Електросклопідйомники: види та принцип роботи

03.11.2022
Електросклопідйомники стали невід'ємною частиною сучасних автомобілів. Раніше як водію, так і пасажирам необхідно було самостійно опускати та піднімати шибки. Сьогодні ж ця опція має місце навіть у бюджетних автомобілях, адже електричне керування відрізняється дешевизною та простотою монтажу.

Вперше про склопідйомники світ почув у 1928 році. У ті роки німецький виробник Brose використав конструкції на механічному приводі. Через 12 років, а саме в 1940 році, були винайдені автоматичні склопідйомники з електрогідравлічним мкханізмом. Ця конструкція була взята за основу, склопідйомники згодом реконструювалися, модернізувалися та вдосконалилися. Сьогодні електропідйомники у транспортних засобах зустрічаються практично скрізь. Вони ніяк не впливають на безпеку їзди, проте створюють комфорт як для водія, так і пасажирів. Хоча, якоюсь мірою, вони все ж таки сприяють підвищенню безпеки - водієві не доводиться відволікатися від керування авто для того, щоб відкрити вікно.

Особливості конструкції


Сама конструкція складається як з електричних, так і з механічних елементів – вони керують положенням скла. Усі механізми встановлюються безпосередньо усередині дверей. У конструкцію механізму входять:

  • блок керування. Це та частина механізму, яка відповідає за отримання команди від пасажирів та водія транспортного засобу, генерацію цих команд та передачу сигналів підйомному механізму;
  • привід - пристрій, який включає зубчасту і черв'ячну передачу з електричним двигуном, об'єднує їх в один модуль і відповідає за виконання команд;
  • підйомний механізм - та частина конструкції, яка виконує функцію переміщення скла в необхідне положення.

  • Для керування електроприводом використовується кнопка, яку потрібно натиснути або підняти, щоб поставити скло в потрібне положення. Розташовується така кнопка на дверях. Для кожної двері встановлюється власний регулятор, однак тільки водій може керувати всіма передніми, так і задніми установками.

    Види підйомних механізмів та приводів


    Раніше щоб керувати положенням скла потрібно було крутити ручку на дверях. Конструкція такого типу була проста, але не комфортна - на те, щоб крутити ручку треба час, ну і не завжди це зручно (особливо коли в машині позаду їде кілька людей або ж на вулиці холодно й на людині одягнені теплі речі, які все ж сковують рух).

    У сучасному світі використовується електромеханічний привід. Механізми підйому у свою чергу поділяються на:
  • тросовий. Цей пристрій вважається найбільш поширеним типом. Він простий та економічний в установці. Усередині конструкції передбачений гнучкий трос або ланцюг із приводом, який натягується між роликами і приводний барабан. Коли з'являється імпульс – трос починає намотуватись, а барабан починає обертатися – пристрій таким чином приводить скло в дію. Істотним недоліком даної конструкції прийнято вважати недовговічність троса та недостатньо міцні барабани;

  • важільний механізм. Такі пристрої досить швидкі та надійні. В даному випадку електродвигун приводить у дію шестерню та змінює положення важелів, які прикріплені до скла. Даний механізм компактний і створює додаткового шуму під час використання;

  • рейковий - такий тип поширений і користується попитом завдяки нехитрій конструкції, простій установці та низькій собівартості. Механізм такого пристрою складається з пластини (направляючої), яка з'єднана із зубчастою рейкою та склом. При заданій команді пластина приводить у дію механізм. Тут варто відзначити такий недолік, як неміцні зуби (має місце у бюджетних авто) та необхідність регулярного догляду за конструкцією (її необхідно постійно змащувати).

  • Ну і трохи про особливості


    Принцип роботи автоматичних склопідйомників дуже простий. Індивідуальний керуючий блок, який встановлюється на кожен окремий пристрій також отримує завдання від загального (центрального) модуля. Механізм починає обробляти отримані команди від кнопок і цим запускає дію виконавчий пристрій.
    У деяких авто передбачена можливість зміни положення скла за допомогою брелока сигналізації при вимкненому двигуні.

    Щоб керувати положенням скла застосовуються такі системи:
  • безпосередня - найпопулярніший у світі спосіб регулювання. Така система складається з трьохпозиційного вимикача та підключається безпосередньо до бортової мережі. Щоб почати рух скла в одну чи іншу сторону, необхідно змінити положення елемента. Оскільки захисних механізмів немає, як і блокувань, механізм практично не використовується;
  • електронна система. Включає: електронний блок управління, вхідні пристрої та виконавчі механізми.

  • На дверях водія встановлено головний модуль керування. На пасажирських же дверях розташовуються індивідуальні кнопки, за допомогою них здійснюється управління склопідйомниками.
    За допомогою головного модуля водій може повністю контролювати всі положення скла і також використовувати блокування.

    Для чого необхідне блокування


    Найголовніше у транспортному засобі безумовно є безпека. Саме для цієї мети і було розроблено блокування - застосування блокування не дозволяє приводити в дію механізм склопідйомника натисканням кнопки, що управляє. Цілком логічно, що водій не завжди може встежити за діями дітей, які перебувають у салоні і в такому разі набагато легше поставити блок та запобігти можливості активації роботи склопідйомника. Така функція поширюється лише на задні електропідйомники дверей автомобіля.

    Також з метою безпеки у деяких авто є функція реверсивного руху. Якщо виникає перешкода, активація функції автоматично опускає скла. Така система контролює швидкість руху приводу. Якщо обертання зменшується, надходить необхідний сигнал.

    Підсумовуючи, можна сказати, що автоматичні склопідйомники, хоч і не впливають на безпеку їзди в транспортному засобі, але значно забезпечують не лише комфорт, а й зручність експлуатації авто. Придбати електросклопідйомники Ви можете у нас. У нас є різні варіанти конструкції для Audi, BMW, Chevrolet, Citroen, Fiat, Hyundai, Mazda, Mercedes та інших марок авто. Як завжди гарантуємо високу якість продукції, найкращі ціни на ринку та швидку обробку замовлення.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено