Проблеми при гальмуванні: причини та шляхи вирішення

09.03.2023
Сьогодні ми поговоримо про проблеми гальмівної системи автомобіля, які можуть спричинити небезпечні ситуації на дорозі. Напевно, багато водіїв люблять швидкість і відчуття свободи, які з'являються, коли вони сідають за кермо. Але як би швидко ви не їхали, важливо пам'ятати, що гальма – це одна з найважливіших деталей автомобіля. Якщо з ними щось не так, то кожна подорож може стати дуже небезпечною.

Перша проблема, яку ми розглянемо – це коли під час гальмування машина заносить убік. Це може здатися незначною проблемою, але несправні дрібні неполадки можуть призвести до серйозних наслідків. Щоб зрозуміти, чому авто веде убік під час гальмування, розглянемо можливі причини та способи їх усунення.
  • Неправильний тиск у шинах або неоднакові шини
Одним із факторів, що може вплинути на безпеку на дорозі, є стан шин. Правильний тиск у шинах має значення для оптимальної роботи протектора, і навіть для рівномірного розподілу ваги автомобіля по шинам. Якщо тиск занадто низький або високий, це може спричинити неправильну роботу шин, що може збільшити ризик втрати контролю над автомобілем.

Низький тиск у шинах може призвести до того, що шина не реагуватиме на керування так швидко, як вона повинна, а також прогинатиметься при повороті або зупинці. Це створює надмірну кількість тепла, що може пошкодити шину з часом. Високий тиск, з іншого боку, може призвести до втрати зчеплення, оскільки надмірний тиск повітря деформує форму шини, що може зменшити площу контакту з дорогою. Автомобіль буде жорсткіше і менше реагувати на дорожні небезпеки, такі як вибоїни та інше, що знизить безпеку пересування.

Рішення: регулярна перевірка та підтримання правильного тиску в шинах відповідно до інструкцій виробника. Також необхідно переконатися, що всі шини на автомобілі однакового типу та розміру, особливо на одній осі. Це допоможе забезпечити рівномірну роботу шин та підвищити безпеку водіння. Відстежувати тиск у колесах дуже зручно за допомогою автомобільних компресорів, що дозволять за необхідності легко їх підкачати.
  • Проблема з вирівнюванням керма
Кермо є однією з ключових частин автомобіля, що дозволяє контролювати його напрямок. Тому важливо, щоб вона завжди функціонувала належним чином, щоб уникнути аварій та інших проблем на дорозі. Якщо ваше кермо не вирівнюється, це може вказувати на серйозні проблеми з автомобілем, такі як зношені деталі або погана настройка. Причиною можуть бути пошкодження, викликані наїздом на бордюр або вм'ятини на дорозі. Якщо цю проблему не вирішити, вона може спричинити нещасні випадки та інші неприємності на дорозі.

Рішення: періодична перевірка розвал-сходження та проведення центрування керма для усунення будь-яких відхилень та послаблень у його роботі.
  • Перешкода у прохідності гальмівного шлангу
Гальмівна система працює за простим принципом: водій натискає на гальмівну педаль, передаючи зусилля головний гальмівний циліндр, який потім передає тиск у колісні гальмівні циліндри, переміщуючи гальмівні колодки до дисків. Чим більше натискання на педаль, тим вищий тиск рідини і тим ефективніше гальмування. Коли водій відпускає педаль, тиск падає і гальмівний механізм перестає працювати. Якщо всі компоненти справні, проблем не виникає. Однак, в процесі експлуатації гальмівний шланг може перегинатися або на внутрішніх стінках можуть накопичуватися відкладення, що призводить до зниження його прохідності. Коли в гальмівній магістралі виникають такі перешкоди, то головний циліндр не може зробити достатнього тиску.

Рішення: ремонт або заміна гальмівного шланга, що відновить його прохідність.
  • Затиснуло, заклинило або послабило супорт
Проблеми із супортом – поширене явище в автомобілях. Якщо супорт заклинює, здається, що машина їде нормально, але колодки натискатимуть на диск тільки з одного боку, що призведе до нерівномірного зношування колодок і зниження гальмівної здатності одного колеса. У таких випадках автомобіль може з'їхати на зустрічну смугу при натисканні на гальмо.

Якщо поршень заклинює в супорті або колодка застряє в натиснутому положенні, ви можете відчути зниження потужності автомобіля (начебто гальмо стоянки включене), помітити, що автомобіль тягне вбік і виявити проблеми з гальмуванням. Крім того, колодки, що заклинили, можуть перегріватися під час руху, що супроводжується запахом і в поодиноких випадках – димом. Якщо проблема не усувається вчасно, це може призвести до пожежі, пошкодження дисків та інших компонентів.

Рішення: замініть основний поршень і напрямні, і правильно зберіть супорт. За потреби замініть весь супорт.
  • Фрикційний матеріал може бути пошкоджений або забруднений мастилом або гальмівною рідиною, що може знизити його ефективність.
Гальмівна колодка складається з двох основних компонентів: опорної пластини та фрикційного матеріалу. Кожен компонент використовується в чітко визначеній пропорції, щоб забезпечити найкращий гальмівний ефект. Крім того, колодки мають різні геометричні форми, такі як зрізані фаски та слоти на фрикційному матеріалі, щоб зменшити вібрації та рівномірно розподілити температуру.

Пошкодження або забруднення фрикційного матеріалу може статися з різних причин, включаючи порушення цілісності матеріалу сторонніми предметами, недотримання правил очищення перед встановленням, а також витік гальмівної рідини. Якщо фрикційний матеріал пошкоджено або забруднено, то площа контакту з диском скорочується, що веде до зниження ефективності гальмування.

Важливо дотримуватися рекомендацій виробника щодо використання мастил та аерозолів для компонентів гальмівної системи, а також уникати контакту антискрипного мастила з передньою частиною фрикційного матеріалу гальмівних колодок.

Рішення: необхідно комплексно вирішувати проблему, шукати та усувати причини виникнення пошкоджень, перевіряти цілісність системи та можливі місця витоків рідин, а також замінювати пошкоджений комплект гальмівних колодок з належним очищенням та заміною всіх компонентів.
  • Ослаблені компоненти підвіски
Ваш автомобіль має дві системи – підвіску та гальма – які взаємодіють один з одним, забезпечуючи комфортну та безпечну їзду. Система підвіски створена для максимального зчеплення між шинами та дорожнім покриттям, забезпечуючи стабільність та комфорт пасажирів. Це складна система, що включає пружини, амортизатори, стабілізатори поперечної стійкості, важелі керування та інші компоненти. Вони виконують свою роботу на передовій, зазнаючи ударів від вибоїн, залізничних колій, дощу, снігу та іншого сміття, на яке водії можуть не встигнути відреагувати. Тому будь-яка деталь підвіски може з часом зноситися або пошкодитися.

Ослаблені шарові шарніри та зношені втулки можуть змінити налаштування вирівнювання, викликаючи нерівномірне зношування шин і тягу керма, що скорочує їх термін служби.

Рішення: слід періодично перевіряти стан підвіски та замінювати чи ремонтувати пошкоджені компоненти.

Якщо ви помітили, що гальмування не так ефективно, як раніше, або що гальма почали скрипіти, то це може бути ознакою того, що гальмівні колодки потребують заміни. Важливо пам'ятати, що вони завжди змінюються парами.

Якщо вам потрібні нові гальмівні колодки, ви можете придбати їх у нашому автомагазин " Авторадості ". У каталогах представлений широкий вибір колодок високої якості від різних виробників:
  • Колодки гальмові передні BOSCH 0 986 494 216, дискові;
  • Колодки гальмові передні ABE C10501ABE (дискові);
  • Гальмівні колодки задні MEYLE 16145330000 (барабанні);
  • Колодки гальмові передні BREMBO XTRA P85041X, дискові;
  • Колодки гальмові передні DELPHI LP2168 (дискові);
  • Гальмівні колодки задні TRW GS8669, для гальма стоянки;
  • Колодки гальмові передні FERODO FDB1001, дискові;
  • Гальмівні колодки задні REMSA 089700 (дискові);
  • Гальмівні колодки задні TEXTAR 91044700, для гальма стоянки.

  • У каталозі також присутній спеціальний підбір за маркою та моделлю автомобіля, який допоможе швидко підібрати відповідний комплект гальмівних колодок для Вашого авто.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено