5 помилок, які швидко знищать коробку передач та зчеплення

02.09.2024
зчеплення
На жаль, помилки при їзді на механіці - те, що припускаються не лише новачки, а й водії зі стажем. Щодо останніх, то тут помилки можуть бути пов'язані з хвилюванням, стресом на роботі, тим, що людина не є залученою до процесу тощо. Щодо новачків, то навіть якщо їм трапляється хороший інструктор в автошколі, то запам'ятати всі його настанови і рекомендації досить непросто через хвилювання від насиченого міського трафіку, неможливості охопити всі нюанси їзди на авто відразу. Згодом ці неправильні дії входять у звичку, а потім і норму і людям дуже важко позбутися їх. Деякі помилки є небезпечними з погляду ризику потрапляння людини у дорожньо-транспортну пригоду, деякі можуть суттєво скоротити термін служби машини. Але, навчити матчасть ніколи не пізно. У цій статті поговоримо з вами про те, чого робити не варто, щоб не загробити своє авто раніше.

Утримання зчеплення довше за необхідний час


Утримання зчеплення Ця помилка під час їзди в авто зустрічається найчастіше. Її роблять через відсутність досвіду за плечима і знань у певній сфері, ліні або ж через банальну неуважність. Зазвичай це трапляється у 3 випадках:
  • Під час запуску двигуна. Правилами рекомендовано заводити машину на нейтральному положенні перемикача коробки. Але, іноді з метою спрощення чи прискорення процесу, водій просто вижимає зчеплення.

  • Стоячи на світлофорі. Іноді замість того, щоб заздалегідь переключитися на нейтралку і почекати зелений сигнал світлофора, водій утримує педаль зчеплення до тих пір, поки не почне рух.

  • У пробках. Якщо тягучка довга і постійно змінюється стоп-старт, тобто спокуса зовсім не прибирати ногу з педалі зчеплення. Однак, водії зі стажем і експерти не рекомендують піддаватися їм і говорять про необхідність частіше використовувати нейтральне становище.
Вважаєте, що всі ці помилки не страшні, особливо в малих кількостях? А то й зовсім думаєте, що вони виправдані? Даремно. Насправді всі ці ситуації ведуть до швидкого зношування вижимного підшипника. Також є ще один момент - якщо педаль зчеплення регулярно перебуває в натиснутому стані понад 60 секунд, пелюстки кошика зчеплення почнуть втрачати свою еластичність, а вся деталь вийде з ладу раніше передбачуваного часу.

Невпевнений стиль їзди


Глохне авто Щоб зрозуміти, що на дорозі новачок, не потрібно шукати значок “У” чи інші знаки. Розпізнати водія, який за кермом нещодавно, можна за загальною невпевненістю, рухом ривками, різким ревом машини, а також тим, що авто під час руху глухне. До помилок під час руху наводять:
  • Ривки, чи трансмісійні поштовхи. Вони з'являються тоді, коли водій транспортного засобу не повністю вичавлює педаль зчеплення перед тим, як переключити передачу. На зчеплення завжди потрібно натискати повною ступнею і витискати його до кінця. Ривки можуть з'являтися від надлишку тяги, коли зчеплення відпускають різко.

  • Рев. Він з'являється через передчасне натискання педалі подачі палива, поки зчеплення ще не відпущено. У такому випадку авто хоче їхати вперед, але не може, і задихається в оборотах.

  • Глохне авто через пізнє натискання на педаль акселератора і різке кидання зчеплення.
Наслідків у помилок вище багато, основні їх - знос зчеплення і знос трансмісії.

Перевантаження вузлів авто


Різке гальмування Робота авто на знос - найпростіший спосіб загробити його. І тут ви можете досягти "мети" 3 шляхами, серед яких:
  • Шумахерство на старті. Якщо ви не автомобільний гонщик і перед вами не стоїть завдання виграти гонку, то стартувати раніше за всіх, вичавлювати газ по максимуму і різко кидати зчеплення вам не потрібно. Їздити треба обережно, зчеплення відпускати плавно, без ривків;

  • Гальмування двигуном. Вдаватися до цього іноді потрібно. Воно може застосовуватися в різних ситуаціях - для плавного уповільнення транспортного засобу в «рваному» міському потоці, для безпечного гальмування машини на слизькій дорозі, при відмові гальмівної системи в автомобілі під час руху, при тривалому спуску з гори і при спортивній їзді на гоночному треку . Але, якщо ви пересуваєтесь на високій швидкості, і на крутому спуску знижуєте передачу на 2-3 пункти, то ви повинні бути готові до того, що вузли машини не скажуть "подякують" вам. Знову ж таки, для такої ситуації вигадали нейтральне положення. Головне – правильно підібрати передачу;

  • Буксирування. Уникайте перевантаження свого авто важкими причепами, не намагайтеся допомогти всім, не витягуйте більші автомобілі з боліт, не буксуйте у бруді та снігу. Якщо ви не прислухатиметеся цих рекомендацій, то зчеплення з ладу вийде дуже швидко. Крім цього, страждатиме і вижимний підшипник.

Зчеплення – ручник


ручник Багато людей, включаючи вчителів в автошколах, стверджують, що починати рух на схилі потрібно без ручника, спіймавши зчепленням і газом момент, коли машина перестане котитися вниз. Але тут слід пам'ятати, що в інструкції до будь-якої машини ви знайдете рекомендацію щодо того, як правильно використовувати ручник. В іншому випадку ви можете зробити 2 дорогі помилки:
  • перша – надто тривалий час утримувати машину на схилі за допомогою зчеплення. У такому разі зчеплення зношуватиметься дуже сильно, адже авто буде утримуватися на схилі за рахунок посиленого тертя деталей.

  • друга - не вичавлювати зчеплення до потрібного рівня в процесі педальної еквілібристики, то не призведе до бажаного результату. Якщо припуститися цієї помилки, то є ризик того, що ви зіткнетеся з неповним роз'єднанням вузлів мотора і коробки, при цьому трансмісійний вал продовжуватиме обертатися під навантаженням, зуби синхронізатора шліфуватимуться, а блокувальні кільця і ??куліси важеля зношуватимуться швидше.

Важіль коробки - "зручний підлокітник"


Купити зчеплення Помилка ця не така вже й нешкідлива, як це може здатися на перший погляд. Сумніваєтесь? Давайте розглянемо все більш детально і ви самі переконаєтесь у цьому. Отже, цілком логічно, що руки водія під час тривалої їзди втомлюються і, на жаль, підлокітник під праву руку є лише в машинах вищого та середнього класу, от і з'являється спокуса залишити руку на важелі КПП. Але тут є нюанс – важіль безпосередньо з'єднаний із різними деталями трансмісії. Якщо вага руки буде весь час чинити на нього тиск, то конструкція ослабне і почнеться підвищене шліфування елементів, що труться, в тому числі це може призвести до зносу муфти і вилки перемикання передач.

Якщо ви вже “наробили діл” та зчеплення або його комплектуючі потрібні вам, тоді радимо заглянути у наш каталог. Серед доступних для замовлення позицій є:


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено