Корисні функції безпеки сучасних автомобілів

02.12.2019
При величезній кількості доступних систем безпеки в автомобілях покупка транспорту може бути важким вибором, якщо ви не знаєте, яка функція в машині для чого призначена. У цій статті ми розповімо Вам про найпопулярніші, а головне корисні функції безпеки в сучасних автомобілях.

Системи безпеки, які повинен мати хороший автомобіль


Для багатьох водіїв забезпечення безпеки для себе і пасажирів має першорядне значення. Перш ще ніколи не було такої великої кількості технологій, що дозволяють уникнути неприємностей на дорозі. Більша частина цього обладнання входить в стандартну комплектацію, але в залежності від обраної вами моделі деякі функції можуть бути додатковими.

Антиблокувальна система гальм (ABS)


ABS почав з'являтися на автомобілях високого класу в 1980-х роках, але в 2004 році він став обов'язковою системою безпеки. Він працює, виявляючи втрату зчеплення з колесами при гальмуванні, і швидко відпускає і повторно включає гальма, допомагаючи зберегти зчеплення і запобігти заносу. Наша докладна стаття про АБС містить більше інформації.

Подушки безпеки


Подушки безпеки є ще одним основним елементом технології безпеки автомобілів. Хоча вони почали з'являтися в Америці в 1970-х роках, подушки безпеки стали поширені в Великобританії тільки в 1990-х роках. Подушки безпеки використовують датчики для виявлення удару, а потім запускають невеликий заряд вибухової речовини, щоб швидко надути нейлоновий мішок, що допомагає запобігти травмам. Хоча подушки безпеки спочатку були встановлені тільки на рульових колесах, в даний час їх можна знайти в будь-який мислимої області салону автомобіля, причому подушки безпеки для колін, штор і навіть ременів безпеки стають все більш поширеними. Цікаво, що підгонка подушок безпеки не є обов'язковою відповідно до європейського законодавства- хоча їх упущення практично не чутно в наші дні.

підкапотної подушки безпеки капота


Спливаючі капоти спроектовані з урахуванням безпеки пішоходів і працюють різними способами. «Активний капот», встановлений на Jaguar XF і Mazda MX-5, автоматично піднімається, якщо виявляє зіткнення з пішоходом, забезпечуючи зазор між капотом і двигуном, ефективно дозволяючи капоту пом'якшувати будь-які удари. Volvo V40 займає цей один крок далі:в разі зіткнення пішохода, капот автомобіля піднімається і розгортає велику подушку безпеки, яка виходить з- під капотом, покриття вітрового скла і стовпів її.

Ремені безпеки


Крім гальм, ремені безпеки є найстарішою захисною функцією в світі. Спочатку вони були запропоновані в 19-м столітті для кінних екіпажів, але в 1959 році Volvo винайшла всюдисущий триточковий ремінь безпеки. Цікаво, що дизайн залишився «відкритим», тобто інші виробники автомобілів могли використовувати триточкові ремені безпеки без необхідності платити за них. ліцензійний збір.

Хоча загальний дизайн залишався в основному незмінним протягом більше 50 років, він продовжує розвиватися. Системи нагадувань про ремені безпеки в даний час є обов'язковими елементами, в той час як преднатяжители (які автоматично натягують ремінь безпеки в разі аварії) були введені в 1980-х і 90-х роках. Ford Mondeo навіть може бути замовлений з надувними ременями безпеки, які призначені для зменшення пошкодження в разі удару.

ISOFIX


ISOFIX- це механічне кріпильний пристрій, яке надійно фіксує дитяче сидіння або додаткову подушку в салоні автомобіля. На відміну від дитячих сидінь, пристебнутих ременями безпеки, сидіння ISOFIX практично неможливо встановити неправильно. Сидіння або додаткова подушка ISOFIX забезпечують більшу безпеку в разі аварії, так як вони механічно прикріплені до кузова автомобіля. У нашому докладному керівництві по законам про автомобільних сидіннях є більш докладна інформація, а наш список з 10 кращих автомобілів з трьома балами ISOFIX варто прочитати, якщо у вас велика сім'я. Всі автомобілі, що продаються в ЄС, повинні мати точки кріплення ISOFIX.

Допомога при старті на підйомі


Допомога при старті з пагорба запобігає відкат автомобіля при старті з ухилу, позбавляючи вас від необхідності використовувати ручне гальмо. Датчики в автомобілі визначають, коли ви зупинилися на пагорбі, і утримуйте гальма включеними до тих пір, поки не буде виявлений імпульс руху вперед. Системи допомоги при старті з пагорба колись були тільки особливістю автомобілів з автоматичною коробкою передач, але вони стають все більш поширеними на автомобілях з механічною коробкою передач.

Круїз-контроль


Круїз-контроль існує з 1970-х років і зараз є дуже поширеною особливістю. Він працює, підтримуючи постійну задану швидкість при активації, в той час як невеликі зміни швидкості (зазвичай одна або дві милі в годину) можуть бути досягнуті натисканням кнопки. У той час як в першу чергу комфорт істоти, а не функція безпеки, сучасні «активні» або «адаптивні» системи круїз-контролю використовують радар, щоб відповідати швидкості вашого автомобіля попереду, тим самим підтримуючи безпечну відстань.

Круїз-контроль також може працювати спільно з автономним екстреним гальмуванням для виконання автоматичних аварійних зупинок. Автовиробники, що пропонують ці системи, зазвичай використовують власні назви:наприклад, Mercedes називає свою адаптивну систему круїз-контролю Distronic Plus. Як би вони не називалися і як би вони не працювали, все системи круїз-контролю повинні автоматично вимикатися при натисканні на педаль гальма.

Виявлення втоми і сонливості


Системи виявлення втоми використовують датчики для контролю за тим, як ви їдете, і видають звуковий сигнал, і відображають попередження на приладовій панелі, щоб рекомендувати вам зупинитися на перерву, якщо вони вважають, що ви втомилися. Більшість систем будуть повторювати це попередження, якщо ви не зупинитеся через 15 хвилин або близько того. Системи виявлення втоми різних виробників працюють по-різному:деякі аналізують ваші кермові сигнали, а інші стежать за виразом вашого обличчя, вишукуючи симптоми, пов'язані з втомою.

Автономне екстрене гальмування (AEB)


Автономне екстрене гальмування є відносним новачком в списку обладнання для забезпечення безпеки автомобілів, але воно стає все більш популярним, так як автовиробники прагнуть відповідати новішим і суворим критеріям Euro NCAP для технологій забезпечення безпеки. У той час як системи окремих виробників працюють по-різному і активуються на різних швидкостях, AEB працює з використанням радарів або світлових променів для сканування дороги вперед і автоматично включає гальма, якщо виявляє неминуче зіткнення, яке ви не зробили для запобігання. Багато автовиробників мають власні назви для своїх систем AEB; Наприклад, Ford називає це «Forward Alert», в той час як система Audi називається «Pre Sense Front». У нашому докладному керівництві по AEB є більше подробиць про те, як працює ця технологія.

Камери


У той час як для моніторингу сліпих зон використовується датчик для виявлення прихованих автомобілів, камери також стають все більш поширеною функцією безпеки. Камери заднього ходу з'явилися першими і можуть зробити паркувальні маневри набагато безпечніше. Сьогодні багато автомобілів оснащені серією камер, які забезпечують 360-градусний огляд автомобіля при русі заднім ходом і на низьких оборотах.

Деякі автомобілі, такі як новий Ford Edge, також оснащені камерами з роздільним оглядом по обидва боки передніх бамперів, щоб зробити виїзд з бічних доріг більш безпечним, зводячи до мінімуму необхідність «підглядати і повзти» в складних Т-подібних перехрестях. Деякі автомобілі вищого класу навіть оснащені інфрачервоною камерою нічного бачення, яка відображає зображення на екрані на панелі приладів, допомагаючи вам помітити пішоходів і тварин при русі в темряві. Якщо ви хочете дізнатися більше, ознайомтеся з нашою докладною статтею про те, як камери можуть зробити водіння більш безпечним.

Моніторинг мертвих зон (BSM)


Ще один порівняно новий комплект засобів безпеки, контроль сліпих зон може бути особливо корисний при зміні смуги руху на автомагістралі. Він використовує датчики (зазвичай встановлюються на дзеркалах дверей) для виявлення автомобілів або інших транспортних засобів у вашій сліпій зоні, де вони не видно в ваших дзеркалах. Знову ж таки, різні системи мають трохи різні функції, але моніторинг сліпих зон зазвичай відображає попереджувальний світловий сигнал, коли автомобіль знаходиться у вашій сліпій зоні, допомагаючи запобігти зіткненню.

Задня перехресна сигналізація (RCTA)


Задні системи оповіщення про перехресне русі працюють аналогічно моніторингу «сліпих зон». Вони використовують датчики, встановлені на задній частині автомобіля, які активуються при виборі заднього ходу. Якщо система виявляє автомобіль, що наближається, звучить попередження. Хоча RCTA корисний, він має свої обмеження:якщо ви переключаєтеся між двома припаркованими автомобілями, RCTA може насилу виявити наближаються автомобілі; в той час як мотоцикли також можуть бути важко виявити цими системами.

Розпізнавання дорожніх знаків (TSR)


При розпізнаванні дорожніх знаків для читання дорожніх знаків використовується камера разом з програмним забезпеченням для розпізнавання символів. Потім ця інформація відображається на дисплеї панелі управління, допомагаючи вам дотримуватися обмеження швидкості без необхідності шукати знак. Оскільки це відносно нова технологія, більшість систем TSR будуть зчитувати тільки знаки обмеження швидкості, але більш нові версії також можуть виявляти обмеження обгону.

Обмежувачі швидкості


Програмовані обмежувачі швидкості призначені для запобігання занадто швидкого руху водіїв або перевищення обмеження швидкості. Коли обмежувач швидкості активований, автомобіль не буде перевищувати задану швидкість; хоча в інтересах безпеки сильне натискання на акселератор призведе до перевизначення системи.

Електронний контроль стійкості (ESC)


Електронний контроль стійкості, або ESC, являє собою еволюцію системи контролю тяги і працює аналогічно EBD, так як він виявляє потенційне занос від коліс автомобіля. На відміну від EBD, який працює шляхом зміни гальмівного зусилля, що додається до кожного колеса, ESC автоматично застосовує гальма до окремого колеса, якщо виявляє потенційну втрату зчеплення. Багато системи ESC також знижують потужність, передану на колесо, щоб допомогти зупинити занос. ESC (званий ASR деякими німецькими автовиробниками) тепер є обов'язковим для всіх автомобілів, що продаються в Європейському Союзі. У нашого спеціального посібника з ESC є більше деталей.

Допомога в підтримці смуги руху і попередження про вихід зі смуги руху


Попередження про виїзд з смуги руху працює одним з двох способів:в більшості базових систем використовується камера, лазер або інфрачервоний датчик для відстеження дорожньої розмітки та виявлення відхилення від смуги руху (або сторони дороги) без вказівки. Якщо вони відчувають це, вони попереджають вас або попереджуючим зумером, або вібруючим сидінням, або кермом. Більш просунуті системи попередження про вихід зі смуги руху автоматично повернуть вас в смугу, якщо ви не зробите відповідних дій.

Протибуксувальна система (TCS)


Хоча система контролю тяги колись була автономною функцією безпеки, сьогодні вона в значній мірі поглинена електронним контролем стійкості. Система контролю тяги використовує датчики, встановлені на колесах, для виявлення втрати зчеплення, потім включає гальма і/або відключає харчування на пошкоджені колеса. Ознайомтеся з нашим керівництвом по ESC, щоб дізнатися, як система контролю тяги працює з цією системою.

Постколлізіонное гальмування


Гальмівні системи після зіткнення автоматично застосовують гальма після аварії, запобігаючи подальше шунтування в майбутньому. Це особливо корисно на завантажених дорогах. Скажімо, наприклад, вам не пощастило, що вас вдарили ззаду:гальмівна система після зіткнення знизить ймовірність аварії з "ланцюговою реакцією", коли ваш автомобіль вдаряє по автомобілю попереду. Багато автомобілів Volkswagen Group, в тому числі Audis, SEAT і Skodas, вперше впровадили цю систему.

Електронний розподіл гальмівних зусиль (EBD)


Електронний розподіл гальмівних зусиль часто працює в поєднанні з системою ABS автомобіля. У той час як ABS виявляє втрату зчеплення, швидко відпускаючи і знову натискаючи на гальма, EBD додатково визначає, яке колесо має більш-менш зчеплення, і застосовує більшу чи меншу гальмівну силу до цього колесу, допомагаючи знизити ймовірність виникнення заносу в першу чергу. < br>

Head-дисплей (HUD)


Такі системи колись були прерогативою пілотів винищувачів, але тепер їх все частіше встановлюють на автомобілі. HUD проектують важливу інформацію (таку, як ваша швидкість і супутникові навігаційні вказівки) на вітрове скло. Хоча HUD можуть здатися відмінним пристроєм, а не елементом захисного обладнання, вони підвищують безпеку, дозволяючи вам не спускати очей з дороги. Наше спеціальне керівництво дає вам уявлення про HUD.

eCall


Система eCall автоматично пов'язується зі службами екстреної допомоги від вашого імені в разі зіткнення, в якому встановлені подушки безпеки, хоча ви також можете активувати її вручну. eCall використовує дані GPS для передачі відомостей про вашому точне місцезнаходження і напрямку, в якому ви подорожували, коли стався збій, а мікрофон дозволяє говорити з обработчиками викликів на іншому кінці. Всі автомобілі, продані в ЄС з 31 березня 2018 року, повинні поставлятися з eCall, але багато автовиробників вже пропонують цю систему. Перейдіть до нашої статті eCall, якщо ви хочете дізнатися більше.

Система контролю тиску в шинах (TPMS)


Моніторинг тиску в шинах досить очевидний. Датчики контролюють внутрішню частину кожної шини і попереджають вас, якщо тиск повітря падає до небезпечно низького рівня. TPMS- ще один елемент безпеки, обов'язковий для всіх автомобілів, що продаються в ЄС.

Інтелектуальні світлові системи


Автовиробники постійно оновлюють і удосконалюють свої технології фар. Від яскравих ксенонових ламп та світлодіодних ламп до автоматичних ліхтарів, що поліпшують видимість (а також роблять вас більш помітними для інших учасників дорожнього руху), все це робить рух в темряві або в умовах поганої видимості більш безпечним. Інтелектуальні системи освітлення оснащені фарами, які «керують» автомобілем при проходженні поворотів, висвітлюючи більшу частину дороги. У той же час автоматичне затемнення фар активує ближнє світло, коли вони відчувають зустрічний транспортний засіб, зменшуючи ймовірність засліплення інших учасників дорожнього руху. Новий Vauxhall Astra навіть оснащений світлодіодними фарами з «матричних променем», які дозволяють вам постійно вести повне світло.

Підсумки


Така велика кількість технологій можна пояснити тим, що різні виробники часто мають власні назви для схожих систем. Сподіваємося, знання того, що що робить кожна функція в автомобілі дозволить мати більше розуміння про роботу сучасних автомобілів і їх систем безпеки. Ви самі вирішуєте на якій машині і з якими пляшками будете їздити. Звичайно, потрібно розуміти, що деякі з функцій можуть ніколи не знадобляться, але саме завдяки їм, у багатьох випадках вони можуть врятувати життя. Бажаємо хороших доріг!



Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено