Пробита прокладка ГБЦ: як визначити та усунути проблему?

11.01.2024
Пробита прокладка ГБЦ
Блок циліндрів ДВЗ накривається кришкою ГБЦ (кришка покликана забезпечувати герметичність ГРМ). Між блоком і кришкою треба укладати ущільнювач, тому що без нього проміжки не зможуть забезпечити повну герметичність. Цей ущільнювач відомий під назвою прокладка ГБЦ, з її допомогою герметизується стик. Також прокладка ГБЦ покликана розділити між собою системи циркуляції мастильного матеріалу та антифризу. Відповідно, пошкодження прокладки може стати причиною змішування технічних рідин, їх потрапляння в камери згоряння або призвести до виникнення витоку відпрацьованих газів. Це, у свою чергу, не може пройти безслідно для силового агрегату - шкода буде завдана екологічності, а також призведе до збільшення витрати палива. Саме тому вміти визначати несправність прокладання ГБЦ повинен кожен водій – так можна буде вчасно замінити її та запобігти негативним наслідкам у вигляді дорогого ремонту в майбутньому.

Як зрозуміти, що прокладка ГБЦ пробита?


Пробита прокладка ГБЦ Ознаки в кожному випадку будуть різні - все залежить від того, де саме відбувся пробій (він може призвести до проникнення мастильного матеріалу в камери згоряння, а може призвести до потрапляння до робочих циліндрів антифризу). Найчастіше про пробої прокладки ГБЦ свідчить вихід вихлопних газів з-під неї. Помітити цю ознаку буде нескладно - якщо зазирнути в підкапотний простір у той час, коли працює двигун, все стане очевидним, адже вихід відпрацьованих газів через стик буде видно неозброєним оком. Це означає, що пробій у прокладанні ГБЦ стався із зовнішнього боку, інакше відпрацьовані гази виходили б у випускні колектори. Але, як ми зазначили - це найчастіша, але далеко не єдина ознака. Розглянемо інші докладніше.
  • Простріл між двома циліндрами
У цій ситуації прогар має місце між робочими циліндрами. В результаті цього вихлопні гази з одного циліндра йдуть в інший (частково) - при цьому вони поєднуються з горючою сумішшю таким чином, що її параметри знижуються. Ця причина призводить до того, що двигун складно завести, адже неповноцінна горюча суміш в одному з циліндрів може не спалахувати. Після того, як прогрів силового агрегату буде запущений, він працюватиме з цією проблемою стабільно, проте без заміни прокладки ГБЦ обійтися все одно не вийде. Щоб визначити пробиту прокладку ГБЦ чи ні, необхідно перевірити компресію на кожному циліндрі окремо. Якщо обидва циліндри матимуть низьку компресію, тоді можна буде зробити висновок про те, що має місце простріл прокладки між ними і тому її необхідно замінити.
  • Прогар між циліндром системою охолодження
Пробита прокладка ГБЦ Про те, що прокладка ГБЦ пробита між робочим циліндром та рубашкою охолодження, свідчить білий дим. При такому пошкодженні рідина, що охолоджує, проникає в камеру згоряння, а відпрацьовані гази практично безперешкодно потрапляють в систему охолодження. У першому випадку таки з'являється білий дим у вихлопній системі. Однак, білий дим може мати місце і у разі проблем із радіатором. Щоб виявити проблему з радіатором, необхідно заглянути під його кришку - так можна буде побачити бульбашки вихлопних газів. Вони будуть видні в тому випадку, якщо пробій великий. Щоб виявити невеликий витік, треба одягнути пакет на відкриту горловину. Він поступово надується, якщо вихлопні гази в невеликому обсязі проникають в систему охолодження.
  • Пробита прокладка ГБЦ: сліди оливи

Пробита прокладка ГБЦ Якщо прокладка має пошкодження із зовнішнього боку, то виявити це буде нескладно - про це свідчать підтікання масла зі стику між блоком циліндрів та його кришкою. Ця проблема може виникнути з багатьох причин, проте передусім треба перевірити прокладання ГБЦ щодо її цілісності. Якщо прокладка ГБЦ пробита із зовнішнього боку, то наслідки будуть не дуже значні - це будуть просто сліди оливи. А от якщо вихлопні гази виходять з під кришки циліндрів, то проблем буде явно більше.
  • Зростання температури двигуна
Перегрів силового агрегату призводить до зниження його тягових властивостей - це ознаки прогару прокладки ГБЦ між циліндром і каналом системи охолодження. Так, тягові властивості знижуються через те, що гази частково виходять у систему охолодження. Змішуючись з антифризом, гази підвищують його температуру, відповідно рідина відводить менше тепла від ДВС. Це, у свою чергу, призводить до перегріву двигуна.
  • Втрата властивостей моторною оливою
Пробита прокладка ГБЦ Негативний вплив на технічний стан ДВЗ надає проникнення охолоджувальної рідини в масляну систему. Якщо охолоджувач змішується з моторним маслом, то воно старіє, втрачає свої якості і, відповідно, не забезпечує деталям ДВЗ оптимальні умови для роботи. Визначити наявність антифризу в мастилі нескладно – для цього необхідно уважно оглянути внутрішній бік кришки маслозаливної горловини. Якщо на ній буде емульсія, що має рудуватий відтінок, це означає, що в моторному маслі є антифриз. Виявити емульсію можна також і на щупі, яким виконується перевірка рівня мастильного матеріалу. Виправити проблему можна заміною мастильного матеріалу та прокладки ГБЦ.
  • Мокрі свічки або нагар на них
Проникнення охолоджуючої рідини або мастильного матеріалу в камери згоряння призводить до появи нагару на робочих поверхнях електродів свічок запалювання. У такому разі водій транспортного засобу зіткнеться з такими проблемами, як проблема із запуском ДВЗ, зниження тягових властивостей та троїння двигуна. Огляд свічок може не призвести до будь-яких висновків, адже огляд свічок запалювання може ні до чого не привести – нагару на них може і не бути, але при цьому на них можуть бути технічні рідини, які потрапляють у циліндри.

Що може призвести до пробою прокладки ГБЦ?


Пробита прокладка ГБЦ При виготовленні прокладок такого плану використовується армований пароніт або листовий метал. Якщо прокладка виготовляється з пароніту, то кожен отвір на ній під циліндр має металеву окантовку для посилення країв - вона покликана покращити стійкість на пробій прокладки ГБЦ. Конструктивні особливості моделей можуть відрізнятися, так, виходячи з моделі силового агрегату між технічними отворами у виробі може бути дуже маленька відстань. Такі ділянки є найбільш уразливими і саме на них найчастіше може утворитися прогар прокладки ГБЦ.

До чого може призвести пробита прокладка ГБЦ?


Отже, про те, що у Вашій машині пробита прокладка ГБЦ, свідчать такі ознаки:
  • зниження тягових властивостей двигуна;
  • збільшення витрати палива;
  • швидке старіння моторної оливи;
  • погіршення технічних характеристик антифризу;
  • зниження екологічності ДВЗ.
Відповідно, якщо у прокладці ГБЦ утворився пробій, це може призвести до погіршення роботи ДВС і стати причиною скорочення його терміну служби.

Як перевірити справність прокладки ГБЦ?


Пробита прокладка ГБЦ Отже, підіб'ємо підсумки того, про що йшлося вище. Перевірка справності прокладки ГБЦ може здійснюватися такими способами:

  • перевірка радіатора охолодження щодо виходу бульбашок вихлопних газів;
  • виконання перевірки пробки маслозаливної горловини на наявність емульсії;
  • огляд свічок запалювання щодо наявності ними нагару;
  • перевірка стику блоку та головки циліндрів на герметичність.

    Якщо якусь із цих ознак буде виявлено необхідно якнайшвидше виконати заміну прокладки ГБЦ, адже за наявності пошкоджень вона не зможе забезпечити належного захисту деталей ДВЗ - моторне масло буде зіпсоване.

    Пробита прокладка ГБЦ Оливу в будь-якому випадку треба буде замінити. Моторне масло в процесі експлуатації авто відповідає не тільки за змащення двигуна, але й бере на себе виконання низки інших, не менш важливих завдань. Вона покликана створювати масляну плівку між поверхнями компонентів двигуна, які стикаються один з одним, зводячи до мінімуму тертя між ними. Мастила потребують кулачки і штовхачі, поршневі кільця, головки циліндрів, корінні підшипники, підшипники колінчастого і розподільчого валів. вихлопних газів, захист від зношування ланцюга газорозподільного механізму і т.д.

    Придбати оливу найкраще буде у нашому магазині “Авторадості”. У нашому онлайн-каталозі є моторні оливи від Comma, ELF, Eneos, Fuchs, KROON OIL, LIQUI MOLY, Mannol, Meguin, Mobil і не тільки (є масла різної в'язкості, в тому числі оливи 10W-30, 10W-40, 15W- 50, 20W-40). У нас є:

    Пробита прокладка ГБЦ Ми пропонуємо своїм клієнтам лише оригінальну продукцію високої якості та максимально комфортні умови співпраці. У нас встановлені найнижчі ціни на ринку і ми пропонуємо різні варіанти оплати та доставки замовленої позиції до будь-якої точки країни.

    Чи можна їздити, якщо прокладка ГБЦ пробита?


    Експлуатація транспортного засобу з витоком вихлопних газів у підкапотний простір може відбуватися протягом невеликого проміжку часу. Якщо ж через пробій в камеру згоряння або в картер потрапляє антифриз, необхідно замінити деталь якнайшвидше. Симптоми пробитої прокладки ГБЦ у такому разі треба шукати в радіаторі охолодження та картері двигуна.


  • Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено