Коли міняти рульову тягу: ознаки, які не можна ігнорувати

19.02.2024
Рульова тяга
Система кермового управління, що є комплексом механізмів, які дозволяють водієві повертати колеса в потрібну сторону і керувати напрямком руху авто, є надзвичайно важливим вузлом авто, це навіть пояснювати нікому не треба і тому її справності приділяється особлива увага. У цьому випадку йдеться як про комфорт водіння, так і про безпеку на дорозі. Управління машиною за допомогою керма здійснюється за рахунок кермової рейки, її призначення полягає в тому, щоб передати рух кермового механізму на поворотні кулаки. У цій статті ми розповімо вам про принцип роботи кермової рейки та ситуації, коли її треба замінити в обов'язковому порядку.

Як влаштована рульова рейка?


Рульова рейка, хоч і має просту конструкцію, у процесі руху є дуже важливою. Головним призначенням цього елемента є забезпечення з'єднання рульової системи з поворотним кулаком. Його гнучкою частиною є кульові шарніри, за рахунок них поворотний кулак рухається до кермового механізму. Також кульові опори відповідають за рух підвіски коліс.

Рульова тяга У конструкцію кермової рейки входять кермові тяги та їх наконечники. Ці деталі кріпляться до кермової рейки та передають зусилля від керма на колеса. Рульова тяга з'єднує кермову рейку з кермовим наконечником, від останнього, у свою чергу, залежить якість кермового управління.

Чим простіше маневрувати машиною під час їзди, тим комфортнішим стає транспортний засіб. Не можна забувати про безпеку руху і про зниження витрати палива. Маневрений автомобіль витрачає паливо набагато економніше.

Кінець рульової рейки має шаровий шарнір. Під час руху він майже постійно перебуває в русі, тому зношування деталі відбувається природним шляхом.

Експлуатаційний ресурс кермової рейки скорочується внаслідок впливу на неї таких факторів:
  • агресивний стиль водіння, він є причиною швидкого зношування деталей, а також веде до збільшення витрати палива;
  • погана якість доріг, якими пересувається авто;
  • нехтування регулярним проходженням ТО. Якщо своєчасно виявити ту чи іншу проблему, то можна вчасно зреагувати на неї та запобігти серйознішим проблемам.

Як зрозуміти, що рульова рейка несправна?


Рульова тяга Серед елементів системи кермового управління найбільш уразливими є наконечники кермової тяги. Люфт рульової рейки може спровокувати появу вібрації рульового колеса і стати на заваді при виконанні точних маневрів.

Розпізнати проблеми з кермовим тягою не так вже й складно, про проблеми з нею свідчать:
  • під час їзди знижується комфорт керування – машиною важче керувати, а будь-які нерівності на дорозі починають відчуватися сильніше;
  • стає очевидною затримка реагування на рухи керма. Автомобіль продовжує повертатися у потрібну сторону, проте рухи вже не плавні, а досить різкі. З часом машина може повністю перестати реагувати на команди водія;
  • стукіт від мотора. Такі ознаки є найбільш явними, вони сигналізують про те, що кермо пошкоджено. Шуми можуть бути чутні під час їзди; вони стають найбільш гучними та явними при русі нерівною поверхнею.
Рульова тяга Про те, що існує проблема з наконечником кермової тяги, свідчать такі ознаки:
  • під час руху з'являється «віддача» в педаль газу;
  • поява стукоту в області коліс під час повороту керма і коли автомобіль їде нерівною дорогою;
  • кермо обертається зовсім без зусиль;
  • не виходить відрегулювати розвал - сходження.
Симптоми зносу або пошкодження рульових тяг досить нечіткі і тому сумніви у справності вузла можуть мати місце. Заміні деталі завжди має передувати ретельна діагностика вузла.

Незважаючи на те, що зношування рульової рейки є досить частим явищем, симптоми несправності можуть розпізнавати далеко не всі. Найчастіше про проблеми свідчать проблеми з керуванням авто - немає можливості обходити перешкоди також маневрено. Щоб діагностувати проблему, необхідно поставити машину на підйомник. Самостійно перевірити вузол не вийде - потрібен помічник, який зробить пару рухів кермом, тоді як інша людина перевірить наявність люфта на кінцях тяг. Якщо є люфт, наконечники підлягають заміні.

Як часто треба міняти кермову тягу?


Рульова тяга Сказати однозначно через який проміжок часу необхідно замінити рульову тягу неможливо. Так як все індивідуально і залежить від великої кількості факторів, серед яких модель авто, стиль водіння, інтенсивність використання авто. Має значення також і якість елемента, що використовується - деталі перевірених брендів прослужать довше, в середньому термін служба складає близько 50-60 тисяч км.

При цьому слід розуміти, що заміну деталей слід проводити попарно, адже це впливає на якість їзди. Також після встановлення нових компонентів необхідно обов'язково виконати розвал коліс.

Візити на СТО слід наносити регулярно, оскільки чим раніше ви побачите ознаки зношування або інші пошкодження рульової тяги, тим більше у вас шансів уникнути аварії або серйозної поломки. Це важливий елемент системи авто від якого залежить ваша безпека та безпека інших учасників дорожнього руху.

Якщо ви плануєте замінити рульову тягу на нову або замінити наконечник рульової тяги, то переходьте в наш онлайн-каталог. У ньому представлений величезний асортимент товарів, серед яких: У категорії кермових тяг передбачений зручний підбір запчастин за брендом та моделлю автомобіля, що значно полегшує процес придбання необхідної деталі для вашого транспортного засобу. Ми пропонуємо виключно якісну продукцію перевірених брендів за доступними цінами. Крім кермової тяги в нашому каталозі є також ароматизатори, килимки, автобагажники і не тільки.


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено