Як перевірити гальма в автомобілі?

15.12.2022
Гальмівна та рульова системи транспортного засобу є найважливішими системами, від яких залежить безпека водія, пасажирів та інших учасників дорожнього руху. Рульова система - той вузол, який відповідає за напрямок руху, гальмівна - за те, як чітко буде виконано зупинку. Відслідковувати справність роботи гальм - одне з найважливіших завдань для водія, якщо є підозри в тому, що гальма не в порядку, треба негайно звернутися на найближчу станцію технічного обслуговування (з доброю репутацією) та перевірити гальмівну систему.

Як зрозуміти, що гальмівна система несправна?


Про те, що непогано було б звернутися до майстра, можуть свідчити такі «симптоми»:
  • кермо тягне в якийсь бік;
  • гальмівний шлях збільшився;
  • під час руху якесь із коліс (а може й не одне) перегрівається;
  • при натисканні на педаль доводиться докладати значних зусиль або навпаки педаль натискається занадто м'яко;
  • ручне гальмо не спрацьовує (водії часто використовують його навіть при пересуванні містом, де кут нахилу не дуже високий і тому зазвичай це стає відразу помітно);
  • гальма спрацьовують не відразу, а із запізненням на натискання. Це критично, адже ситуації на дорозі можуть бути різні;
  • відчуваються вібрації від педалі гальма;
  • під час руху по нерівній дорозі чути стукіт, який зникає при гальмуванні.

  • Чому можуть відмовити гальма?


    Причини виходу гальмівної системи з ладу можуть бути різні. Сюди відносяться прогресивне середовище, механічні ушкодження, агресивна манера їзди та не тільки. Розглянемо їх детальніше.

    Для екстремалів, які люблять швидкість, не повинно бути несподіванкою, що диски та супорти швидко вийдуть з ладу. Також на стан комплектуючих впливають умови, за яких експлуатується автомобіль. Використання авто в місті, коли часто доводиться зупинятися перед світлофорами і стояти в пробках або, наприклад, «демонструвати майстерність» паралельного паркування, призводить до більш швидкого зносу гальмівних колодок. А ось взимку, коли авто піддається впливу солі, то й зовсім багато компонентів виходять з ладу.

    Перевірка справності гальмівної системи також включає перевірку:
  • якості гальмівної рідини;
  • стану колодок;
  • стану дисків;
  • стану супортів;
  • стану гальмівних магістралей.

  • Найбільш уразливими є передні супорти. Це з тим, що у передні колеса гальмівне зусилля завжди вище.
    Власники сучасних авто часто стикаються з поломками в електронних блоках, наприклад ABS.
    Також поломки можуть виникнути у вакуумному підсилювачі - це може бути розрив магістралі або розрив мембрани.

    А чи можна перевірити гальма на машині самостійно?


    Без участі спеціаліста СТО перевірити можна лише роботу окремих агрегатів (які не потребують демонтажу). Отже, самостійно можна зробити наступне:
  • Перевірити рівень та якість гальмівної рідини. Важливо, щоб мінімальна позначка не показувалася над поверхнею рідини і сама рідина не пахла гаром.
  • Перевірити герметичність гальмівної системи. Для цього необхідно кілька разів натиснути на педаль гальма – педаль не повинна провалюватися і її опір має збільшуватися з кожним натисканням. Якщо цього немає, то проблема існує і потребує втручання спеціаліста.
  • Оцінити в якому стані знаходяться колодки гальмівні передні та задні гальмівні колодки. Якщо фрикційна накладка стерта, то їх час міняти.
  • Зняти колеса та оглянути гальмівні диски на предмет дефектів.
  • Якщо у машині є ABS, тоді варто перевірити чи працює система. Якщо вона справна, то при включенні двигуна значок загоряється і фактично відразу згасає. Якщо несправна - лампочка або не горітиме, або не згасатиме.
  • Перевірити вакуумний підсилювач. Щоб це зробити, потрібно натиснути на педаль до упору та завести двигун, після – заглушити його. Якщо через півхвилини педаль залишатиметься у нижньому положенні, то проблем немає.
  • Далі необхідно виконати перевірку гальм у русі. Це припустимо лише в тому випадку, коли попередня перевірка увінчалася успіхом і великих проблем не було виявлено. Щоб виконати перевірку, необхідно розігнатися до 40-50 км/год і різко натиснути на гальмо (робити це треба на рівній дорозі). Якщо машину поведе убік, це означатиме, що справи погані і настав час все ж таки зазирнути на СТО.

  • Коли все ж таки їхати на СТО?


    Гальмівну систему треба перевіряти регулярно. Навіть у тих випадках, коли несправність була виявлена без допомоги фахівців, для її усунення слід звернутися до СТО. Адже фахівці мають більший досвід у виконанні робіт такого плану.

    А якщо Вам треба купити гальмівні колодки, то зробити це Ви можете в нашому магазині «Авторадості». Асортимент товарів на сайті просто величезний. У каталозі є гальмівні накладки для різних марок та моделей авто. На сайті є:
  • Гальмівні передні колодки DELPHI LP1968 (дискові);
  • Гальмівні колодки передні Hyundai/Kia (Mobis) 581014LA00 дискові;
  • Гальмівні задні колодки TRW GDB1330, дискові і не тільки.

  • Оформити замовлення можна телефоном або через сайт компанії. Якщо з вибором виникнуть труднощі, то завжди можна звернутися до наших менеджерів – вони із задоволенням проконсультують з усіх питань та допоможуть підібрати найоптимальніший варіант.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено