Про ризики на дорозі при зміні сезону: як підготувати шини до початку літа?

30.04.2020
Поряд з помітним потеплінням і збільшенням світлового дня, ближче до кінця весни виникають окремі ризики, як для водіїв, так і пішоходів. Пізнє настання темряви і хороша видимість нерідко провокують водіїв збільшити швидкість. А в умовах, коли маршруток на дорогах поменшало, водії не пропускають момент "притопити газку", відчуваючи свободу по всіх смугах. Єдине, що буквально утримує автомобіль на дорозі - це автомобільні шини. У цій статті ми зібрали кілька порад, щоб попередити про різні ризики на дорозі перед початком літнього сезону. Тут ми більш детально розберемо фактори, які впливають на шини, розповімо про підготовку гуми до літа і про те, які шини перевершують всіх на дорозі під час дощу.

Давайте подумаємо про те, що впливає на шини?


Тепло вплине на те, наскільки м'якою може стати гума, і як швидко буде стертий протектор. Під час дощу шини охолоджуються, стають менш еластичними і не такими стійкими через зниження чіпкості гуми з дорожнім полотном. Якщо шини автомобіля залишаються в хорошому стані, ви можете менше турбуватися про ковзання на мокрій дорозі. Серед інших чинників, враховує ряд важливих моментів, пов'язаних з самою якістю і станом гуми.

Термін служби гуми, протектор і тиск в шинах є дуже важливими факторами щодо характеристик в сиру погоду. Якщо ваші шини мають низький протектор, вони не будуть добре працювати на мокрій дорозі. Такий недорогий і простий прилад, як вимірювач глибини протектора шини, допоможе попередити надмірний знос. Адже облисілі шини схильні не тільки до ризику аквапланування, а й особливо небезпечні через збільшеного гальмівного шляху на будь-яких швидкостях.

Мінімально допустима глибина протектора для літніх шин 1,6 мм, норма для нової гуми 2,5-3 мм. Якщо ви хочете, щоб ви і ваші близькі були в безпеці, ми рекомендуємо вам завжди перевіряти шини і гальма, перш ніж вирушати в довгу подорож, особливо якщо ви можете зустріти мокру дорогу або потрапити під дощ. Слідкуйте, щоб глибини протектора було досить, оптимальний рівень тиску був дотриманий, а термін служби гуми - не минув.

Тиск у шинах надає не меншого впливу на продуктивність вашого автомобіля на дорозі. Якщо тиск у шинах занадто низький, центральна частина шини може почати формувати «увігнуту» форму. Це може дозволити воді скупчуватися під шиною, що також призводить до аквапланування. Кращим сучасним способом підтримувати шин в нормі - це наявність автомобільного компресора з манометром. Якщо ваші шини накачані до потрібного рівня, контактна ділянка в центрі шини збільшується, даючи вам більше зчеплення з дорогою.

Що робить шину більш придатною для дощової погоди?


Ви можете припустити, що кращими дощовими шинами є всесезонні або зимові шини через їх глибокого, агресивного протектора. Однак, кращі шини для вологої погоди прагнуть забезпечити хороший баланс між плямою контакту і протектором. Таким чином, кращими шинами для вологої погоди зазвичай є літні шини. Вони повинні мати достатню висоту протектора і володіти надвисокою продуктивністю. Ключ успішного використання літніх шин в складі гуми, в коефіцієнті тертя і мінімальній різниці між гальмуванням на вологій та сухій поверхні. Вулканізована гума не сильно змінить свою еластичність навіть при досить високих температурах.

Тому, літнім шинам віддають перевагу вже з середини весни. Через липкість гумової суміші для літніх шин і орієнтованого протектора, ці шини добре можуть відводити воду, забезпечуючи при цьому високий рівень зчеплення. Це не означає, що всесезонні шини не можуть бути хорошими на мокрій дорозі. Але для порівняння, можна сказати, що всесезонні шини будуть більш ефективні при вологій погоді, але при зчепленні з сухою поверхнею при високих температурах, ви принесете протектор в жертву швидкому зносу. Хоча, і є багато всесезонних шин з дуже хорошими погодними характеристиками в сиру погоду - вони просто не будуть мати такого ж зчеплення і відчуття, як зіставні літні шини.

Після дощу уникайте прихованих вибоїн і заболочених місць


Щоб уникнути неприємностей, об'їжджайте місця скупчення води, уникаючи влучень коліс в незвідані і потенційно небезпечні ділянки дороги. Передбачати глибину вибоїни в калюжі неможливо. Проїжджаючи через них буде проблемою, якщо вибоїна виявиться занадто глибокою, нікому не сподобається вскочити в яму і нашкодити автомобілю. Бажано уникати зон, де є заболочування. Якщо рівень води надто високий, не ризикуйте своєю машиною, проїжджаючи через неї. Автомобіль може пройти через це нормально, але пізніше виникнуть проблеми з його функціонуванням. Електронні компоненти можуть бути пошкоджені, що може привести до серйозного ремонту надалі.

Аквапланування - прихований ворог, коли йде дощ


Якщо в шинах є ознаки надмірного зносу - втрачається потрібне зчеплення з дорожнім покриттям, гальмівний шлях збільшується, а проїзд через стоячу воду може викликати аквапланування. Ключова порада для особливо захоплених натур - як на сухому, а вже тим більше на мокрому асфальті - не піддаватися емоціям і контролювати швидкість. Якщо складно стежити за приладами, то краще налаштувати навігаційні пристрої, які будуть сигналізувати про перевищення, а якщо є така можливість - можна використовувати функцію обмеження максимальної швидкості автомобіля. Перш за все, ви повинні дотримуватися тверезого і холодного розуму, щоб підтримувати здатність адекватно оцінювати дорожню ситуацію і вчасно реагувати.

Ще раз нагадуємо про важливість регулярно перевіряти глибину протектора, стежити за станом шин і підтримувати тиск в нормі. Якщо ви бачите, що шини занадто зношені і більше не можуть використовуватися, вам слід замінити їх. Перед покупкою нової гуми переконайтеся в правильності вибору за розміром і сезонності шини. Якщо доглядаєте гуму на вторинному ринку - радимо прочитати статтю: "Що слід знати при покупці б/у шин?". Пам'ятайте: якщо шини автомобіля залишаються в хорошому стані, ви можете менше турбуватися про ковзання і ризик аквапланування на мокрій дорозі. Сподіваємося, інформація, якою ми поділилися буде корисною. Бажаємо приємних поїздок і безпечних доріг!



Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено