Фільтр для масла АКПП: необхідність та періодичність заміни

04.10.2021
Коробка передач автомобіля складається з системи шестерень, які повинні знаходитися у мастильній рідині. Автоматична коробка також складається з шестерень, гідространсформаторного блоку або іншої системи, у залежності від конструкції. Таким чином, в АКПП є механізми, що постійно труться механізми, як і в двигуні внутрішнього згоряння. Для продовження терміну служби мастила та його очищення від включень застосовують масляний фільтр для АКПП.

Фільтр АКПП та його заміна


У мастильній рідині автоматичної коробки поступово накопичується металева стружка дуже дрібної фракції, яка виступає причиною раннього ремонту коробки. Магніти у масляному піддоні не утримують весь обсяг стружки, та для його вилучення застосовують масляний фільтр.

Раніше гідроблок та фільтр мастила у коробці не вимагав обслуговування при штатній роботі – завод-виробник передбачав довгий ресурс цих вузлів. З розробкою більш сучасних, технологічних АКПП навантаження на механізми зросло, адже з'явилася необхідність в обробці великих потужностей двигунів. Відповідно, тепер мастило та фільтр в АКПП потрібно міняти. У середньому заміна потрібна кожні 50-60 тис. км. Міняють одночасно мастило та фільтр, щоб виключити проблеми з коробкою через стружку, що залишилася, та дорогий ремонт.

Тому при технічному обслуговуванні у сервісному центрі бажано міняти масляний фільтр АКПП – ця процедура сьогодні обов'язкова майже для всіх авто. Винятки є, але машини з АКПП, яка не потребує постійного обслуговування, велика рідкість.

Типи фільтрів


Маслоочисник в АКПП може бути зовнішнім або внутрішнім:
  • Зовнішній – розташований на кожусі коробки, зазвичай на різьбовому з'єднанні. Зовні дуже схожий на фільтр двигуна, принцип дії також відповідний. Заміна фільтра – нескладне завдання. Головне, правильно знайти місце розташування. Якщо для зміни фільтрувального елемента доведеться від'єднувати вузли та системи автомобіля, а у вас немає досвіду, краще зверніться до фахівця.
  • Внутрішній – розташований у корпусі АКПП. Самостійна заміна такого фільтра потребує серйозних навичок та певного набору інструментів. Зазвичай зміну внутрішнього фільтра довіряють тільки гарному автосервісу або заводському сервісному центру.

  • Конструкція


    Початкові моделі фільтрів були простими – звичайна дрібна сітка зі сталі, яку можна просто чистили та експлуатували далі. Сьогодні такі фільтри застосовуються у деяких моделях позашляховиків. Переваги у вигляді легкого обслуговування та багаторазової експлуатації подобаються покупцям авто.

    Більш сучасний варіант – двошаровий фільтр з фетру. Такий елемент якісно очищає мастило в АКПП, збираючи стружку, сміття, різні включення та коксівний осад. Мінус – його потрібно міняти кожні 50 тисяч кілометрів.

    З огляду на принцип роботи та постійне зниження пропускної здатності, навіть на половині терміну експлуатації фетровий фільтр менш ефективний, через що вузли АКПП відчувають масляне голодування або підвищений знос. Включення діють як абразив.

    Коли міняти фільтр


    Інтервал заміни фільтра АКПП – предмет суперечок навіть самих грамотних майстрів. Є думка, що фільтри та мастило взагалі не потрібно міняти, оскільки при виконанні обслуговування АКПП перестає нормально працювати. У більшості випадків це пов'язано з довгими проміжками між відвідинами майстра та неякісним очищенням коробки при виконанні робіт. Через це утворюється осад на стінках корпусу. Після заміни свіжіше мастило під штатним тиском приймає навіть великі фракції осаду.

    Часте обслуговування АКПП, наприклад, кожні 20-30 тис. км, не зашкодить. Але це досить витратний догляд за авто, особливо якщо є заводські нюанси та важкий доступ до коробки.

    Тому бажано дотримуватися рекомендацій виробника та скорочувати пробіг між замінами, якщо машина експлуатувалася у важких умовах або простоювала занадто довго без руху.

    Обслуговування АКПП відповідно до інструкції гарантовано не доставить проблем з її роботою, при цьому не буде занадто важким з фінансової точки зору.

    Самостійна заміна фільтра АКПП


    Ще до заміни очищувача мастила потрібно ознайомитися з документацією та теоретичною частиною. Потрібно точно знати, де фільтр та зливна пробка мастила, як до них дістатися та що не можна знімати. Замінити вдома вийде тільки фільтр зовнішнього розташування. При заміні вузла всередині корпусу АКПП її, швидше за все, доведеться від'єднати від двигуна або підняти авто на підйомник. Сучасні автовиробники встановлюють фільтри всередині коробки передач.

    Заміна фільтра усередині АКПП


    Якщо достатньо часу та інструментів, можна своїми руками змінювати фільтр внутрішнього розташування. Для цього доведеться відразу злити все мастило з коробки та приготуватися до того, що ви у ньому забруднитеся – якась частина залишиться у корпусі. Далі потрібно відкрутити пластини корпусу АКПП для доступу до фільтру. У деяких випадках коробку потрібно знімати, це залежить від марки та конструкції авто. Після заміни корпус зібрати у зворотному порядку, залити нове мастило.

    У чисте мастило бажано додавати спеціальні присадки – вони продовжать термін служби та поліпшать стабільність роботи коробки. Не можна забувати, що фільтр змінюється разом з мастилом. Це обов'язкова умова правильного обслуговування. Нехтування цим правилом може призвести до втрати герметичності корпусу та руйнування елементів АКПП.

    Проводячи обслуговування коробки, потрібно використовувати тільки фірмові та якісні фільтри та мастило. Матеріали повинні підходити саме під вашу модель автомобіля. Вузли для іншої машини можуть не впоратися із завданням та призвести до несправності. Грамотно та якісно підібрані витратні вузли – запорука хорошого сервісу та тривалого терміну служби АКПП. При регулярному обслуговуванні коробки по інструкції можна уникнути багатьох проблем.

    Застосування дешевих або китайських аналогів призведе до дорогого та тривалого ремонту. Помилка заміни фільтра дасть про себе знати, коли буде вже пізно.

    Кращий варіант – застосування виключно заводських оригінальних матеріалів, у тому числі мастила та фільтрів. Роботи також потрібно проводити у брендовій сервісній майстерні, щоб виключити будь-яку помилку та отримати гарантію на виконану роботу.

    Якісне обслуговування АКПП забезпечить її надійну та довговічну роботу навіть у найскладніших умовах експлуатації з підвищеними навантаженнями.

    На сайті інтернет-магазину Аувторадості в каталозі фільтрів для АКПП присутній широкий асортимент. Для більш комфортного пошуку відповідного фільтра ви також можете скористатися спеціальним підбором по моделі автомобіля.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено