Як визначити знос гальмівного диска?

11.03.2024
І барабани, і гальмівні диски є витратними матеріалами. Ці елементи є одними з деталей авто, що найбільш експлуатуються, і їм необхідно приділяти належну увагу. Відстеження рівня зношеності даних деталей – гарантія безпеки під час їзди в машині, тому доводити деталі до аварійного стану не варто. У міру того, як метал на гальмівних дисках стоншується, посилюється нагрівання деталей гальмівних механізмів. Це означає, що при різких поворотах, гальмуванні тощо гальмівна рідина може закипіти і призвести до того, що гальмівна система зовсім відмовить. Адже чим більше стирається диск, тим далі доводиться висуватися поршню в робочому циліндрі для притискання гальмівних колодок. Якщо поршень висувається дуже сильно, то є ризик того, що він заклинить внаслідок можливого перекосу. Це може спровокувати вихід супортів з ладу також. Крім того, від тертя такого типу диск надмірно розжарюється, і у випадку, якщо на шляху трапиться калюжа, він може зовсім зруйнуватися внаслідок різкого перепаду температур. А це вже може спровокувати серйозну аварію.

Проблеми з цими деталями можуть також призвести до різкого витоку гальмівної рідини. В такому випадку при натисканні на гальмо педаль остання просто провалиться. Про наслідки відмови гальм говорити не варто – тут все очевидно.

Як визначити знос гальмівного диска?


За умови експлуатації авто у міських умовах гальмівні диски мають ресурс близько 100 тис км пробігу. Якщо деталі вентильовані, вони можуть використовуватися дещо довше. Проте все індивідуально. На термін служби гальмівних дисків впливає багато факторів, серед яких: умови експлуатації авто, стан дорожнього покриття, погодні умови, матеріал з якого виготовлені гальмівні диски, конструктивні особливості авто, його маса тощо. На термін служби гальмівних дисків також впливає якість колодок та стиль водіння (агресивна їзда прискорює їхнє зношування). Любителям полихачить заглядати до гальмівних дисків варто набагато частіше – часом міняти диски треба вже після 10-15 тис км пробігу.

Замінити гальмівні диски необхідно в тому випадку, якщо ви відзначаєте, що:
  • при натисканні на педаль гальма відчуваються биття та ривки;
  • при натисканні на гальмо педаль остання провалюється або просто натискається занадто легко;
  • під час гальмування авто машина йде убік;
  • гальмівний шлях машини збільшено;
  • під час гальмування відзначається сильний скрегіт;
  • гальмівна рідина зменшується з високою швидкістю.
Варто зазначити, що за наявності хоча б одного з вищезгаданих дефектів заміною гальмівного диска обмежуватися не варто. Слід перевірити справність роботи гальмівної системи, і навіть оцінити стан інших її елементів.

Граничний знос та мінімальна товщина: на що звернути увагу?


Граничне зношування гальмівних дисків жорстко регламентується виробниками авто. Тоді, коли позначка досягає мінімально допустимої величини, необхідно замінити диски. Зазвичай номінальна та мінімально допустима товщина гальмівного диска вказана на його торцевій частині у вигляді вибитого маркування. Також на диску можуть бути спеціальні мітки, які дозволяють визначити ступінь зношеності диска навіть тоді, коли під рукою немає вимірювального інструменту.

Також на багатьох авто встановлюються спеціальні пластини з металу, вони починають тертися об диск тоді, коли гальмівний диск сягає критичної позначки рівня зносу. У такому разі під час гальмування чути чіткий специфічний скрегіт.

Також у колодки можуть бути встановлені спеціальні датчики зношування. Тоді, коли мінімальної ширини буде досягнуто на бортовий комп'ютер буде виведено відповідний сигнал.

При цьому найнадійнішим все ж таки залишається найпростіший спосіб перевірки - за допомогою штангенциркуля і мікрометра. Перевіряти треба у кількох місцях, оскільки знос може бути нерівномірним.

Проточення


У процесі експлуатації автомобіля така деталь, як гальмівний диск, може деформуватися. Такі зміни можуть мати різний характер - це можуть бути нерівності, тріщини та ефекти іншого типу. Наявність таких змін проявляється вібраціями при натисканні на гальма. У тому випадку, якщо товщина гальмівного диска є достатньою, то диск можна буде відшліфувати (проточити), якщо товщина маленька, тоді без заміни деталі на нову вже не обійтися.

Якісну проточку можна виконати за допомогою спеціального верстата, що монтується на місце супорта. Сам гальмівний диск при цьому з колеса не знімається під час проточки. Проточка може бути виконана навіть болгаркою, проте в такому випадку гарантувати, що результат буде хороший, не зможе ніхто. Аналогічна ситуація виникає у разі використання токарного верстата, коли коли проточка проводиться щодо його бобіни, а не маточини колеса.

Після того, як проточка буде виконана, необхідно виконати заміну гальмівних колодок. В іншому випадку биття та вібрації при гальмуванні знову з'являться.

Поради від “Авторадості”


Щоб не з'явилося розбалансування коліс при гальмуванні необхідно обов'язково виконувати заміну обох гальмівних дисків на одній осі одночасно.

Водночас рекомендується виконати заміну гальмівних колодок навіть у разі, якщо вони не зношені. Це пов'язано з тим, що колодки швидко притираються до диска і якщо замінити останній можуть з'явитися биття та сильне нагрівання через невідповідність поверхонь.

Також у жодному разі не експериментуйте, нарощуючи товщину диска за допомогою приварених або прикручених накладок. Така економія на безпеці ні до чого доброго не спричинить.

Придбати гальмівні диски на будь-яку марку та модель авто ви можете у нашому магазині. Серед доступних до замовлення позицій є також: Для більш комфортного та швидкого пошуку необхідної запчастини для вашого автомобіля ви можете скористатись спеціальним підбором по марці та моделі транспортного засобу у розділі гальмівних дисків та барабанів.


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено