Терміни заміни гальмівної рідини

22.06.2023
Гальмівна рідина є одним із типів гідравлічної рідини, яка потрібна для передачі зусилля всередині гальмівної системи транспортного засобу. А від стабільної роботи гальмівної системи залежить безпека всіх, хто знаходиться в машині, і поруч на дорозі.

Гальмівна рідина - те, що відповідає за зупинку автомобіля, коли ви натискаєте на педаль гальма. Зважаючи на те, що ця рідина практично не стискається, зусилля, що додаються до педалі, передаються на супорти практично без втрат. Завдання гальмівної рідини полягає саме у передачі зусилля від головного гальмівного циліндра до колісних. І в цьому процесі дуже важливо, щоб тиск нагнітається рівномірно, а це можливо тільки в тому випадку, коли гальмівна рідина знаходиться в робочому стані, а саме: не закипає, не замерзає і зберігає свої робочі властивості в широкому температурному діапазоні.

Однак, у процесі експлуатації авто можуть виникнути проблеми, а саме витік гальмівної рідини та погіршення її властивостей. З цієї причини існує періодичність заміни цієї рідини, яку рекомендується дотримуватись.

Навіщо міняти гальмівну рідину


Для будь-якої рідини характерний низький коефіцієнт стиснення, проте високий тиск призводить до її нагрівання і може стати причиною закипання. Допустити таке категорично не можна, оскільки закипання призводить до того, що гальмівна рідина втрачає свої властивості і може справлятися з поставленими перед нею завданнями. Щоб цього не трапилося в гальмівну рідину, додають різні присадки - вони дозволяють збільшити діапазон температури кипіння до 260 градусів. Цього цілком вистачає, оскільки навіть за агресивної їзди температура піднімається максимум до 180 градусів. Однак з часом точка кипіння знижується - це відбувається за рахунок того, що рідина з часом вбирає вологу (температура кипіння у води набагато нижче) і при кипінні утворюються бульбашки повітря, що сприяють зниженню тиску в системі та утворенню повітряних пробок. Як результат – рідина втрачає свої технічні властивості, адже присадки теж “працюють” обмежений час.

Періодичність заміни


Згідно з рекомендаціями виробників заміна гальмівної рідини повинна здійснюватися не рідше ніж раз на 2 роки. Однак, слід розуміти, що такий термін рідина відпрацює тільки у разі акуратної їзди та справного стану всіх вузлів авто. Але знайти людину, яка їздить гранично акуратно і хто підтримує авто у справному стані не просто, тому міняти рідину точно треба частіше. Запитання: на скільки? І це не кажучи вже про те, що тут відіграє роль якість рідини, і особливості дорожнього покриття.

Щоб не переживати з приводу того, що система вийде з ладу і рідина вже «відпрацювала» свій, слід періодично перевіряти її стан - поки її колір не відрізнятиметься від заводського все гаразд. Також виконати перевірку якості гальмівної рідини можна на станції технічного обслуговування – там її нагрівають та перевіряють точку кипіння. Якщо точка кипіння менше 165 градусів, тоді рідину треба замінити.

Навіть у випадку, коли машина просто стояла кілька років і на ній ніхто не їздив, цей витратний матеріал треба замінити. Навіть не працюючи гальмівна рідина частково втрачає свої властивості.

Не можна забувати і про те, що якість гальмівної рідини має бути високою.

Як вибрати рідину залежно від ситуації


Незалежно від того, гальмівна рідина якого виробника була обрана і стилю їзди, який впливає на періодичність її заміни, є низка загальних вимог, яких потрібно дотримуватись:
  • щоб уникнути утворення бульбашок повітря повинна бути висока точка кипіння;
  • рівень гігроскопічності рідини має бути на мінімумі;
  • температура замерзання має бути низька;
  • рідина має бути наділена змащувальними властивостями.

  • Присадки, які додаються в рідину повинні мати антикорозійні властивості – їх наявність покликана виключити окислення навіть у разі потрапляння до неї вологи.

    Гальмівні рідини відрізняються між собою за складом – розглянемо її види докладніше.
      Мінеральна
    Такий тип гальмівної рідини передбачає відсутність агресивного на вироби з гуми. Мінеральна гальмівна рідина відрізняється хорошими властивостями, що змащують і є цілком доступною для споживачів. Однак, не позбавлена вона і недоліків – спостерігається збільшення коефіцієнта в'язкості за температури навколишнього середовища -20 градусів Цельсія. Також такі рідини мають відносно невисоку точку кипіння. Тому купити її варто лише тим, хто мешкає у відносно теплих регіонах їздить спокійно.
      Синтетична з полігліколями та ефірами
    Така гальмівна рідина відрізняється більш високими експлуатаційними характеристиками порівняно з мінеральною, однак її заміну слід проводити з приблизно такою ж періодичністю. Такий підхід пояснюється високою гігроскопічністю речовини – вода є причиною утворення корозії у гідроприводі на деталях із металу. Але все ж таки такий тип рідини підходить тим, хто любить їздити швидко, різко гальмувати і т.д., так як "синтетика" відрізняється високою точкою кипіння.
      Синтетична, силікономістка
    Такий "витратник" відрізняється нульовою гігроскопічності, що позитивно впливає на термін його експлуатації. Виробники рекомендують використовувати гальмівну рідину такого типу 2 роки, проте, враховуючи її характеристики, можна не заглядати в неї і довше (вона може прослужити до трьох років). Серед недоліків можна відзначити високу ціну та її несумісність із попередніми типами.

    Послідовність заміни


    Просто залити гальмівну рідину в систему та спокійно їздити далі не вийде, адже після цього гальма ще треба прокачати. Розібравшись в особливостях даного процесу, можна в майбутньому робити це самостійно (не можна сказати, що це занадто складно), проте краще все одно звертатися в автосервіс. Щоб виконати заміну гальмівної рідини необхідно мати при собі ємність для зливу відпрацьованої рідини, прозорий шланг і ріжковий або накидний ключ (потрібно для того, щоб відкрутити спусковий штуцер).

    На жаль, заміну гальмівної рідини поодинці виконати не можна - одна людина повинна спуститися в оглядову яму, а друга - натиснути на педаль гальма і таким чином прокачати рідину в системі, видавивши при цьому відпрацювання. Зазвичай в систему треба доливати близько 1-1,5 л рідини, але все ж таки краще уточнити цей момент в техпаспорті до авто.

    Залежно від досвіду та наявності під рукою всього необхідного виконання всіх маніпуляцій треба близько 30-40 хвилин. Робота передбачає виконання таких етапів:
  • для початку необхідно видалити трохи старої рідини. Для цього на спускний штуцер треба надіти шланг, а сам штуцер відкрутити наполовину. Після цього друга людина має натиснути на педаль гальма;
  • коли педаль гальма провалюється в підлогу - це сигнал того, що штуцер покра закручувати;
  • далі - розширювальний бачок додається нова рідина і штуцер знову відкручується. Це повторюється до того часу, поки через злив не побіжить нова гальмівна рідина;
  • ці етапи повторюються з кожним колесом. При цьому треба розуміти, що спочатку маніпуляції проводяться на правому задньому колесі, потім передньому лівому і задньому лівому, і тільки після цього передньому правому. Якщо система транспортному засобі паралельна, то робота починається з правого заднього колеса, слідуючи послідовно до лівого колеса на задній осі, далі - до передньої осі, спочатку до правого колеса, а потім до лівого.

  • У нашому магазині Ви можете придбати гальмівні рідини Bosch, Brembo, Comma, FEBI, Ferodo, Fuchs і не тільки. На онлайн-полках "Авторадості" є такі позиції:
  • Гальмівна рідина VAG DOT 4 (501.14) (B000750M3) 1 л.;
  • Гальмівна рідина Shell Brake & Clutch DOT4 ESL 0,5л.;
  • Тормозна рідина Bosch DOT 4 HP (1987479113) 1 л.;
  • Гальмівна рідина Febi DOT 4 Plus (23930) 1л.;
  • Тормозна рідина Land Rover LR052653, 1л;
  • Тормозна рідина Renault Brake Fluid DOT 4+ (7711575504) 0,5 л.;
  • Гальмівна рідина LIQUI MOLY BREMSFLUSSIGKEIT DOT 4 1 л.;
  • Тормозна рідина Ferodo DOT 4 (FBX100) 1 л. і т.д.

  • Замовити потрібну позицію можна через сайт або за телефоном. Доставка діє у всі регіони країни.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено