Протектори шин: як визначити, що час міняти шини?
19.09.2024
Про те, що шини треба міняти на зимовий та літній сезон, знає кожен. Однак заміна шин - це далеко не все про що має дбати власник авто, аби забезпечити безпечне пересування в авто. Водій має обов'язково контролювати також стан протектора шин. Робити це треба хоча б раз на місяць. Так ви зможете своєчасно виявити потенційні неполадки в рульовій системи, а також в ходовій частині машини. Також варто вчасно замінювати старі шини на нові тоді, коли знос протектора досягне критичної межі. В цій статті ми розкажемо вам, чому протектору шин варто приділяти велику увагу й коли час міняти старі шини на нові.
А почнемо ми з визначення протектора шин та його типів. Протектором є елемент шини колеса, який покликаний захищати внутрішню частину шини від проколів та пошкоджень і який є відповідальним для забезпечення оптимального контакту шини з дорожнім покриттям. Існує декілька типів протектора, які по-різному впливають на зчеплення з дорогою, на опір коченню і, відповідно, рівень шуму. Протектори бувають таких типів:
Шини треба перевіряти хоча б раз на місяцях у разі коли ви переміщуєтесь містом, а також перед та після довгих подорожей (особливо по поганому покриттю). Під час огляду шин варто звертати увагу на наступне:
Тиск у шинах варто перевіряти не рідше ніж раз на місяць, зимою - частіше. Нехтувати цим не можна в жодному разі. Адже тиск впливає на поведінку транспортного засобу під час гальмування, керованість авто, контроль витрат пального тощо. Тиск у шинах різниться у авто. Рекомендований показник має бути вказаний в інструкції з експлуатації автомобіля, також він має бути на боковині шини. Для перевірки тиску використовують манометр.
Визначити, що шини треба викинути на смітник та замовити нові, не так вже й важко. Про проблеми з шинами свідчать наступні ознаки:
залишкова глибина протектора становить менше 1,6 мм для літніх шин, і менше 4 мм – для зимових шин;
якщо на шинах є явні ознаки нерівномірного зносу;
якщо на боковині шини є видимі опуклості або здуття. Такі деформації можуть перешкоджати нормальній експлуатації шин;
якщо проколи боковини шини або протектора мають розмір більше 0,64 см (таке пошкодження є критичним і тому ремонту шини з такими пошкодженнями не підлягають).
Сподіваємось, що наші поради були корисними для вас. І тепер ви знаєте, коли варто замінити старі шини на нові. Ну а зберігати шини краще у спеціальних чохлах. У нас є варіанти від Poputchik, Rexxon, Вітол, ТрендБай тощо.
А почнемо ми з визначення протектора шин та його типів. Протектором є елемент шини колеса, який покликаний захищати внутрішню частину шини від проколів та пошкоджень і який є відповідальним для забезпечення оптимального контакту шини з дорожнім покриттям. Існує декілька типів протектора, які по-різному впливають на зчеплення з дорогою, на опір коченню і, відповідно, рівень шуму. Протектори бувають таких типів:
- Симетричний неспрямований. Такий тип протекторів підходить для пересування містом. Встановлення шин з таким протектором не залежить від напрямку обертання. Такі шини є універсальними, вони легко замінюються одні на інші і саме їх частіше обирають власники бюджетних авто.
- Симетричний спрямований. Шини з таким протектором встановлюють у певному напрямку. Вони будуть належним чином виконувати свою роботу тільки у тому разі, якщо при їх монтаж виконати правильно. Малюнок протектора на таких шиканх має форму літери U, Y або V, інша його назва - «ялинка». Такі протектори частіше зустрічаються на зимових шинах. Вони відносяться до середнього класу.
- Асиметричний неспрямований. Такі шини є різними з обох боків - малюнок на внутрішньому і зовнішньому боці шини відрізняється – як правило, більші блоки розташовані із зовнішнього боку. Блоки з внутрішнього боку мають таку форму, яка допомагає ефективніше відводити воду. Виконання монтажу таких шин краще довірити фахівцям.
- Асиметричний спрямований. При монтажі варто брати до уваги не тільки відповідність внутрішнього і зовнішнього боку, а й напрямок обертання, вказаний на боковині колеса стрілкою. Частіше такі шини встановлюють на спорткарах.
Перевірка стану шин: нюанси та періодичність проведення
Шини треба перевіряти хоча б раз на місяцях у разі коли ви переміщуєтесь містом, а також перед та після довгих подорожей (особливо по поганому покриттю). Під час огляду шин варто звертати увагу на наступне:
- Між блоками протекторів шини знаходиться спеціальний індикатор зносу (смужка з твердої гуми). Коли шина досягає певного ступеня зносу, то він стає помітним. Позначка на боковині підкаже, де шукати цей індикатор. Якщо ви його вже бачите, то шини треба замінити якнайскоріше.
- При перевірці варто звертати увагу на залишкову глибину протектора. Тут має значення про які шини йде мова. Коли ми говоримо про літні шини, то тут мінімальний показник має бути не менше 1,6 мм по всій окружності, для зимових - не менше 4 мм. Якщо показники будуть не відповідні зазначеним цифрам, то шини варто замінити. Для того, щоб виміряти глибину протектора слід використовувати спеціальний прилад. Проте тут є невеличкий лайфхак. Ви можете використати монету номіналом 10 копійок. Якщо заглибити монету в одну з канавок протектора, і слово «копійок» не буде видно, то шини ще можна використовувати й пересування на авто є безпечним.
Існує великий ризик пошкодити шину, якщо глибина протектора буде менше 1,6 мм. Тут є ще один момент - показники аквапланування і гальмування на мокрій поверхні в таких шинах значно знижені, що негативно сказується на пересуванні в авто восени та взимку. Вкрай небезпечно використовувати зношені шини на великих швидкостях та при граничних навантаженнях. Тому не нехтуйте цими вимогами й обов'язково звертайте на них увагу.
- Наявність слідів нерівномірного зносу на одній шині. Така проблема може свідчити про порушення геометрії коліс. У такому разі варто буде звернутися до фахівців та виконувати регулювання розвал – сходження або ж відбалансувати колеса.
- Нерівномірний знос на всіх шинах. Якщо ви бачите цю картину під час перевірки стану шин, то це може свідчити про несправності підвіски або про знос амортизаторів. При цьому варто брати до уваги той факт, що шини на передній осі, як правило, зношуються швидше. Проте якщо під час перевірки ви бачите, що різниця між передніми і задніми шинами дуже велика, то варто звернутися на діагностику стану підвіски.
- Зигзагоподібний знос на краях шини. Це проблема, яка може бути спричинена нерівномірним контактом з дорогою, а отже, може свідчити про необхідність регулювання розвалу – сходження авто.
- Більший знос шини посередині може свідчити про занадто високий тиск у колесі. Перевищення показників тиску в шинах може призвести до розриву шини. Це особливо небезпечно у разі, якщо ви пересуваєтесь по трасі на високій швидкості.
- Більший знос шини із зовнішнього боку може свідчити про низький рівень тиску в шинах, а також може бути наслідком занадто швидкого входження в повороти. Виглядають такі штуки видовищно, проте точно шкодять вашому авто.
- У протекторі шин можуть застрягати сторонні предмети. Проте не поспішайте видаляти їх самостійно. Гострі цвяхи тощо краще видаляйте на шиномонтажі. Якщо пошкодження було великим, то є ризик того, що шина почне спускати дорогою.
Як перевірити тиск в шинах?
Тиск у шинах варто перевіряти не рідше ніж раз на місяць, зимою - частіше. Нехтувати цим не можна в жодному разі. Адже тиск впливає на поведінку транспортного засобу під час гальмування, керованість авто, контроль витрат пального тощо. Тиск у шинах різниться у авто. Рекомендований показник має бути вказаний в інструкції з експлуатації автомобіля, також він має бути на боковині шини. Для перевірки тиску використовують манометр.
Коли треба купити нові шини?
Визначити, що шини треба викинути на смітник та замовити нові, не так вже й важко. Про проблеми з шинами свідчать наступні ознаки:
Сподіваємось, що наші поради були корисними для вас. І тепер ви знаєте, коли варто замінити старі шини на нові. Ну а зберігати шини краще у спеціальних чохлах. У нас є варіанти від Poputchik, Rexxon, Вітол, ТрендБай тощо.
Читати інші новини...