Інтервали заміни технічних рідин та розхідників в авто

30.12.2021
Всім транспортним засобам необхідний належний догляд. Від цього залежить термін безперебійної роботи та можливість відстрочити довгий та витратний капремонт «залізного коня». У першу чергу слід вчасно міняти технічні рідини та витратні матеріали. Ці деталі коштують недорого, але для ефективності роботи автомобіля дуже важливі. Так, якщо протягом довгого часу не здійснювати заміну рідини у гальмівній системі, вона почне працювати зі збоями, що призведе до погіршення гальмування та збільшення довжини гальмівного шляху. Все це може закінчитися аварією.

Щоб убезпечити себе, необхідно знати нюанси та періодичність заміни цих невеликих комплектуючих та рідин.

Які витратні матеріали є у машині


Витратними називають запчастини, мастила та рідини, що мають недовгий термін ефективного використання. З цієї причини їх необхідно регулярно міняти. На термінах заміни витратних матеріалів заснована періодичність проходження техобслуговування. В автомобілі їх є більше двадцяти.

Фільтр салону

Призначений для очищення повітря, що надходить у салон. Знаходиться за бардачком або під капотом. Необхідність заміни можна визначити наступним чином:
  • Регулятор обдування поставити на максимальне значення.
  • Подивитися на силу повітряного потоку.
  • Заміна потрібна у разі слабкого подуву та появи неприємних запахів.
    Фільтр паливної системи

    Є на автомобілях, що використовують як бензин, так і дизель. Що прийшов час заміни, можна зрозуміти при їзді з високою швидкістю. При засміченні фільтра мотор «не тягне», у його роботі спостерігаються перебої.

    Місцезнаходження фільтра буває різним. Наприклад, у карбюраторних двигунах він розташовується близько карбюратора та паливного насоса. В основному заміну паливного насоса рекомендується проводити разом із заміною мастила.
    Високовольтні дроти

    Є одним із головних витратних матеріалів у двигуні. Вони призначені для передачі імпульсів електрики на свічки від котушки запалювання. Несвоєчасна заміна призводить до нестабільності роботи двигуна та труднощів з його запуском.

    Неприпустимо зіткнення проводів один з одним та з кузовом автомобіля. Якщо це станеться, то транспортний засіб значно втратить у динамічності, збільшиться витрата палива, стане можливий пробій.
    Свічки запалювання

    Входять до системи запалювання автомобілів, що використовують як паливо бензин. У ході експлуатації на них може утворитися нагар, який заважає запуску мотора. Для нормальної роботи запалювання їх слід вчасно міняти.
    Ремінний привід ГРМ

    Призначається для здійснення синхронної роботи коленвалу та розподільного вал. Він розташований під капотом автомобіля та має вигляд ремінця з зубцями, що охоплює шківи. На нових машинах, що мають високий крутний момент, пошкодження цього витратного матеріалу може призвести до несправності групи клапанів та інших вузлів двигуна.
    Масляний фільтр

    Призначений для очищення мастила у двигуні від продуктів, що утворюються у результаті зносу рухомих елементів. Є нерозбірним. Найчастіше складається з двох клапанів (перепускного та зворотного) та фільтра, однак зустрічаються й інші конструкції. Несправність деталі веде до поломки двигуна. Фахівці рекомендують робити заміну разом з мастилом мотора відповідно до інструкцій виробника (через 10-15 тис. км пробігу).
    Повітряний фільтр

    Повітрозабір у двигун відбувається з атмосфери. Фільтр перешкоджає проникненню у циліндри рідини та забруднень. Щоб паливо у двигуні згорало повністю, необхідно надходження чистого повітря у потрібній кількості. Якщо цього не відбувається, знижується потужність, витрата палива зростає, погіршується розгін. Витратну деталь необхідно міняти відповідно до регламенту та періодично оцінювати рівень її забруднення.

    Частина водіїв не замінюють фільтр, а промивають. Ця процедура неефективна, тому що очищається зовнішній бруд, а застряглий між волокнами залишається.

    Як часто слід міняти витратні матеріали


    Для кожного витратного матеріалу виробники встановлюють регламент, якого слід дотримуватися. Періодичність оновлення фільтрів:
  • салонний – не рідше 15 000 км;
  • паливний – 10-15 тис. км (раз на два роки);
  • масляний – раз на два роки;
  • повітряний – після 10-15 тисяч кілометрів (разом із заміною мастила).
  • Високовольтні дроти необхідно міняти через 60 000 км, свічки – через 40 000 км, привід ГРМ – через 60-100 тис. км. У всіх транспортних засобах є свої витратні елементи. Їх заміна обов'язкова та здійснюється у рамках техобслуговування.

    Рідини, які необхідно регулярно замінювати Періодично замінювати на нові потрібно кілька видів автомобільних технічних рідин. Як та коли це робити, повинні знати всі водії.

    Моторне мастило

    В автомобілях вітчизняного виробництва та в імпортних обов'язково здійснюють контроль рівня мастила та проводять його періодичну заміну. У разі сильної витрати слід звернутися у сервіс, оскільки це може бути свідченням несправності мотора. Щоб подивитися рівень мастила, необхідно:
  • Вимкнути запалення.
  • Подивитися під капот.
  • Протертий масляний щуп опустити у блок мотора.
  • Витягнути його та подивитися, до якої позначки на ньому знаходяться сліди мастила.
  • У разі нестачі, мастило слід долити до необхідної кількості.
    Мастило у коробці передач

    У коробці передач крутний момент з двигуна передається на колісний привід. Це є необхідним фактором для максимально швидкого та плавного розгону.

    Перевірка мастила у коробці проводиться так само, як у двигуні. Є одна відмінність – це робиться при заведеному автомобілі.
    Охолоджуюча рідина

    Для запобігання перегріву двигуна використовують тосол або антифриз. При низькому рівні ймовірність перегрівання значно зростає. Рідина заливають всередину радіатора. Для перевірки рівня необхідно відкрити капот та відкрутити кришку розширювального бачка. Це робиться при непрацюючому моторі.

    Гальмівна рідина

    Цей витратний матеріал важливий для ефективної дії гальм, тому його перевіркою та заміною не можна нехтувати. Бачок знаходиться під капотом. Під час перевірки слід контролювати рівень та колір, який у нормальному стані золотисто-коричневий. Якщо він потемнів, рідину необхідно замінити.

    Рідина для гідропідсилювача

    Гідропідсилювач забезпечує легкість повороту рульового колеса. При нестачі рідини лунає невеликий скрип.

    Ємність з рідиною знаходиться також під капотом. Її кількість оцінюється на око. Швидкий відхід може говорити про витікання з системи рульового управління. У цьому випадку необхідно зробити діагностику в автомайстерні.
    Рідина для очищення скла

    Знаходиться в окремому резервуарі. У міру витрат слід її доливати. У багатьох нових автомобілях про необхідність поповнення повідомляє особливий датчик.

    У зимовий час рекомендується використовувати морозостійку рідину. Якщо залишити звичайну, то можливе пошкодження бачка.

    Терміни заміни технічних рідин


    В основному з заміною рідин в автомобілі може впоратися сам водій, проте не всі знають про відповідні регламенти. Їх можна подивитися в інструкціях у сервісній книжці автомобіля. Зразкові терміни заміни:
  • Мастило у двигуні перевіряють щомісяця. Планова заміна здійснюється через 10-15 тис. км.
  • У коробці передач масло перевіряють один раз на місяць. Терміни заміни індивідуальні для кожної марки та моделі. На механіці це 40-50 тис. км, на автоматі слід дотримуватися періодичності, зазначеної виробником.
  • Охолоджуючу рідину перевіряють один раз на пів року. Повну заміну проводять через 60 тис. км (один раз на 2-3 роки).
  • Рівень гальмівної рідини дивляться при заміні моторного мастила. За планом його змінюють через 60 тис. км (один раз на два роки).
  • Гідравлічну рідину контролюють один раз на півроку, змінюють при 80 тис. км.
  • Для різних марок та моделей терміни заміни можуть не збігатися, але істотних відмінностей немає.

    Поради по заміні витратних деталей та рідин


    Професіонали дають деякі рекомендації власникам авто. Вони радять:
  • Міняйте витратні матеріали відповідно до графіка, що вказаний у технічній документації. У ньому враховуються марка та модель машини.
  • Купуйте витратні матеріали, що мають високу якість, щоб не довелося міняти їх раніше покладеного терміну.
  • При покупці зверніть увагу на те, у якій моделі автомобіля расходник можна використовувати. Якщо вибір зробити складно, скористайтеся допомогою консультантів.

  • Експлуатаційний термін залежить від великої кількості факторів, починаючи з матеріалу та закінчуючи стилем водіння власника авто. При виявленні у роботі машини будь-яких відхилень від стандартів слід відразу ж звернутися до сервісу та усунути несправність.

    Якщо своєчасно міняти витратні матеріали, вам не доведеться платити за капремонт. Крім цього, ви забезпечите комфортність водіння та безпеку всіх учасників дорожнього руху.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено