Як правильно змастити підшипники автомобіля?

08.01.2024
Мастило для підшипників
Щоб підшипник в авто прослужив довго, слід обов'язково подбати про те, щоб мастильного матеріалу під час його експлуатації було достатньо. Цілком природно, що в процесі роботи мастильні матеріали виробляються і забиваються пилом - це звичайно позначається на ефективності роботи деталі і є причиною появи шуму в роботі. Щоб не допустити цього, слід регулярно обслуговувати даний вузол транспортного засобу і при необхідності додавати до нього мастило. Коли йдеться про деталі відкритого типу, то тут все просто – її частини знаходяться у відкритому доступі та додати мастило буде легко та просто. А ось із підшипниками закритого типу дещо складніше, тому в цій статті ми зупинимося саме на них.

Насамперед необхідно визначитися з тим, з якого матеріалу виготовлені захисні шайби або прокладки. Найчастіше ущільнювачі виробляються з пластмаси або гуми, проте іноді в авто встановлюють підшипники з пильовиками з металу.

Мастило для підшипників Отже, для початку розглянемо нюанси мастила підшипника гнучким ущільнювачем. Насамперед необхідно вибрати мастильний матеріал - оскільки підшипник знаходиться у постійному русі слід використовувати густі мастила для нього. Так, моторне масло і тим більше WD-40 для цих цілей не підійдуть, вони швидко змиються (разом із залишками попереднього мастила) і тому краще застосовувати щось на кшталт солідолу, шрусу і т.д.

Після того, як змазка буде обрана, необхідно виконати демонтаж ущільнювачів. Гнучкі прокладки легко видаляються за допомогою тонких предметів. Для цих цілей можна використовувати шило, маленьку шліцеву викрутку або довгу голку. Зняти ущільнювач можна легко підчепивши його, при цьому необхідно бути акуратними і не зачепити сепаратор. Якщо все зробити правильно колечко зіскочить легко та просто. Найкраще знімати кільця ущільнювача відразу з 2-х сторін.

Мастило для підшипників Після цього необхідно видалити старе мастило. Зробити це необхідно для того, щоб старе мастило не вступило в реакцію з новим мастильним матеріалом. Також необхідно розуміти, що з часом мастило могло забитися брудом і перестати справлятися з поставленим перед нею завданням належним чином. Щоб видалити старе мастило, можна використовувати ємність з гасом, бензином, уайт-спіритом або іншим розчинником. Також Вам знадобиться щітка із щетиною середньої жорсткості. Потім промийте деталь у ємності та висушіть її. Щоб видалити всі залишки старого мастила з поверхні деталі, спробуйте обертати підшипник у розчиннику. Після того, як буде промитий вузол можна залишити деталі до повного висихання або продути їх повітрям з компресора - це дозволить заощадити час.

Завершальним етапом буде нанесення нового мастила. Забивати мастильний матеріал слід щільно, щоб він потрапив у всі деталі сепаратора та тіл кочення. Відповідно до ДСТУ, мастило має займати близько 50% вільного місця всередині підшипника - у такому разі воно забезпечить правильну роботу деталі. Після того, як мастило буде нанесено, необхідно повернути ущільнювач на місце. Повернути "шайбу" на місце в принципі нескладно, найчастіше для цього необхідно просто натиснути на неї пальцем. При цьому він повинен розміщуватись у просторі між кільцями, не вилазячи за нього. Якщо в процесі установки виступить надлишок мастила, видаліть його ганчіркою, змоченою в розчиннику. З гнучким ущільнювачем розібралися.

Мастило для підшипників Але як змастити закритий підшипник із пильником з металу? Звичайно, суто теоретично можна виконати демонтаж і такої шайби, проте найчастіше така шайба просто зігнеться і її вже не можна буде повернути на місце. У цьому випадку треба буде нанести всередину мастило, не виконуючи розбирання. У такому разі алгоритм дій буде наступним:
  • необхідно закрити внутрішній отвір поліетиленом або втулкою з гуми;
  • треба знайти гнучку ємність для змащення. При цьому діаметр ємності приблизно дорівнює діаметру зовнішнього кільця (тюбик, пластикова пляшка і т.д.). Після цього необхідно помістити мастило біля зовнішнього краю ємності;
  • потім необхідно щільно прикласти ємність зі змащенням до підшипника та приступити до його повільного обертання. Робити це треба таким чином, щоб мастило в процесі обертання вдавлювалося в підшипник. Після того, як роботи будуть завершені, необхідно протерти деталь серветкою.
Такий спосіб характеризується меншою ефективністю, адже всередину механізму доставити мастило у потрібній кількості буде складно. Однак, навіть такі маніпуляції сприятливо впливатимуть на стан вузла та допоможуть збільшити його термін служби.

Мастило для підшипників У нашому інтернет-магазині “Авторадості” можна купити такі види мастильних матеріалів для підшипників:


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено