Шини з мінімально допустимої глибиною протектора - головна причина аквалпанування

21.11.2019
Більшість водіїв, особливо ті, хто їздить за кермом не перший рік, знають, що коли дороги покриває водна гладь, через дощ або мокрий сніг, на зношених шинах поїздка може перетвориться в безконтрольне ковзання. Аквапланування - це вкрай небезпечне поводження автомобіля на дорозі, коли глибини протектора недостатньо, щоб долати водяний клин перед шиною.

Тест-драйв шин на мокрому асфальті від журналу Auto Bild


Нещодавно командою випробувачів автомобільного журналу Auto Bild були проведені порівняльні випробування різних типів шин на мокрому асфальті. Були проведені заміри траєкторії руху і гальмівного шляху автомобіля Volkswagen Golf на різних шинах.

Глибина протектора нових шин тестованих в рамках досліджень до 3 мм, така глибина протектора шин норма для всесезонної та 4 мм для зимової гуми. В рамках тесту проводилися випробування і для гуми з зносом, де обкатував шини з мінімально допустимою висотою протектора 1,6 мм.

Результати поїздок по мокрій дорозі показали, що при русі на нових зимових шинах зі швидкістю 70 км/год гальмівний шлях з включеною системою антиблокування гальм (ABS) склав 23,4 метра. Всесезонна гума з висотою протектора 3 мм дала результат 30 метрів гальмівного шляху. Зношені шини з допустимою глибиною протектора 1,6 мм дозволили зупинити машину тільки після 36 метрів гальмівного шляху.

При зупинці на швидкості 100 км/год різниця гальмівного шляху стала ще більш помітною. Мінімальний гальмівний шлях майже в 50 метрів був відзначений на новому комплекті зимової гуми з 4 міліметровим протектором. Всесезонні шини зі своїми 3 міліметрами зупинили автомобіль на позначці після 100 метрів. А зношений комплект не міг знайти зчеплення з землею і ковзав після вичавленого гальма 140 метрів.

Мінімально допустима висота протектора, щоб їзда не перетворилася в аквапланування?



Перший висновок - мокрий асфальт різко збільшує гальмівний шлях навіть на нових шинах, а поведінка автомобіля на гумі з мінімально допустимою висотою протектора виявляється несумісною з адекватним і слухняним керуванням машиною. Наслідки такого ковзання на автомобілі могли б виявитися фатальними в умовах реального дорожнього руху.

Тільки використання нових шин з глибиною протекторів не менше 3 мм може гарантувати безпеку на мокрій дорозі. Поїздки на гумі з глибиною протектора менш ніж 1,6 мм небезпечні - зношені до такого стану шини повинні бути зняті з експлуатації.

Перевірка глибини протектора автомобільних шин



Дізнатися, до якого моменту гуму ще можна експлуатувати не складно. Допомагає в цьому питанні спеціальний індикатор зносу, який є практично в кожній шині сучасного виробництва. Маркери-обмежувачі потрібні для того, щоб стежити за зносом і не пропустити момент, коли на гумі не можна буде їздити.

Шини повинні мати однакову товщину протектора по всім чотирьом колесам. В крайньому разі, мати рівний ступінь зносу і встановлюється на вісь коліс попарно, нові шини вперед, а гуму зі зносом - назад. Стежити за рівномірністю зношеності шин можна за допомогою спеціального діагностичного обладнання. Купити вимірювач глибини протектора недорого можна в нашому інтернет-магазині Авторадості.



Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено