АКПП: ознаки забитого фільтра та низького рівня оливи

30.01.2023
Дедалі більше водіїв переходять на автомобілі з автоматичною коробкою передач. Багато переваг важко ігнорувати, у тому числі легкий старт в гору, легке керування дорожнім рухом та мінімальне технічне обслуговування. Проте автоматичні коробки передач також потребують технічного обслуговування.

Одним з найважливіших компонентів, що забезпечує справну роботу коробки перемикання передач, є трансмісійна рідина, оскільки рівень масла впливає на загальну працездатність. При низькому рівні масла або забитому фільтрі може виникнути ряд поломок, що призведе до дорогого ремонту автоматичної коробки. Використання трансмісійної оливи низької якості або недостатня кількість можуть також знизити тиск у гідромагістаралях, підвищити робочу температуру, навантаження на масляний насос, а сприяти інтенсивному зношуванню деталей КПП.

Усі елементи автоматичної коробки взаємопов'язані між собою. При виході їх ладу одного з елементів проблема стрімко розростається і спричиняє більш значні пошкодження системи. Надалі, АКПП може повністю вийти з ладу і бути не ремонтопридатною, що змусить проводити установку нового агрегату. Тому дуже важливо відстежувати рівень масла в АКПП і проводити своєчасну заміну фільтрувального елементу.

Ознаки низького рівня масла АКПП


Недостатня кількість олії в АКПП є дуже поширеною проблемою, що виникає при витіканні рідини ATF через радіатор або непридатні ущільнювачі. У деяких автомобілях можна перевірити рівень та стан трансмісійної рідини за допомогою спеціального щупа. Цю процедуру слід проводити на гарячу, вставивши щуп на 5 секунд. Діставши його ви зможете оцінити рівень рідини та її стан за кольором. На щупі присутні спеціальні позначки, які визначають рівень масла необхідного для стабільної роботи.

Однак, не у всіх автомобілях можна самостійно перевірити олію. У таких випадках потрібно орієнтуватися на рекомендації від виробника щодо заміни трансмісійної оливи та фільтра. При критичній нестачі олії в АКПП виявляться такі симптоми:

  • низький тиск масла, в такому випадку додатково з'являється чек на панелі приладів;
  • під час роботи АКПП з'являються удари, ривки або постукування;
  • повільний розгін;
  • перегрів трансмісії;
  • витік трансмісійної рідини.

  • Експлуатація автомобіля з низьким рівнем масла в системі призведе до масляного голодування, що спричинить підвищене вироблення всіх елементів і поломку АКПП. Перевіряти рівень та стан олії рекомендовано не рідше ніж раз на 6 місяців, а заміну олії кожні 40-60 тисяч кілометрів. При прояві вищезгаданих симптомів раніше необхідно якнайшвидше звернутися до фахівців.

    Ознаки забитого фільтра АКПП


    Перевірити стан фільтра АКПП досить складно, оскільки це доведеться його демонтувати та розібрати коробку передач. В такій ситуації, зверніть увагу на основні симптоми, що свідчать про необхідність заміни елемента, що фільтрує:

  • немає поштовху та авто залишається нерухомим;
  • поштовх є, але автомобіль стоїть;
  • проблеми при перемиканні передач;
  • пробукування муфт при перемиканні передачі.

  • Ці симптоми є основними при поломці АКПП і можуть свідчити не лише про забруднений фільтр. При прояві одного із симптомів важливо своєчасно звернутися на станцію технічного обслуговування, де можна провести діагностику, а також заміну фільтра.

    Чому забивається фільтр?


    Засмічення фільтра є природним процесом, який відбувається у кожній коробці передач, незалежно від її виду та модифікацій. У процесі експлуатації металеві та пластикові елементи труться та виробляють стружку, яка разом з олією проходить через фільтр. Фільтр утримує різні забруднення сприяючи плавній та безперебійній роботі АКПП та циркуляції олії. При регулярних поїздках фільтруючий елемент засмічуватиметься набагато інтенсивніше.
    Якщо нехтувати заміною, то фільтр у результаті прорве і всі забруднення потраплять у систему коробки, що призведе до негативних наслідків. Уникнути засмічення неможливо, але при правильній заміні фільтру та ATF рідини ви зможете захистити АКПП від небажаних поломок.

    Чи потрібно обслуговувати АКПП, що не обслуговуються?


    Основна відмінність необслуговуваних від АКПП, що обслуговуються, лише в періодичності проходження технічного огляду. Всі коробки передач, без винятку, вимагають заміни олії та фільтра, а різниця лише в періодичності. При використанні в системі мінеральних олив заміна повинна здійснюватися кожні 30 000 км, синтетичні - близько 50 000-60 000 км, а ось синтетичні можна міняти кожні 90 000 км пробігу. У сучасних АКПП найчастіше виробник вказує, що масло залито на весь термін експлуатації, але важливо враховувати, що мається на увазі не більше 5-ти років. Іноді заміна олії та фільтра АКПП може знадобитися набагато раніше.

    Як вибрати фільтр?


    При виборі фільтра АКПП найкраще віддати перевагу саме оригінальній продукції. Але основним мінусом є висока вартість запчастини та складність знайти її. При виборі нового фільтра рекомендуємо орієнтуватися на співвідношення ціни та якості. Існує безліч фільтрів АКПП гідної якості, що зможуть гарантувати надійну та справну роботу Вашого авто. Економія на такому елементі автомобіля може додати проблем у майбутньому і необхідність регулярно відвідувати СТО через швидке вироблення.

    Придбати фільтри АКПП для Audi, Chevrolet, Hyundai, Mazda, Nissan, Opel, Renault, Chery, Skoda та інших марок авто можна у нашому інтернет-магазині “Авторадості”. На сайті нашого інтернет-магазину також представлений широкий асортимент якісних трансмісійних масел, що забезпечать стабільну та злагоджену роботу системи. У нас є:

  • Фільтр АКПП ZF 1068.298.062 (комплект з олією);
  • Фільтр АКПП Honda 25420PHT003;
  • Фільтр АКПП Mazda FNC121500A;
  • Фільтр АКПП Hyundai/Kia (Mobis) 4632123001;
  • Фільтр АКПП Ford 5275555;
  • Олива трансмісійна Mazda ATF FZ (830077246) 1 л;
  • Олива трансмісійна Honda ATF DW-1 (082009008) 0,946 л.;
  • Олива трансмісійна Hyundai/Kia (Mobis) ATF SP IV (04500-00115) 1 л.;< /li>
  • Олива трансмісійна Toyota ATF TYPE T-IV, 0,946л.


  • Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено