Автомобільне світло - що зміниться в найближчому майбутньому?

17.02.2020
Сьогодні з конвеєра сходить все більше автомобілів, вогні і фари яких помітно трансформувалося за останні десятиліття. Слідом за розвитком світлодіодних технологій, нові моделі комплектують все більш розумними системами, використовуючи передові технології автосвета. Протягом короткого часу новинки потрапляють і на вторинний ринок. З огляду на це, починає здаватися, що світло галогенових фар вже застарів, але як би не так. У цій статті ми розповімо про тенденції на ринку автосвета і про те, чого очікувати в майбутньому?

Майбутнє світлодіодних ламп LED


Всім нам незабаром матимуть змогу переконатися, що майбутнє автосвета буде повністю за світлодіодами. Практично всі нові моделі автомобілів мають LED освітлення. Передні і задні фари, сигнальні вогні, індикатори, елементи інтер'єру - світлодіоди майже всюди, де в машині потрібне світло. Навіть рефлектори будуть засновані на базі лазерних діодів.

Переважне значення має мініатюрність діодів і ефективність даних джерел світла. Наступну мету, які переслідують розробники - це мінімізація виробничих витрат. Популярність дешевших, але не менш яскравих лампочок, дозволить використовувати їх не тільки у виробництві дорогих моделей авто, а й в бюджетних серіях, а в подальшому - на вторинному ринку.

Захоплення ринку даним типом фар обмежується не тільки ціною, адже такі машини досить дорогі, але і витратами на їх обслуговування. Поки що справи йдуть так, що хоча світлодіодні лампочки можна вважати найбільш дешевим типом ламп, їх заміна власникам обходиться дорого.

У багатьох з випадків, при поломки світлодіодним фари, змінюють весь освітлювальний блок, тобто повністю всю фару, а не окремі її елементи. Однак, те, що освітлення з використанням світлодіодів є дуже ефективним, не потребує доказів. Варто один раз покататися на машині з такими фарами, і не залишиться сумнівів, що тільки таке світло потрібен автомобілям.

Відмова від ксенону, але не від галогену


Коли в автомобільному світі з'являється все більше нових світлодіодних варіантів, актуальним стане питання: навіщо відмовлятися від більш дешевого, але не менш ефективного світла? Звичайно, галогенні лампи залишаються найбільш популярними, так як вони недорогі для виробника, і є доступним варіантом для фар. Але, галоген необхідно міняти частіше, в той час як ксенон і світлодіоди служать довше.

З приходом світлодіодів, галоген теж може стати пережитком минулого, проте через найнижчою вартістю виробництва - ці лампи залишаться з нами ще надовго, саме завдяки доступності. Ефективність роботи ламп в колбі хоч і непорівнянна з LED-джерелами, є всі підстави вважати, що затребуваність галогенових ламп залишається незмінною. Тому, ринок ксенонових ламп не вистоїть, так як витрати на їх виробництво вже давно перестали себе виправдовувати.

Законність застосування світлодіодів в фарах


Якщо в якості базового обладнання в автомобілі вже встановлені світлодіодні елементи з заводу, ясна річ, що для заміни знадобитися відповідне світлодіоди або світлодіодні блоки. Але самостійна модернізація власного авто, з переходом на світлодіоди, на жаль доступна поки що не для всіх.

Коли автовласників відвідують ідеї замінити свій штатний галоген на світлодіодні фари, це може виявитися дуже поганою ідеєю. По-перше, це складно організувати, щоб не спричинити проблем з оптикою, хоча умільці все таки знаходяться і проводять подібного роду тюнінг. По-друге, це незаконно, як для українських доріг, так і при в'їзді в будь-яку з країн Євросоюзу.

Освітлення це ще не все, на що здатні світлодіоди


У пошуку нових впроваджень автосвета, ми звернулися до розробок, представлених для автомобільної індустрії в рамках конференції Tech Days. Якщо все тенденції зі створення нового світла будуть тримати поточний ритм, можна сміливо очікувати, що автомобільна індустрія отримає інтелектуальне освітлення.

Здатність джерел світла передавати інформацію дозволить перевести автомобільний світ на зовсім інший рівень. Освітлення отримає здатність адаптуватися по ситуації, простіше кажучи світло зможе пристосовуватися до умов на дорозі. Додатково, технічна модернізація світла у всій транспортній сфері подарує світу додаткові фішки, формату голограмного проектування інформації на дорозі, і все це завдяки світлодіодним технологіям.

Тисячі точок в матриці одного світлодіода


Розглядаючи новітній тип світлодіодів, можна констатувати, що технології просунулися далеко вперед. Якщо раніше перші світлодіоди Matrix складалися всього з десятка пікселів, то на сьогодні, знаходяться матриці, які вміщують тисячі точок на 1 квадратний мм. Проектування світлового потоку і відображення певних фігур формується за рахунок світіння тільки заданих пікселів. Положення світла і яскравість змінюватися за рахунок змін програмних команд для певних елементів в піксельної матриці світлодіода. Весь інтелект укладений в мікрочіпі кожну розумну світлодіода, який має розмір трохи більше 40 міліметрів.

На даний момент, використання таких діодів для автомобільного освітлення дозволяє фокусувати світло так, щоб фари дальнього світла більше не зліпили зустрічну. Але найбільшою проблемою все ще залишається високий ступінь тепловіддачі, за рахунок чого автолампи зі світлодіодами потребують охолоджувальному блоці, що ніколи не дозволить лампам LED бути мініатюрними.

Інші інновації для автомобільного ринку


Автомобільне освітлення змінюється і є думка, що ця трансформація покриє всі автомобільне виробництво, це лише питання часу. Крім такої перспективи, варто відзначити, що безліч нових технологій чекають, щоб увірватися в автопром, але шкода, що на практика не всі вони корисними і потрібні в транспорті, знову ж таки, час покаже.

Хоча не всі нововведення виживають в цьому світі технологій, творці машин готові впроваджувати цікаві продукти в свої концепт-кари. Практичне втілення, на перших погляд, дивних рішень, сьогодні сьогодні представлені у багатьох автоконцернів на їх футуристичних концетуалах, і хто його знає, може мультимедійне вітрове скло буде вже нашим звичним завтра.


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено