Терміни та періодичність заміни ременя ГРМ

18.10.2021
ГРМ – механізм газорозподілу, призначений для регулювання виходу вихлопних газів та впорскування суміші палива та повітря у двигун. У якості приводу може використовуватися ланцюг або ремінь, але у більшості випадків використовується другий варіант.

Питання про частоту заміни ременя ГРМ дуже часто постає перед власниками автомобілів. Вона залежить від марки та особливостей транспортного засобу, але середнє значення становить від 75 до 100 тис. км.

Більш точну періодичність визначає виробник конкретного автомобіля. Інформацію про це можна дізнатися з сервісної книжки. Терміни приблизні. Для точного рішення про необхідність заміни ременя слід звернути увагу на деякі ознаки, які сигналізують про його сильну зношеність. Головним із них є поява на поверхні невеликих тріщин.

Порядок заміни ременя ГРМ


Експлуатаційний термін деталі залежить від декількох факторів. Це якість та марка автомобіля, особливості її конструкції, акуратність та ощадливість власника по відношенню до машини та стиль його водіння.

Зазначений підприємством, яке випустило транспортний засіб, термін роботи деталі занадто широкий. Та не зовсім зрозуміло, коли міняти ремінь – після 60 тис. км пробігу або, наприклад, після сотні. До того ж хороший догляд за автомобілем та своєчасне обслуговування продовжують можливий термін його роботи.

При рідкісному використанні автомобіля ремінь може стати жорстким через постарілу гуму. У даному випадку слід відразу замінити деталь, незважаючи на маленький пробіг, тому що ймовірність розриву багаторазово зростає. У кінцевому підсумку через це може постраждати мотор, та й водіння стає далеко не безпечним.

З якою періодичністю слід міняти ремінь ГРМ


Знання пробігу, після якого слід замінити деталь, підкаже, коли треба відігнати машину на техобслуговування для заміни старих комплектуючих на нові. Також у сервісній книжці йдеться про часовий показник. Знову ж, він досить неточний, та при виявленні сильного зносу ремінь слід замінити якомога швидше. Якщо ж привід знаходиться у хорошому стані, то занадто поспішати не варто, оскільки терміни вказуються з запасом. Після їх закінчення він прослужить ще якийсь час.

Зношування: що про це свідчить


Про те, що привід зносився, можуть розказати деякі ознаки. Вони свідчать, що термін експлуатації ременя ГРМ наближається до кінця.

Втрата потужності або нестабільний запуск двигуна


Це свідчення цілого ряду несправностей, і кінець експлуатаційного терміну ременя ГРМ – одна з них. Призводить до проблем з дією багатьох вузлів, у тому числі системи запалювання.

Виділення з вихлопної труби темного диму, що неприємно пахне


Це непряма ознака, проте у ряді випадків зайве збагачення суміші виникає через зношування ГРМ. Щоб визначити, чи так це, проводять діагностичне сканування.

Сторонні шуми під час роботи силової установки


Найчастіше при несправному приводі виникає цокання. Воно може свідчити про зношеність зубців, що ковзають по шківу. У даному випадку потрібна швидка заміна деталі незалежно від пройденого кілометражу. Правда, іноді причиною несправності може служити вихід з ладу помпи.

Лунає свист або скрип


Можлива причина – вплив рідини на ремінь. Це може бути вода, антифриз, мастило. У будь-якому випадку слід зайнятися чищенням приводу, щоб ГРМ не зіпсувався остаточно.

Ремінь ГРМ треба періодично оглядати на предмет зносу. Якщо на поверхні з'явилися тріщини та надриви, то він підлягає негайній заміні, оскільки може обірватися у будь-який момент.

Коли треба міняти ремінь ГРМ, не чекаючи закінчення терміну експлуатації


Іноді виникають ситуації, коли неминуча позапланова заміна ременя приводу ГРМ, незважаючи на встановлений регламент.

Це необхідно, якщо елемент ослаб після натягу. Швидше за все, у цьому винне погіршення характеристик матеріалу або поява дефектів у внутрішніх шарах. Якими б не були причини, заміна ременя ГРМ необхідна, інакше можуть виникнути несправності в інших вузлах, у тому числі у двигуні.

Знання регламенту заміни запобіжить несподіваному розриву, хоча при деяких обставинах це все-таки може статися. Не слід хвилюватися, що після цього тут же відбудеться деформація поршневої групи – у більшості автомобілів є захисні механізми.

Після обриву ременя ГРМ заводити машину заборонено, щоб не погіршити ситуацію. При першій же можливості слід прибрати порваний та поставити новий ремінь ГРМ. Щоб це зробити, треба на евакуаторі доставити автомобіль на станцію технічного обслуговування, де співробітники усунуть несправність.



Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено