Виток моторного мастила та інших рідин: причини, поради щодо усунення

22.10.2020
Двигун вашого автомобіля містить набір ущільнень і прокладок, кожна з яких призначена для заповнення простору між двома з’єднувальними поверхнями. Більшість ущільнень і прокладок виготовлені з матеріалу (наприклад, гуми або пробки), який з часом псується. І коли це відбувається, відбувається небажанний витік мастила. Витоку мастила можуть забруднити ваш двигун, заплямувати під'їзну доріжку і перетворити вашу машину в драндулет. Дійсно, проблема - це та проблема, яку ви захочете вирішити якомога швидше. Але спочатку необхідно визначити причину витоку.

Виток мастила може статися через те, що з плином часу зношуються сальники і прокладки автомобіля.

Найбільш часті причини витоку моторного мастила


Витоку моторного мастила не тільки викликають занепокоєння - вони також представляють реальну загрозу для вашого автомобіля. Витоки можуть призвести до низького рівня масла, що призведе до недостатнього змазування життєво важливих компонентів двигуна. Результатом є відмова двигуна. Якщо з вашої машини підтікає мастило, намагайтесь якомога швидше вирішити цю проблему. Витоки мастила можуть відбуватися з різних місць.
Найбільш поширені джерела включають:

Прокладка масляного піддону


Масляний піддон містить запас мастила, яке масляний насос може збирати і розподіляти по двигуну. Прокладка забезпечує ущільнення між мастильним піддоном і блоком циліндрів. Коли ця прокладка виходить з ладу, це може привести до мастильного безладу в нижній частині двигуна. Витоки в піддоні картера також можуть статися в результаті удару.

Прокладка мастильного піддону забезпечує ущільнення між мастильним піддоном і блоком двигуна.

Прокладка клапанної кришки


Клапанний механізм вашого автомобіля містить важливі деталі, в тому числі клапани, коромисла і т.д. . Кришка клапана (також відома як кришка розподільного вала або кришка коромисла) захищає клапанний механізм, затримуючи попадання мастила всередину і потрапляння забруднюючих речовин.

Як неважко здогадатися, прокладка клапанної кришки забезпечує ущільнення між клапанною кришкою і головкою блоку циліндрів двигуна. Але з часом знос може привести до розгерметизації.

Клапанна кришка захищає клапанний механізм, затримуючи попадання мастила і попадання забруднюючих речовин.

Колінчастий вал


Колінчастий вал - це вузол що обертається всередині двигуна, який перетворює лінійний рух у обертальну силу. Крім того, колінчастий вал трохи виступає з двигуна, так що він може служити місцем для установки шківа колінчастого вала і маховика (або гнучкою пластини). Є два ущільнення колінчастого вала: одне ззаду двигуна і одне в двигуна. Обидва мають тенденцію створювати витік при виході з ладу.

Є два ущільнення колінчастого вала: одне ззаду двигуна і одне в двигуні.

Ущільнення розподільного валу


Як і колінчастий вал, розподільний вал являє собою обертовий вузол всередині двигуна. Але розподільний вал виконує унікальну функцію відкриття і закриття клапанів двигуна. На деяких двигунах єдиний розподільний вал розташований у блоці циліндрів. В інших випадках один або два розподільних вала розташовані в голівках циліндрів двигуна. Ущільнення розподільного вала часто зустрічаються в двигунах з верхнім розподільним валом (OHC), в яких використовується ремінь ГРМ. Зазвичай першою ознакою протікає сальника розподільного вала є витік масла через кришки ременя ГРМ.

Ущільнення розподільного вала часто зустрічаються в двигунах з верхнім розподільним валом, в яких використовується ремінь ГРМ.

Масляний фільтр


Як випливає з назви, масляний фільтр затримує забруднення, які утворюються в моторному мастилі. Мастильний фільтр слід замінювати кожен раз при заміні мастила. Якщо фільтр не закріплений під час обслуговування або має пошкоджене ущільнення, це може привести до витоку мастила.

Прокладка корпусу перехідника мастильного фільтра


Мастильний фільтр прикріплений до корпусу масляного фільтра (або знаходиться всередині нього). За корпусом знаходиться прокладка або ущільнення, які з часом можуть зношуватися, викликаючи витік. Якщо в двигуні є мастильний фільтр картриджного типу, кришка фільтра або ущільнення також може протікати.

Прокладка корпусу перехідника мастильного фільтра, розташована за корпусом мастильного фільтра, з часом може зношуватися і викликати витік.

Пробка для зливу мастила


Кожен раз, коли ви міняєте мастило, зливну пробку необхідно знімати і знову встановлювати. Оскільки вилка схильна до такої дії, її легко втратити або пошкодити. Більшість зливних пробок також мають ущільнення або шайбу, які можуть зношуватися, що призводить до витоку.

Більшість зливних пробок також мають ущільнення або шайбу, які можуть зношуватися, що призводить до витоку.

Прокладка кришки приводу ГРМ або герметик


У одних двигунів є ланцюг ГРМ, в інших - ремінь ГРМ. На відміну від ременя ГРМ, ланцюги ГРМ необхідно змащувати моторним мастилом. Кришка приводу ГРМ захищає ланцюг, одночасно утримуючи мастило всередині двигуна. Прокладка (або, в деяких випадках, силіконовий герметик) герметизирует кришку приводу ГРМ на блоці двигуна. Прокладка може зношуватися і витоку.

Прокладка герметизирует кришку приводу ГРМ на блоці двигуна, яка в кінцевому підсумку може зношуватися і протікати.

Прокладка і трубопроводи мастильного радіатора


Деякі автомобілі мають мастилоохолоджувач, який знижує температуру масла. Кулер може розташовуватися усередині радіатора або встановлюватися зовні. У більшості випадків охолоджувач з'єднується з двигуном парою мастилопроводов. Оскільки лінії згинаються під час роботи автомобіля, вони часто схильні до витоку. Якщо охолоджувач має монтажну прокладку, це також може привести до витоку.

Очищення двигуна вашого автомобіля може допомогти вам визначити джерело витоку.

Як виправити витік мастила


У деяких власників транспортних засобів може виникнути спокуса використовувати добавки для запобігання витоку моторного мастила в якості швидкого вирішення проблеми витоку мастила. Але, на жаль, присадки можуть принести вашому двигуну більше шкоди, ніж користі. Більш того, ці продукти майже ніколи не забезпечують довготривалого виправлення.

Щоб правильно усунути витік мастила, вам необхідно замінити всі ущільнення, прокладку або компонент, що викликають проблему. Перший крок - визначити, звідки відбувається витік. Якщо ви не можете сказати відразу, очистіть двигун. Потім запустіть автомобіль і ще раз перевірте на витоку.

Ви також можете використовувати набір для виявлення витоків, який містить сліди барвника і ультрафіолетовий (УФ) світло. Крім того, майте на увазі: в автомобілях можуть протікати різні рідини , включаючи охолоджуючу рідину, трансмісійні рідини, трансмісійне мастило і т.д. Перед початком роботи переконайтеся, що ви дійсно маєте справу з витоком моторного мастила.

Якщо тече не мастило, тоді що?


Оскільки в транспортних засобах міститься дуже багато різних рідин, більшості водіїв часом важко відрізнити один тип витоку від іншого. На щастя, знання кольору, а іноді текстури і запаху різних рідин, може допомогти вам визначити, з якою витоком ви маєте справу. І перш ніж ви поспішіть в ремонтну майстерню, корисно визначити типи рідин, які можуть випливати з вашого автомобіля. Нижче ви знайдете керівництво про те, що можуть означати різні кольори рідин.

Колір рідини Який тип рідини це може бути? Де шукати причину витоку?
Зелений
  • Охолоджуюча рідина/Антифриз

  • Барвник холодоагент кондиціонера

  • Рідина для АКП (деякі трансмісії CVT)
  • У вашому автомобілі можуть виникнути витоку охолоджуючої рідини з різних місць:
    • Радіатор
    • Шланги обігрівача і радіатора
    • Помпа
    • Корпус термостата
    • заморожувати пробки
    • Прокладка головки блоку циліндрів
    • Сердечник нагрівача
    Витоки холодоагенту можуть виникати практично з будь-якого місця в системі кондиціонування:
    • Компресор
    • Конденсатор
    • Сердечник випарника
    • Шланги
    • Реле тиску
    • Розширювальний клапан або діафрагма
    • Ресивер/осушувач
    Як ви можете здогадатися, витоку ATF можуть відбуватися з різних місць. Ось деякі з найбільш поширених:
    • Прокладка піддону коробки передач
    • Ущільнення вихідного вала або осі
    • Лінії охолодження і радіатор
    • Ущільнення гідротрансформатора (переднього насоса)

    Медовий напівпрозорий
  • Моторне мастило

  • Трансмісійне мастило

  • Паливо

  • Гальмівна рідина

  • рідина для гідропідсилювача керма
  • Якщо у вашому автомобілі тече моторне мастило , ось деякі з найбільш поширених місць, звідки це могло статися:
    • Прокладка піддону картера
    • Прокладка кришки клапана
    • Сальник колінчатого вала
    • Ущільнення розподільного вала/с
    • Масляний фільтр
    • Прокладка корпусу перехідника масляного фільтра
    • Сливная пробка
    • Прокладка кришки ГРМ або герметик
    • Лінії масляного радіатора
    Зазвичай ви виявляєте витік трансмісійного масла в одному або декількох з наступних місць:
    • Прокладка кришки диференціала
    • Ущільнення вихідного вала
    • Ущільнення осей
    • Половина прокладка корпусу
    Якщо ви бачите або відчуваєте запах палива , швидше за все, воно виходить з одного з наступних місць:
    • Паливні магістралі
    • Паливний фільтр
    • Інжектор або кільце ущільнювача інжектора
    • Нафтовий резервуар
    • Дизельний паливний насос високого тиску або перекачує насос
    Ось деякі з найбільш поширених місць витоку гальмівної рідини :
    • Головний циліндр
    • Гідравлічні клапани
    • Гальмівні магістралі
    • Супорта
    • Колісні циліндри
    • Головний і робочий циліндри зчеплення (автомобілі з механічною коробкою передач)
    Червоний
  • Рідини автоматичної коробки передач

  • Охолоджуюча рідина
  • рідина для автоматичної коробки передач
    В автоматичних коробках передач (і в багатьох роздавальних коробках) використовується мастило ATF червоного кольору. У деяких випадках система підсилювача рульового управління автомобіля може також покладатися на ATF.

    Охолоджуюча рідина
    Більшість автовиробників почали використовувати охолоджуючу рідину з технологією органічних присадок (OAT) або гібридної органічної присадкою (HOAT). Toyota і деякі інші автовиробники використовують охолоджуючу рідину HOAT червоного кольору.
    Безбарвний
  • вода
  • Хороші новини: прозора рідина, що капає з вашої машини, зазвичай просто вода. Вода утворюється через конденсат, який накопичується при роботі системи кондиціонування повітря (A/C). Іноді конденсат може утворюватися і у вихлопній трубі.

    Не хвилюйтеся - це абсолютно нормально.
    Рожевий
  • Рідини автоматичної коробки передач

  • Охолоджуюча рідина
  • ATF зазвичай має рожево-червоний колір. Отже, якщо ви виявите рожеву рідину на під'їзній доріжці, швидше за все, в вашому автомобілі тече трансмісійна рідина . Пам'ятайте: деякі автомобілі також використовують ATF в системах рульового управління з підсилювачем.

    Охолоджуюча рідина
    Toyota і кілька інших автовиробників використовують охолоджуючу рідину HOAT рожево-червоного кольору.
    Жовтий
  • Охолоджуюча рідина
  • Жовта рідина майже завжди є охолоджувальною рідиною. Ford, Chrysler і деякі інші виробники автомобілів використовують жовту охолоджуючу рідину в деяких моделях.
    Помаранчевий
  • Охолоджуюча рідина
  • Помаранчева рідина майже завжди є охолоджувальною рідиною ОАТ. Протягом десятиліть General Motors використовує охолоджуючу рідину типу OAT під назвою Dexcool у всіх своїх автомобілях. Volkswagen і нині неіснуючий Saab також використовують помаранчеву охолоджуючу рідину OAT в деяких моделях.
    Синій, блакитний
  • Омиваюча рідина

  • Охолоджуюча рідина
  • Якщо ви виявили, що з вашого автомобіля капає синя рідина, можливо, ви маєте справу з витоком омиває рідини . Майже всі різновиди омиває рідини (за винятком декількох сумішей) мають синій колір. Витоку омиває рідини майже завжди відбуваються з одного з наступних джерел:
    • Бачок омивача
    • Лінії
    • Насадки
    Якщо ви роздумуєте про те, щоб зайнятися ремонтом автомобілів своїми руками, усунення витоку омивача - хороший перший крок. У більшості випадків це нескладно.

    Багато автовиробників, включаючи Subaru, Honda, Mazda і т. д., Використовують синю охолоджуючу рідину в деяких моделях. Деякі інші виробники автомобілів (наприклад, BMW і Volvo) використовують охолоджуючу рідину HOAT більш бірюзового відтінку.
    Пурпурний
  • Охолоджуюча рідина
  • В даний час охолоджуюча рідина буває самих різних кольорів, включаючи фіолетовий. Пурпурова охолоджуюча рідина HOAT використовується в різних автомобілях, в тому числі в деяких моделях Mercedes-Benz, Audi, VW, Porsche та інших.
    Коричневий
  • Брудна моторне мастило (зазвичай)

  • Але, може бути що завгодно, від брудної трансмісійної рідини до старої рідини для гідропідсилювача керма.
  • Коричнева рідина, що випливає з вашої машини, може бути чим завгодно. Більшість рідин, які мають медовий колір або напівпрозорі (наприклад, моторне мастило, трансмісійне мастило і т. д.), с часом стають коричневими. ATF також з часом стає коричневою від використання, як і більшість охолоджуючих рідин.

    Але в більшості випадків коричнева рідина - це брудне моторне мастило . Загляньте під капот і, при необхідності, під автомобіль. Якщо рідина налипає на двигун (або капає з нього), ймовірно, це моторне мастило.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено