Зчеплення: причини та ознаки несправності, особливості заміни

10.08.2023
Зчеплення: причини та ознаки поломки
Причина руху автомобіля полягає в його двигуні, а якщо бути точніше, то в моменті, що крутить, який їм виробляється. Зчеплення є механізмом трансмісії, який є “відповідальним” за передачу крутного моменту від ДВЗ машини до її колес за допомогою коробки передач. Саме зчепленню і буде присвячена наша сьогоднішня стаття. Сьогодні ми розглянемо механізм зчеплення, причини його виходу з ладу та ознаки того, що настав час відвідати СТО.

Механізм роботи зчеплення


Експлуатація транспортного засобу рано чи пізно призводить до того, що з окремими вузловими частинами виникають проблеми. Це можуть бути збої в роботі двигуна, несправність гальмівної системи та не тільки. Щодо зчеплення, то навіть незначний збій буде відчутним. Щоб стало зрозуміліше, розглянемо основні деталі зчеплення, а також принцип його роботи.

Зчеплення: причини та ознаки поломки Правильне вижимання зчеплення є важливим фактором, який відповідає за його нормальне функціонування. Саме цьому насамперед навчають учнів в автошколах. Зі зчепленням має бути знайомий кожен майбутній автомобіліст і нехтувати його вивченням не варто (навіть тим, хто їздить на автоматі, адже в житті колись може прийтись сісти за кермо та іншого транспортного засобу).

Зчеплення є посередником між «серцем машини» та коробкою передач. Його робота досить проста.

Маховик жорстко вмонтований у колінвал двигуна. До нього прикручено кошик зчеплення болтами. Ведений диск зчеплення притискається до поверхні маховика за рахунок діафрагмової пружини, яка входить у пристрій корзини зчеплення. Коли машину заведено, ДВЗ провокує обертальні рухи коленвала і, відповідно, маховика. Обертання здійснюються за рахунок веденого диска (його швидкість обертання дорівнює швидкості обертання валу), а не безпосередньо від маховика до первинного валу. Коли шестерні первинного та вторинного валів не входять у зачеплення між собою називається нейтральним.

Передача обертання на вторинний вал здійснюється педалі зчеплення та коробки передач.

Однак зчеплення потрібно не тільки для того, щоб зрушити з місця, або розігнатися під час руху. Без зчеплення не обійтись і при гальмуванні. Щоб зупинити авто, необхідно вичавити зчеплення та плавно натиснути на педаль гальма. Після зупинки машини – вимкнути передачу та відпустити зчеплення.

Зчеплення: причини та ознаки поломки Поверхні у маховика та кошика зчеплення виготовляються з металу, а у веденого диска зчеплення – зі спеціального фрикційного матеріалу (він забезпечує можливість прослизання диска між маховиком та кошиком зчеплення в початковій стадії натискання на педаль). Пробуксовування дисків забезпечує плавність початку руху транспортного засобу.

У цілому ж у педалі є 3 основні положення:
  • верхнє – педаль знаходиться в незайманому положенні;
  • нижнє – коли надавлює на педаль до упору;
  • середнє – плавне опускання педалі.
Якщо на високих обертах кинути зчеплення, машина почне буксувати і заглухне. Якщо ж утримувати педаль у напіввидавленому положенні, коли автомобіль перебуває на старті руху, і поступово додавати газ, то тертя веденого диска на поверхню маховика з металу буде дуже інтенсивним. У такому разі зчеплення почне горіти. Це може спровокувати швидке зношування робочих поверхонь.

Основні несправності та їх причини


Зі зчепленням можуть виникнути такі проблеми:
    Зчеплення: причини та ознаки поломки
  • Вимкнення зчеплення здійснюється в повному обсязі, а перемикання передач супроводжується певними труднощами - чути тріск, скрегіт, інші нехарактерні звуки.
  • Пробуксування, яке супроводжується неприємним запахом гару. Це відбувається внаслідок нещільного прилягання маховика та дисків один до одного. Найбільш "популярна" причина виходу з ладу полягає в тому, що ведений диск сильно стирається і стає занадто тонким. Проблема може полягати у зносі маховика, заїданні зчеплення, природному зносі диска, проблемах роботи вижимного підшипника.
  • При включенні йдуть ривки - це причина замаслювання веденого диска, знос пружин.
  • Сильний вереск або гул при натисканні педалі може свідчити про несправність вижимного підшипника.
  • Заклинювання педалі – причина може критися в обриві або заїданні троса, поломці важеля.
  • При вичавленні зчеплення відчувається вібрація, її причини криються в дисках.
  • Великий робочий хід.
Це ознаки поломки зчеплення, що найчастіше зустрічаються, проте несправність може виражатися і в іншому. Щоб уникнути серйозних проблем, важливо періодично проходити ТО. Але, за найменших ознак слід точно їхати на СТО, адже є ризик того, що в якийсь момент машина не зрушить з місця або ж потрапить у ДТП.

Як усунути поломку?

Зчеплення: причини та ознаки поломки
Поломки зчеплення, а також шляхи їх усунення залежить від місця локалізації, а також характеру.
У процесі натискання педалі зчеплення виникає шум. Це може свідчити про проблему з вичавним підшипником. Поломка може стосуватися пружних пластин. При сильному зносі пластин відремонтувати їх неможливо. У такому разі вузол треба міняти комплектом. Короблення натискного диска. За такої проблеми допомагає зазвичай просте чищення. Якщо вона не приносить бажаного результату, тоді вже треба буде міняти кошик повністю.

Що ще потрібно знати про заміну зчеплення?


Замінити зчеплення під силу кожному автомобілісту, хто хоч трохи розуміється на особливостях будови авто. Однак, заміна зчеплення потребує деяких інструментів та правильного положення автомобіля. Доступні комплекти для заміни зчеплення, які містять усі основні компоненти автомобільного зчеплення. Розглянемо покрокову інструкцію щодо заміни зчеплення авто:
    КРОК 1: ПОСТАВТЕ АВТОМОБІЛЬ У БЕЗПЕЧНОМУ МІСЦІ
Перший крок унеможливлює ризик угону автомобіля (і ризик того, що він може почати котитися з гірки), і підняття передньої частини автомобіля. Необхідно виконати паркування авто – від цього залежить швидкість виконання поставленого завдання. Щоб все було зручно та швидко слід використовувати якісний домкрат (до речі, домкрати є в нашому магазині та вибір їх величезний)
    КРОК 2: ПІДГОТУЙТЕ КОРОБКУ ПЕРЕДАЧ ДО ЗНЯТТЯ
Зніміть коробку передач - це дозволить дістатися до зчеплення автомобіля. Щоб зробити від'єднання необхідно від'єднати спочатку трос зчеплення та плюсовий провід АКБ, а також всі електричні з'єднання та трос спідометра. Після – виконайте демонтаж стартера.
    КРОК 3: ЗАКРУТІТЬ БОЛТИ ПОДУШКИ ДВИГУНА
Зніміть усі болти, які забезпечують з'єднання кожуха дзвона із задньою частиною ДВЗ. Потім виконайте демонтаж коробки. Після – акуратно опустіть підлоговий домкрат.

Далі – зніміть провідний міст та карданний вал. Щоб дістатися до зчеплення транспортного засобу, потрібно буде зняти натискний диск та висунути диск зчеплення. Тут ви вже зможете відремонтувати або замінити маховик та видалити бруд та сміття з колінвалу.
    КРОК 4: ЗАМІНІТЬ ЗЧЕПЛЕННЯ
Перед тим як встановити нове автомобільне зчеплення, виконайте очищення всіх компонентів від залишків масла, жиру та бруду. Після заміни маховика поставте нове автомобільне зчеплення. Потім посуньте новий диск зчеплення і встановіть його за допомогою пристосування для вирівнювання зчеплення. Зсунувши новий диск зчеплення, закріпіть болтами натискний диск та замініть коробку передач.
    КРОК 5: ПІД'ЄДНАЙТЕ КОРОБКУ ПЕРЕДАЧ
Тепер ви готові перевстановити трансмісію, але перед її встановленням доведеться подбати про новий вижимний підшипник з важелем вимкнення і з попередньо змащеними точками повороту. Після того, як коробка передач вирівняна, встановіть болти на місце та затягніть їх належним чином.
На цьому етапі візьміться за додатковий домкрат трансмісії, щоб закріпити всі труби, дроти та важіль перемикання передач на трансмісії.
    КРОК 6: ЗВІЛЬНІТЬ АВТОМОБІЛЬНИЙ ДОМКРАТ
Після того, як всі маніпуляції щодо встановлення зчеплення та затягування болтів будуть виконані опустіть домкрат. Утримуйте коробку передач і дайте автомобілю опуститися у вихідне положення. Підключіть акумулятор, долийте свіжу рідину зчеплення та підключіть усі інші частини.

У нашому магазині "Авторадості" Ви знайдете багато корисного для свого залізного коня. В каталозі є величезний вибір зчеплень і комплектуючих (вилки зчеплення, підшипник вичавки, диск зчеплення, маховик, направляюча гільза і т.д.) для BMW, Brilliance, BYD, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen і не тільки. Бренди представлені абсолютно різні, серед них: Blue Print, Exedy, FEBI, LPR, LUK, MEYLE, Metelli, Sachs, Starline, TRW, Valeo та інші.

Зчеплення: причини та ознаки поломки У нас Ви можете замовити: Для зручності наших клієнтів ми пропонуємо різні варіанти оплати та доставлення замовленої позиції з каталогу. Цінова політика на зчеплення та його елементи на нашому сайті також вирізняється демократичністю – порівняно з пропозиціями конкурентів у нас найкращі умови.

Також варто відзначити, що ми відрізняємося європейським рівнем обслуговування і тому завжди готові прийти клієнтам на допомогу та допомогти визначитись із вибором потрібної деталі.

Наш магазин робить все для того, щоб створити максимально комфортні умови для онлайн-шопінгу та намагається максимально охопити всі сфери продукції для авто – у нашому магазині є все, що може знадобитися для комфортної експлуатації машини та її ремонту. Сьогодні Ви можете замовити у нас також дитячі автокрісла, герметики, масла, різноманітні дефлектори, килимки в салон автомобіля, автомобільні бокси для перевезення спортивного інвентарю та речей під час подорожей, різноманітні перетворювачі напруги та багато іншого.


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено