Конструкція важелів підвіски та їх види

09.06.2022
Підвіска являє собою пристрій, який є своєрідною передатною ланкою між колісною системою та кузовом транспортного засобу. Вона покликана збільшувати комфорт при пересуванні (забезпечує плавність ходу), сприяє стійкості у русі та збільшує прохідність машини. Адже навіть під час руху ідеально рівною трасою поштовхи і коливання є неминучими, не кажучи вже про нерівні дороги в сільській місцевості.

Для виконання поставлених перед нею завдань підвіска має 3 основні групи конструктивних елементів, серед яких:
  • Пружні елементи підвіски. Йдеться про ресори та пружини, які покликані забезпечити комфорт під час руху по нерівній дорозі. Пружини можуть бути стандартні та посилені. Другі встановлюються на вантажних автомобілях та авто з причепом;
  • Амортизатори. Демпфуючі елементи покликані гасити коливання та скорочувати амплітуду розгойдування, які виникли внаслідок застосування пружин та ресор. Вони відповідають за контакт поверхні коліс та дороги;
  • Напрямні. Це ті елементи, які відповідають безпосередньо за характер руху авто та розташування коліс щодо дороги тощо. До таких напрямних насамперед відносяться важелі підвіски. Саме їм і присвячено нашу статтю.

  • Конструкція важеля підвіски


    Важелі підвіски є одним з елементів незалежної підвіски машини. Вони відповідають за забезпечення вертикального положення коліс під час руху транспортного засобу. Важелі підвіски представлені сьогодні у різних варіаціях. Найпростішою конструкцією є подовжена деталь, що має поздовжні ребра жорсткості. В одному кінці деталі є потовщення із посадковим місцем, у нього запресований сайлентблок. Цією стороною важіль закріплюється на раму чи кузов авто. В іншому кінці, як правило, є кріплення для кульової опори. Іноді монтаж кульовий здійснюється гайками та болтами.

    Раніше важелі підвіски виготовлялися лише із квадратних труб або сталевих швелерів. Зараз для їх виготовлення часто використовуються легкі сплави. Серед переваг такої деталі варто відзначити її антикорозійні властивості, а до недоліків можна віднести не таку високу міцність як у аналогів зі сталі. Легкосплавні важелі підвіски більше підходять для авто, вони забезпечують високу плавність ходу, покращують динаміку автомобіля та його керованість, оскільки їх установка дозволяє знизити безпружинну масу транспортного засобу. Цей чинник також позначається витраті палива - знижує його.

    Які важелі підвіски бувають?


    Залежно від того, де буде змонтовано важелі підвіски, вони бувають нижні та верхні. Також важелі підвіски бувають такими, що призначені для встановлення на передній підвісці та такими, що можуть використовуватися на задній підвісці.

    Важелі підвіски також бувають поперечні та поздовжні. Поперечні - розташовані поперек напрямку руху транспортного засобу, другі встановлюються за напрямком.

    Раніше на поздовжніх важелях встановлювалися незалежні підвіски лише в деяких моделях транспортних засобів на задній осі, зараз їх переважно встановлюють у передньопривідних транспортних засобах, у задній частині. Розміщуючи їх таким чином можна забезпечити хороше утримання стійок під час збільшення швидкості руху автомобіля, адже вони створюють перешкоду силам, що діють по осі руху машини.

    Важелі підвісок можуть мати різну форму і мають неоднакову кількість точок кріплення. Крім звичайних прямих важелів із двома точками кріплення попитом користуються важелі підвіски у вигляді літери “Н”. По суті це 2 звичайні важелі, які з'єднані між собою перемичкою.

    Найпоширенішим варіантом є трикутні важелі підвіски. У таких деталях є три точки кріплення, також у них є поперечка. Такі важелі підвіски ще часто називають А-подібними. В них амортизаційна стійка кріпиться у різних напрямах. Виконання та демократична цінова політика є причинами, через які дані конструкції широко застосовуються в сучасному автопромі.

    Незалежна підвіска з двома поперечними важелями - механізм, що забезпечує хорошу керованість і краще показав себе в експлуатації порівняно з підвіскою МакФерсона. Така конструкція відрізняється хитромудрістю і тому для її розробки доводиться вдаватися до комп'ютерного моделювання. Це обумовлює високу вартість деталі і тому вона не використовується у звичайних бюджетних авто. Такі підвіски зазвичай встановлюються у спортивних авто. Такі важелі підвіски розташовуються одна над одною. Важелі можуть бути у формі трикутника або один простий, а другий - трикутний. Та сторона важеля підвіски, яка роздвоєна, з'єднується з кузовом з одного боку та з поворотною цапфою – з іншого (кріплення здійснюється за допомогою шарніра). Нижній важіль, як правило, довший за верхній. Така конструкція підвищує стійкість авто на поворотах, оскільки нівелює ризик крену під час його проходження.

    Багатоважільна підвіска коштує дорожче, ніж її аналоги. Важелі підвіски такого типу є по своїй суті удосконаленою версією двоважільного підвіски, тільки в ній кожен важіль розділений на 2. Іноді додається ще й 5 елемент. Такі важелі підвіски можна зустріти в автомобільному представницькому класі. Вони забезпечують максимальну шумоізоляцію, високу ступінь комфорту та хорошу керованість. Але є нюанс - пересуватися на авто з такими важелями можна виключно рівною дорогою. Проїхавши на авто по ям і вибоїн можна пошкодити підвіску. Її ремонт точно "влетить у копійку" власнику авто.

    Експлуатація та заміна важелів підвіски


    Важелі підвіски відрізняються довговічністю, проте рано чи пізно експлуатація їх стає небезпечною. Замінити важелі підвіски доведеться в тому випадку, якщо на них з'явилася корозія або деформувалися внаслідок аварії або попадання в яму. Тут варто відзначити, що іржа загрожує лише тим сталевим деталям. При цьому якщо вчасно подбати про те, щоб запобігти появі корозії, то можна ще довго не заглядати на деталь. З легкосплавними деталями ситуація трохи інша - вони від іржі точно не постраждають, але набагато більше схильні до механічних впливів. Їх часто доводиться міняти з кульовими опорами та сайлент-блоками. Відповідно, на термін служби важелів підвіски впливає:
  • стан дорожнього покриття, яким пересувається автомобіль. Наприклад, їзда по бордюру сильно "гробить" стан деталей авто;
  • стиль водіння;
  • акуратність власника транспортного засобу (те, як часто він чистить підвіску, її деталі, чи їх змащує і т.д.);
  • ступінь навантаження на деталі. Вочевидь, що навантаження у легковому авто та у вантажному будуть різними тощо.

  • Про те, що час замінити важелі підвіски можуть свідчити такі ознаки:

  • при русі на великій швидкості машину кидає з боку на бік;
  • поява вібрацій, оскільки розвал-сходження порушено;
  • є необхідність частої заміни сайлент-блоків;
  • прискорене зношування шин.
  • Якщо власник транспортного засобу занадто довго не заглядав в авто і стадія вже не початкова, то проблема з такою деталлю, як важіль підвіски, буде помітна неозброєним поглядом. Розташування коліс буде під кутом, і побачити це можна з відстані кількох метрів від авто.

    Якщо настав час замінити важелі підвіски, купити потрібну деталь можна в інтернет-магазині “Авторадості”. На онлайн-полках компанії представлений різноманітний асортимент запасних частин різного типу, серед яких важелі підвіски. У каталозі представлений поперечний важіль CTR CQKK-32R для Kia Magentis '06-08, Magentis '09-11, і важіль SWAG 20730031 (лівий) для BMW 7 E38 '94-02, і важіль підвіски BIRTH BR1898 E60 '03-10, та багато іншого. Компанія гарантує високу якість виробів та доступні ціни на всю продукцію.

    Варто зазначити, що заміну важелів підвіски варто довіряти лише перевіреним фахівцям, самостійно в такі вузли авто краще не лізти, якщо немає відповідних знань у галузі автомобілебудування. Адже для того, щоб замінити важелі, необхідно правильно встановити авто, зафіксувати його нерухомість, відкрутити колеса, зняти амортизатори, зняти витки пружини, відкрутити болти кріплення і не тільки. Крім того, важелі підвіски, що вийшли з ладу, можуть порушити роботу інших деталей авто. І не завжди людина, яка не має досвіду роботи з цими деталями, може правильно визначити знос сайлентблоків та інших деталей підвіски, та необхідність їх заміни. Якщо не зробити все вчасно, то заміна важелів не дасть результату, і це будуть просто викинуті на вітер гроші.





    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено