Основні ознаки забитого паливного фільтра

14.11.2022
Для того щоб забезпечити належний рівень захисту поршневої групи та паливних форсунок від корозії та забруднень, потрібно очищати паливо, яке надходить у систему, від смол, вологи, а також різних сторонніх частинок (піску, частинок металу). Саме цим і займається паливний фільтр, розміщений між насосом і баком в авто. Якщо з ним щось трапиться (він заб'ється), то уникнути проблем із запуском машини та збільшення витрати палива не вийде. Тому якщо Ви помітите, що потужність двигуна знизилася і витрата пального збільшилася, варто переконатися в справності фільтра. Зробити це можна самостійно або звернувшись до фахівців.

Тут правда відразу варто відзначити, що зниження потужності двигуна транспортного засобу може бути не тільки в проблемах з паливним фільтром. Дуже часто нестабільний рух, ривки та поганий запуск двигуна пов'язані з несправними свічками запалювання, нестабільно працюючим регулятором тиску палива у паливній рампі тощо.

Чому паливний фільтр засмічується?


Найчастіше паливний фільтр засмічується з таких причин:
  • в систему було залито бензин або дизельне паливо низької якості;
  • у бак потрапила вода і згодом утворилися кристали льоду (взимку);
  • з оливи та присадок були накопичені смоли та сторонні домішки;
  • у паливному баку скупчився бруд та донні відкладення;
  • в бензобак потрапив пил (це може статися у разі, якщо кріплення обладнання ослабли і в бензонасос потрапив пил - адже вони в сучасних авто розміщуються під заднім пасажирським сидінням.

  • Самостійна діагностика забитого паливного фільтра


    Щоб оцінити стан паливного фільтра, необхідно провести оцінку двигуна в процесі експлуатації, виміряти тиск пального та провести візуальний огляд.
    Заміри здійснюються через штуцер рампи, яка відповідає за розподіл палива по форсунках.

    Для проведення цих маніпуляцій знадобляться:
  • шланг із внутрішнім діаметром 9 мм;
  • кріпильний хомут;
  • спеціальний прилад, що дозволяє визначити тиск бензину. Для цих цілей можна використовувати манометр.

  • Манометр з діапазоном 7-10 бар або спеціальний прилад з'єднують зі шлангом, після чого добре затягують хомутом. Найчастіше для того, щоб забезпечити герметичність контакту, використовується сантехнічний льон. Шланг підключають до штуцера тиску палива (перед тим, як виконувати цю маніпуляцію, необхідно зняти з шланга пробку і вийняти ніпель). Після того, як все буде підключено, можна переходити до вимірювань - здійснювати їх треба у різних режимах роботи двигуна.

    Після того, як буде включено запалювання, показник повинен бути не менше 3,8-4 бар. Після того, як виміри будуть зроблені, необхідно вимкнути двигун і почекати приблизно півгодини. Після – потрібно від'єднати манометр, а також розмістити на своїх місцях зняті ніпель та пробку.

    Те, наскільки фільтр впливає роботу двигуна, залежить від типу двигуна. Так, для бензинових моторів забруднення практично не страшні, хіба що робота ДВС матиме деякі похибки (як правило, йдеться про зниження потужності та стабільності).

    Говорячи про інжектори варто відзначити, що вони більш вимогливі до тиску в паливопроводі, тому якщо пропускна здатність фільтра падає, потужність мотора знижується. На високих оборотах все помітніше.

    Найбільш акуратними варто бути з моторами, які працюють на дизпаливі. Вони найбільш чутливі до різних домішок. Тиск у паливопроводі безпосередньо впливає на потужність та стабільність мотора. Якщо воно падає, то запуск здійснюється із затримкою, а під час їзди відчуваються різкі ривки. Ситуації можуть бути різні – іноді двигун запускається лише після кількох спроб.

    Чутливість двигунів до наявності сторонніх частинок безпосередньо пов'язана з вимогами, які пред'являються до очищення палива. Так, для фільтрів, які встановлюються в дизельних двигунах, “пропускна здатність” повинна встановлюватися на рівні не більше 4-5 мкм, для інжекторних – у 2 рази більше, а карбюраторних – у 4 рази.

    Як зрозуміти, що паливний фільтр бензонасоса забитий?


    Ні для одного автомобіліста не секрет, що про те, що засмічився прошарок перед насосом, можна зрозуміти за втратою стабільності керування, почастішання відмов при запуску двигуна і зниження потужності транспортного засобу. Спочатку ці неприємні симптоми можуть виявлятися лише зрідка, наприклад, коли машина на неодруженому ходу, рухається вгору або прискорюється, але потім проблема починає посилюватися.

    Потужність двигуна знижується
    Те, що потужність двигуна знижується тоді, коли забитий паливний фільтр, обумовлюється тим, що циліндр і насос не отримують достатньо палива. Відповідно, навантаження на двигун збільшується, він починає працювати в нестандартних умовах для себе і починає троїти. Деколи його потужності не вистачає навіть для того, щоб запустити силовий агрегат. Як правило, при такому розкладі авто їде стрибками.

    На холостому ході двигун працює стрибками
    Це проявляється в мимовільному вимкненні та затримці повторного запалювання двигуна.

    Збільшення витрати пального
    Коли паливний фільтр забитий, насос і двигун працюють в умовах підвищеного навантаження, а склад паливно-повітряної суміші сильно відхиляється від оптимального. Відповідно, зношування деталей прискорюється, а витрата бензину збільшується. Адже в цей час водій сильніше тисне на газ (щоб досягти потрібної потужності та швидкості).

    Потужність під час руху на високих оборотах нестабільна
    Ви помітили, що намагаючись прискоритись, машина починає їхати ривками, а якщо тиск падає, то насос глухне? Тоді Вам варто замислитись над заміною паливного фільтра.

    При переході на нейтральну передачу глухне двигун
    Відчуття ці знайомі кожному автомобілісту та назвати їх приємними вкрай складно.

    Машина погано їде вгору
    Якщо потужність двигуна падає на високих оборотах і тоді, коли Ви їсте в гору, то швидше за все проблема теж у фільтрі. Адже логічно, що чим вище навантаження на двигун, тим частіші цикли роботи насоса повинні бути, проте забитий прошарок перешкоджає надходженню палива в паливну систему.

    Як зрозуміти, що обмежувач засмічений?


    Щоб уловлювати великі частинки, на паливному насосі, забірнику (є й інші варіанти) встановлюють фільтри грубої очистки. Для дизельних моторів обов'язковим є обладнання їх відстійниками – вони покликані вловлювати як забруднення, так і конденсат. Як правило, про те, що паливний фільтр грубої очистки засмічений, свідчить нестабільна робота двигуна, а також проблеми із запуском двигуна. У процесі поїздки захисна сітка може самостійно частково очиститись - це звичайно дозволить завести машину, проте отриманого ефекту вистачить ненадовго.

    Заміна паливного фільтра своїми руками


    Для того щоб замінити паливний фільтр буде потрібно набір ключів, викрутка, ємність для палива, насос, а також рукавички. Розташування елементів залежить від моделі та типу двигуна. Наприклад, для того, щоб відремонтувати систему на автомобілі з інжекторним мотором, часто потрібно спочатку демонтувати заднє сидіння, від'єднати шланги через спеціальний люк, після - зняти роз'єм насоса і виконати демонтаж частини паливопроводу.

    Варто зазначити, що одноразові елементи, що фільтрують, замінюються повністю, а відстійники і сітки очищення палива - ретельно промиваються чистим пальним.

    Краще проводити заміну паливного фільтра восени року або при підготовці до холодного сезону. Це дозволить полегшити проходження густого палива до насоса.

    Щоб продовжити термін служби фільтраційного елемента, необхідно:
  • заправляти машину тільки на перевірених станціях. На жаль, деякі автозаправки грішать тим, що пропонують бензин та дизель низької якості покупцям. Як результат, проблеми виникають не лише із самим фільтром;
  • запас палива не заливати в іржаві та брудні каністри. Тут все зрозуміло, адже прямуючи. потрапляють у паливо і «відфільтрувати» з уже не так просто;
  • уникати заправки відразу після заповнення АЗС із цистерни. Як і в попередньому пункті йдеться про те, що в паливі накопичуються домішки;
  • періодично промивати бак (краще робити це не рідше 1-2 разів на рік).

  • Не можна сказати, що маніпуляції вкрай складні, проте найкраще довірити це завдання фахівцям. Вони напевно знають всі нюанси та тонкощі виконання ремонтних робіт і дають гарантію на послуги.

    Періодичність заміни паливного фільтра


    Виробники транспортних засобів рекомендують змінювати паливні фільтри кожні 15-30 тис. км пробігу на дизельних двигунах та 40-100 тис. км - на бензинових двигунах. Якщо ознаки засмічення фільтра з'явилися раніше, варто провести позапланове обслуговування. Виходячи з умов руху, стану та типу мотора рекомендована частота заміни може скоротитися до 1 разу на 10-15 тис. км.

    Які паливні фільтри можна купити в “Авторадості”?


    У нашому магазині представлений широкий асортимент паливних фільтрів від Blue Print, Bosch, Champion, Continental, DELPHI, Denckermann, Eurorepar, FEBI, FRAM, Hengst, Japanparts, Jc premium, JP group та інших брендів для Suzuki, Tesla, Toyota, UAZ (УАЗ ), Volkswagen, Volvo, ГАЗ і т.д.

    На наших полицях Ви можете знайти:
  • Паливний фільтр Wix WF8058;
  • Паливний фільтр KOLBENSCHMIDT 50013523;
  • Фільтр палива Toyota 23390YZZA4;
  • Фільтр палива Mann-Filter WK 614/36 x;
  • Фільтр палива Renault 164006435R;
  • Паливний фільтр PURFLUX FCS816;
  • Паливний фільтр Toyota 7702448040 і т.д.

  • Вся продукція, представлена в онлайн-каталозі нашого магазину, сертифікована та доступна до замовлення за найкращими цінами на ринку. Оформити замовлення на паливний фільтр із каталогу можна через кошик на сайті або за одним із зазначених номерів телефонів. Досвідчені менеджери магазину завжди готові прийти на допомогу та допомогти з вибором фільтра, якщо у Вас раптом виникнуть складнощі з підбором деталі.

    Варто також зазначити, що в "Авторадості" можна оформити доставку замовленого елемента будь-якого виду будь-яким зручним способом для клієнта: Новою поштою на відділення, Новою поштою на адресу клієнта в будь-яку точку країни, самовивіз тощо.

    Ми робимо все, щоб охопити всі сфери та задовольнити потреби різних категорій клієнтів, зібравши в магазині все, що може знадобитися для комфортної експлуатації транспортного засобу, ремонту авто різних марок і моделей. Ми постійно розширюємо свій асортимент. Сьогодні у нас можна замовити не тільки паливні фільтри, але й різні види герметиків, накидок на сидіння, килимками, ароматизаторами різних видів і не тільки.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено