Очисник гальм: як продовжити термін служби гальмівної системи
07.12.2023
Очисник гальм - корисний засіб про наявність якого у багажнику чи в гаражі слід потурбуватись кожному власнику транспортного засобу. Хоча про нього чули далеко не всі - багато людей впевнені в тому, що гальмівні механізми очищаються самі в процесі руху. В цій статті поговоримо про те, що таке очисник гальм, навіщо він все ж таки потрібен й які проблеми можна буде уникнути у разі, якщо засіб вчасно опиниться під рукою.
Гальма дійсно очищаються самостійно в процесі руху, однак цей спосіб не дозволяє позбутися всього бруду. Це пов'язано з тим, що тертя між колодками та гальмівним диском спричиняє утворення частинок стружки та фрикційний пил. А це все, у свою чергу, знижує ефективність уповільнення. Бруд, який утворюється в процесі руху, видувається далеко не весь й багато відпрацювання прилипає до робочих поверхонь. У результаті цього на дисках з’являються борозни та канавки, які призводять до биття керма при натисканні на головну педаль транспортного засобу. Це є свідченням того, що колодки та диски авто треба міняти й при цьому строк служби цих елементів точно буде коротшим. Відповідно, якщо вчасно не відреагувати на наявність забруднень у гальмах, то й їх строк служби буде меншим. Щоб збільшити експлуатаційний ресурс гальм варто уважно ставитись до стану гальм й вчасно видаляти бруд з них.
Раніше водії, які уважно ставилися до стану гальмів авто, використовували для цих цілей ацетон, просочений через ганчірку. Сьогодні ж до складу очисника входить також арбінол, гептан, діоксид вуглецю та толуол. Аромат, як правило, у таких засобів вкрай неприємний та й сама субстанція є отруйною, тому під час роботи з нею треба одягати рукавички.
Що ж до різновидів очищувачів та форм їх випуску, то вони є різні. Так у нашому онлайн-каталозі є:
Очищувач можна застосовувати також і не за призначенням. Засіб стане у нагоді коли треба відмити маслянисті відкладення на двигуні у разі, якщо цей вузол транспортного засобу почав «потіти» маслом. А ще за допомогою цього засобу можна знежирити поверхню перед тим, як нанести на неї герметик. Однак ще раз зазначимо, що всі роботи з очищувачем треба проводити на відкритому повітрі, адже очищувач може спричинити сильний головний біль та спричинити інші нездужання у людини.
Варіантів очисників дійсно багато й вибрати найбільш оптимальний для себе непросто. Засоби поставляються на ринок різними виробниками. Вироби можуть бути представлені як у вигляді аерозолів, так і у вигляді рідинних спреїв. Перші, як правило, є більш ефективними. Це пов'язано з тим, що для видалення мастила або бруду задіюються відразу два принципи: хімічне очищення (його зміст полягає в тому, що внаслідок цього має місце більш швидке розчинення жирів та смолистих речовин), а також механічне очищення - воно покликано очистити від забруднення потужним аерозольним струменем. Балон формує потужний струмінь - для зручності він оснащений тонким «носиком». Також розпилювач, як правило, обладнаний спеціальним клапаном, який у процесі роботи дає можливість перевертати балон у будь-яке становище, у тому числі і «вверх ногами» й працювати і будь-якому положенні.
Гальма дійсно очищаються самостійно в процесі руху, однак цей спосіб не дозволяє позбутися всього бруду. Це пов'язано з тим, що тертя між колодками та гальмівним диском спричиняє утворення частинок стружки та фрикційний пил. А це все, у свою чергу, знижує ефективність уповільнення. Бруд, який утворюється в процесі руху, видувається далеко не весь й багато відпрацювання прилипає до робочих поверхонь. У результаті цього на дисках з’являються борозни та канавки, які призводять до биття керма при натисканні на головну педаль транспортного засобу. Це є свідченням того, що колодки та диски авто треба міняти й при цьому строк служби цих елементів точно буде коротшим. Відповідно, якщо вчасно не відреагувати на наявність забруднень у гальмах, то й їх строк служби буде меншим. Щоб збільшити експлуатаційний ресурс гальм варто уважно ставитись до стану гальм й вчасно видаляти бруд з них.
Раніше водії, які уважно ставилися до стану гальмів авто, використовували для цих цілей ацетон, просочений через ганчірку. Сьогодні ж до складу очисника входить також арбінол, гептан, діоксид вуглецю та толуол. Аромат, як правило, у таких засобів вкрай неприємний та й сама субстанція є отруйною, тому під час роботи з нею треба одягати рукавички.
Що ж до різновидів очищувачів та форм їх випуску, то вони є різні. Так у нашому онлайн-каталозі є:
- Очищувач для автодеталей Mannol Montage-Cleaner, 0,65 л.
- Очисник гальм SCT 969251 Brake Cleaner 450 мл
- Очищувач ланцюга і гальм Fuchs SILKOLENE BRAKE &CHAIN CLEANER, 500 мл
- Очисник гальм Kraft, аерозоль, 500 мл
- Очищувач гальм Verylube в балоні 320 мл
- Очищувач гальм Brake Cleaner 400мл (Runway) тощо.
Очищувач можна застосовувати також і не за призначенням. Засіб стане у нагоді коли треба відмити маслянисті відкладення на двигуні у разі, якщо цей вузол транспортного засобу почав «потіти» маслом. А ще за допомогою цього засобу можна знежирити поверхню перед тим, як нанести на неї герметик. Однак ще раз зазначимо, що всі роботи з очищувачем треба проводити на відкритому повітрі, адже очищувач може спричинити сильний головний біль та спричинити інші нездужання у людини.
А як обрати очисник гальм?
Варіантів очисників дійсно багато й вибрати найбільш оптимальний для себе непросто. Засоби поставляються на ринок різними виробниками. Вироби можуть бути представлені як у вигляді аерозолів, так і у вигляді рідинних спреїв. Перші, як правило, є більш ефективними. Це пов'язано з тим, що для видалення мастила або бруду задіюються відразу два принципи: хімічне очищення (його зміст полягає в тому, що внаслідок цього має місце більш швидке розчинення жирів та смолистих речовин), а також механічне очищення - воно покликано очистити від забруднення потужним аерозольним струменем. Балон формує потужний струмінь - для зручності він оснащений тонким «носиком». Також розпилювач, як правило, обладнаний спеціальним клапаном, який у процесі роботи дає можливість перевертати балон у будь-яке становище, у тому числі і «вверх ногами» й працювати і будь-якому положенні.
Читати інші новини...