5 помилок, які швидко знищать коробку передач та зчеплення
02.09.2024

На жаль, помилки при їзді на механіці - те, що припускаються не лише новачки, а й водії зі стажем. Щодо останніх, то тут помилки можуть бути пов'язані з хвилюванням, стресом на роботі, тим, що людина не є залученою до процесу тощо. Щодо новачків, то навіть якщо їм трапляється хороший інструктор в автошколі, то запам'ятати всі його настанови і рекомендації досить непросто через хвилювання від насиченого міського трафіку, неможливості охопити всі нюанси їзди на авто відразу. Згодом ці неправильні дії входять у звичку, а потім і норму і людям дуже важко позбутися їх. Деякі помилки є небезпечними з погляду ризику потрапляння людини у дорожньо-транспортну пригоду, деякі можуть суттєво скоротити термін служби машини. Але, навчити матчасть ніколи не пізно. У цій статті поговоримо з вами про те, чого робити не варто, щоб не загробити своє авто раніше.
Ця помилка під час їзди в авто зустрічається найчастіше. Її роблять через відсутність досвіду за плечима і знань у певній сфері, ліні або ж через банальну неуважність. Зазвичай це трапляється у 3 випадках:
Щоб зрозуміти, що на дорозі новачок, не потрібно шукати значок “У” чи інші знаки. Розпізнати водія, який за кермом нещодавно, можна за загальною невпевненістю, рухом ривками, різким ревом машини, а також тим, що авто під час руху глухне. До помилок під час руху наводять:
Робота авто на знос - найпростіший спосіб загробити його. І тут ви можете досягти "мети" 3 шляхами, серед яких:
Багато людей, включаючи вчителів в автошколах, стверджують, що починати рух на схилі потрібно без ручника, спіймавши зчепленням і газом момент, коли машина перестане котитися вниз. Але тут слід пам'ятати, що в інструкції до будь-якої машини ви знайдете рекомендацію щодо того, як правильно використовувати ручник. В іншому випадку ви можете зробити 2 дорогі помилки:
Помилка ця не така вже й нешкідлива, як це може здатися на перший погляд. Сумніваєтесь? Давайте розглянемо все більш детально і ви самі переконаєтесь у цьому. Отже, цілком логічно, що руки водія під час тривалої їзди втомлюються і, на жаль, підлокітник під праву руку є лише в машинах вищого та середнього класу, от і з'являється спокуса залишити руку на важелі КПП. Але тут є нюанс – важіль безпосередньо з'єднаний із різними деталями трансмісії. Якщо вага руки буде весь час чинити на нього тиск, то конструкція ослабне і почнеться підвищене шліфування елементів, що труться, в тому числі це може призвести до зносу муфти і вилки перемикання передач.
Якщо ви вже “наробили діл” та зчеплення або його комплектуючі потрібні вам, тоді радимо заглянути у наш каталог. Серед доступних для замовлення позицій є:
Утримання зчеплення довше за необхідний час

- Під час запуску двигуна. Правилами рекомендовано заводити машину на нейтральному положенні перемикача коробки. Але, іноді з метою спрощення чи прискорення процесу, водій просто вижимає зчеплення.
- Стоячи на світлофорі. Іноді замість того, щоб заздалегідь переключитися на нейтралку і почекати зелений сигнал світлофора, водій утримує педаль зчеплення до тих пір, поки не почне рух.
- У пробках. Якщо тягучка довга і постійно змінюється стоп-старт, тобто спокуса зовсім не прибирати ногу з педалі зчеплення. Однак, водії зі стажем і експерти не рекомендують піддаватися їм і говорять про необхідність частіше використовувати нейтральне становище.
Невпевнений стиль їзди

- Ривки, чи трансмісійні поштовхи. Вони з'являються тоді, коли водій транспортного засобу не повністю вичавлює педаль зчеплення перед тим, як переключити передачу. На зчеплення завжди потрібно натискати повною ступнею і витискати його до кінця. Ривки можуть з'являтися від надлишку тяги, коли зчеплення відпускають різко.
- Рев. Він з'являється через передчасне натискання педалі подачі палива, поки зчеплення ще не відпущено. У такому випадку авто хоче їхати вперед, але не може, і задихається в оборотах.
- Глохне авто через пізнє натискання на педаль акселератора і різке кидання зчеплення.
Перевантаження вузлів авто

- Шумахерство на старті. Якщо ви не автомобільний гонщик і перед вами не стоїть завдання виграти гонку, то стартувати раніше за всіх, вичавлювати газ по максимуму і різко кидати зчеплення вам не потрібно. Їздити треба обережно, зчеплення відпускати плавно, без ривків;
- Гальмування двигуном. Вдаватися до цього іноді потрібно. Воно може застосовуватися в різних ситуаціях - для плавного уповільнення транспортного засобу в «рваному» міському потоці, для безпечного гальмування машини на слизькій дорозі, при відмові гальмівної системи в автомобілі під час руху, при тривалому спуску з гори і при спортивній їзді на гоночному треку . Але, якщо ви пересуваєтесь на високій швидкості, і на крутому спуску знижуєте передачу на 2-3 пункти, то ви повинні бути готові до того, що вузли машини не скажуть "подякують" вам. Знову ж таки, для такої ситуації вигадали нейтральне положення. Головне – правильно підібрати передачу;
- Буксирування. Уникайте перевантаження свого авто важкими причепами, не намагайтеся допомогти всім, не витягуйте більші автомобілі з боліт, не буксуйте у бруді та снігу. Якщо ви не прислухатиметеся цих рекомендацій, то зчеплення з ладу вийде дуже швидко. Крім цього, страждатиме і вижимний підшипник.
Зчеплення – ручник

- перша – надто тривалий час утримувати машину на схилі за допомогою зчеплення. У такому разі зчеплення зношуватиметься дуже сильно, адже авто буде утримуватися на схилі за рахунок посиленого тертя деталей.
- друга - не вичавлювати зчеплення до потрібного рівня в процесі педальної еквілібристики, то не призведе до бажаного результату. Якщо припуститися цієї помилки, то є ризик того, що ви зіткнетеся з неповним роз'єднанням вузлів мотора і коробки, при цьому трансмісійний вал продовжуватиме обертатися під навантаженням, зуби синхронізатора шліфуватимуться, а блокувальні кільця і ??куліси важеля зношуватимуться швидше.
Важіль коробки - "зручний підлокітник"

Якщо ви вже “наробили діл” та зчеплення або його комплектуючі потрібні вам, тоді радимо заглянути у наш каталог. Серед доступних для замовлення позицій є:
Читати інші новини...