Прокол колеса на дорозі. Як бути підготовленим?

06.06.2019
Рано чи пізно, з проблемою пробите колесо на дорозі стикається кожен автовласник. Продовжувати рух автомобілем на спущеному колесі задоволення сумнівне, та й захід не з корисних. Ставити запаску і їхати в шиномонтаж найочевидніше рішення. Але іноді, можна провести оперативний ремонт шини прямо у полі. Сучасні рем комплекти збирають так, що маючи шинний герметик і пару спеціальних джгутів, запасне колесо можна і не діставати з багажника. Більш докладно про ці та інші способи впоратися з проблемою пробиту шину ми та розповімо в цій статті.

Перші сигнали пошкодження шини

Зазвичай, через особливих відчуттів керма водії помічають зміни при керуванні транспортним засобом. Різний тиск у шинах впливає на положення осі та не помітити що колесо спускає складно. При повільно спускається колесі кермо починає відводити в бік, а вхід в повороти змінює звичну траєкторію.

У сучасних моделях з бортовим комп'ютером і датчиками тиску, машина просигналізує про порушення роботи раніше, ніж водій встигне виявити це сам. У будь-якому випадку, продовжувати рух навіть на напівспущених колесах небажано і небезпечно. Рекомендуємо при перших сигналах зробити зупинку на безпечній ділянці біля дороги та візуально оцінити ситуацію.

Колесо повільно, але вірно спускає

Частенько, предмет, проколов шину залишається в гумі та видніється на поверхні колеса. Для безкамерної шини стирчить предмет не завжди є приводом швидкої втрати тиску. Не поспішайте витягати винуватця проколу з покришки, з ним можна встигнути докотити машину до шиномонтажу, головне не допускати швидкої втрати тиску. На такому досвіді з'явився хитрий спосіб "затикати" пошкодження невеликого діаметра безкамерних шин гвоздиками, болтами та іншими підручними предметами під розмір проколу. Добиратися до шиномонтажу на колесі з таким апгрейдом бажано дуже акуратно і не швидше ніж 10 км/год, перевіряючи тиск і підтримуючи його через кожні пару кілометрів пройденого шляху.

Деякі проколи шин піддаються ремонту в польових умовах

При наявності шинного герметика або джгутів для ремонту шин можна оперативно ліквідувати проблему і спокійно продовжити свій шлях далі. Ремкомплект допоможе навіть в польових умовах затягнути або заткнути пошкодження. Використовувати герметики зручно, але не у всіх випадках надійно. Через вентиль аерозольний герметик впорскується всередину колеса, після чого склад полімеризується і забиває пошкодження твердіє складом. Правда, після такого оперативного ремонту, доведеться видаляти загуслий аерозоль з диска і гуми, коли справа дійде до повноцінного ремонту. Більшість фахівців не вважають цей метод досконалим, та й не всі люблять возитися з клопотами по видаленню кошти.
Для більшої надійності радять вибрати спеціалізовані ремкомплекти, як ремонтного помічника в наявності такого набору є джгути. Для їх використання потрібно гвинтовий розширювач і установче шило. У місці проколу ввинчивают спіральне шило, щоб розширити дроту металлокорда, через кілька хвилин його можна викручувати. В отвір установочного шила протягується джгут і проштовхують в підготовлене пошкодження з джгутом на 3-4 сантиметри.

Витягується шило і палять залишається щільно посадженим в дірку. Стирчить частина джгута обрізають, залишивши пару міліметрів над протектором. Після чого можна качати колесо і продовжити шлях. Пам'ятайте, якими б джгутами і герметиками ви не упакували свій ремкомплект, ремонт в польових умовах не можна вважати повноцінною ліквідацією проблеми, а тимчасовим заходом. Як тільки це стане можливим, машину відразу ж слід відправити на станцію найближчого шинного ремонту для повноцінного обслуговування.

Пошкодження шини не підлягає самостійного ремонту

Опинитися на дорозі з різко спущеною шиною - ситуація не часта, але цілком ймовірна і більш складна. На повністю спущеному колесі можна проїхати навіть кілька зайвих метрів. Різкий спад тиску в шині під час руху обіцяє повної псуванням гуми і диска. Щоб уникнути покупки нової пари коліс, в момент коли ви відчуєте, що з колесом трапилася біда, слід негайно зупинити машину.

Необхідний інструмент для заміни коліс завжди повинен бути в автомобілі. Щоб використовувати запасне колесо, а для тих хто укомплектований за новими канонами - докатку, потрібно мати необхідний набір атрибутів:
  • упори під колеса, (можна використовувати звичайний цегла або камінь, ставляться по обидві сторони справних коліс);
  • балонний ключ (послабити болти слід до установки домкрата );
  • домкрат (коли машина на вазі, можна вивернути болти до кінця і зняти колесо з маточини);
  • компресор для підкачки коліс.
  • справний запасне колесо або докатка.

  • Кожен водій сам вирішує, як бути укомплектованим. Який тип б запасного колеса ви не використали, головне, щоб ви його змогли самостійно переставити. Новачкам страшно стикатися з пробитим колесом вперше, але складнощі можуть виникнути тільки роблячи це перший раз. Коли досвід накопичений, багато водіїв здатні бортіровать колеса з закритими очима.

    Як правильно встановити запасне колесо?

    Пробите колесо для підстраховки можна покласти під машину, як додатковий упор. Простежте, щоб гайки і болти не загубилися. Дістаньте запасне колесо і вставте отвори диска з проходами в ступиці, наживите болти на надягнуте колесо. Кріпильні гайки поставте в правильному положенні, напівкругла сторона повинна дивитися не назовні, а на диск. Після цього можна опускати домкрат і затягнути болти по повній, тільки закручуйте їх рівномірно, щоб запаска села на своє місце рівно.

    Якщо ви все зробили правильно, залишається зібрати весь інструмент, прибрати упори і можна починати рух. Тільки заміна на запасну шину не скасовує того факту, що пробите колесо потрібно лагодити, і при складних ситуаціях краще робити це в спеціалізованому шинному сервісі. Дозволити собі їздити без справного запасного коліс досить ризикова затія, якщо опинитися в безпорадною ситуації, єдиним виходом буде виклик евакуатора.

    Коли використовуєте малогабаритну докатку

    Коли замість того, щоб м'яко докотитися до місця обслуговування шин, водій використовує звичну манеру їзди, в майбутньому можна зіткнутися з проблемами ходової. При їзді на аварійному колесі швидкість обмежується від 50 до 80 км/год.

    Основні причини особливої ​​манери їзди на докатка:
    1. Через відмінності ширини контактної поверхні коліс з площиною дорожнього покриття трапляються зміни керованості і збільшення гальмівного шляху.
    2. Різниця кутових швидкостей між колесами провокує зміни в роботі диференціала, який звик робити повороти з правильною прокруткою осі.
    3. При використанні на одній осі докатки з відмінним діаметром - можна відчути пробуксовку одного з коліс автомобіля.
    4. Електронні системи можуть теж повести себе некоректно, оцінюючи обертів меншого колеса як прослизання, комп'ютер починає боротьбу з такою неприємністю і доставляє водієві масу незручностей, блокуючи колеса.

    Ці та багато особливостей використання докатки вимагають від водія більшої відповідальності і обережності. Неприємності з пробитим колесом завжди псують настрій і вибивають зі звичного ритму життя. Раптовість пробитих шин неможливо передбачити, тому до такого потрібно бути завжди підготовленим, особливо, якщо збираєтеся в далеку поїздку. Успіху і хороших доріг!


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено