З'явилося протікання оливи між коробкою та двигуном: діагностика та шляхи усунення проблеми
29.08.2024
На жаль, ситуація, коли між коробкою передач і двигуном з'являється теч оливи, не виключена для жодного власника авто. Ця несправність може з'явитися на різних машинах незалежно від того, яка КПП встановлена і який тип двигуна в автомобілі (бензин, дизель). Іншими словами, течі можуть з'явитися в місці з'єднання трансмісії і ДВЗ на різних машинах, коли в транспортному засобі встановлена механічна коробка передач, роботизована коробка передач з 1 або 2 дисками зчеплення РКПП, автоматична коробка передач з гідротрансформатором, безступінчастий варіатор і не тільки. Незалежно від пристрою авто дана проблема є ознакою серйозної поломки, яка потребує негайної діагностики та швидкого вирішення проблеми.
У цій статті ми поговоримо про те, чому міг з'явитися підтікання оливи між КПП та силовим агрегатом, а також про подальший “план дій”. Інформації багато, тому сідайте зручніше і поринайте в цікаве читання.
Щоб краще зрозуміти і швидко виявити проблеми почнемо з особливостей мастильних рідин у ДВЗ та КПП. Це з тим, що умови роботи трансмісії і силового агрегату сильно відрізнятися між собою. З цієї причини в двигун заливається моторне масло, а в КПП – спеціальне трансмісійне. При цьому в обох випадках оливи можуть мати як синтетичну, так і мінеральну або напівсинтетичну основу. На цьому подібність закінчується. Звертаємо вашу увагу на те, що зазначені рідини відрізняються за своїми базовими властивостями (йдеться про в'язкість) та пакети хімічних присадок, що відповідають за особливості рідини. Це пов'язано з тим, що у двигуні мастило подається до навантажених вузлів та деталей під певним тиском, до елементів з меншими навантаженнями надходить шляхом розбризкування. Паралельно моторне масло сильно нагрівається, знаходиться в умовах, коли воно схильне до окислювальних процесів і т.д. У більшості КПП (виключення становлять лише гідротрансформаторні АКПП) сполучені деталі змащуються за допомогою розбризкування мастильного матеріалу під час обертання вузлів, навантаження на деталі всередині трансмісії набагато менше порівняно з ДВЗ. Ці нюанси роботи визначають і загальний термін експлуатації мастильних матеріалів у кожному вузлі авто. У середньому це становить 10 тис км для моторного масла і близько 50-80 тис км для трансмісійного масла. Але тут є ще один момент - для кожного вузла авто виробник визначає індивідуальні допуски за в'язкістю та іншими параметрами мастила. Далі про все поговоримо докладніше.
Повертаючись до теми статті відзначимо, що цілком логічно, що якщо протікання між КПП і двигуном утворюється відразу після переходу з більш «густої» по SAE оливи на мастило, яке менш в'язке (наприклад, власник авто змінив мінералку на рідку синтетику), тоді має місце висока ймовірність банальної невідповідності залитого матеріалу параметрам, які рекомендовані до застосування. Щоб було зрозуміліше пояснити іншими словами, застосування малов'язких мастил в КПП і ДВС може спровокувати появу течій. Виходячи з цього слід зазначити наступне: якщо масло в моторі або КПП буде невідповідним, то підтікання можна буде легко усунути шляхом виконання заміни мастильного матеріалу на той, що є рекомендованим виробником.
Якщо інших передумов для появи течі не виявлено, то буде доречно говорити, що є несправність. При цьому аналіз самого масла дає змогу визначити, звідки воно тече, із коробки чи двигуна.
Якщо залиті в двигун і КПП рідини відповідають всім параметрам, тоді течі масла в місці з'єднання двигуна і КПП є результатом поломки одного з зазначених агрегатів. Рідше, але все ж таки може статися одночасне виникнення неполадок відразу в двох вузлах. Як ми вже говорили, мастило в КПП і ДВЗ може відрізнятися за консистенцією, кольором та запахом, що дає можливість зробити певні висновки. Для того щоб виконати первинну діагностику це вкрай важливо, адже якомога точніше визначити, який агрегат протікає і що стало причиною цього. Для цього необхідно детально вивчити течі, колір оливи, пил та бруд на ньому.
Тепер поговоримо про перевірку. Відразу зазначимо, що точно визначити, що призвело до течі, зазвичай заважає обмежений доступ, візуальний огляд місця з'єднання двигуна і коробки в більшості випадків просто неможливий. У такій ситуації найпростіше визначити, звідки тече рідина, можна буде перевіркою рівня олии у двигуні. Рівень оливи оцінюється по щупу. Якщо рівень масла буде нижчим, ніж очікуваний, це свідчить про проблеми з мотором. Зазначимо, що КПП в деяких машинах може мати свій масляний щуп. Однак ця перевірка дає можливість точно визначити проблемний агрегат тоді, коли оливи інтенсивно витікає назовні. У такому випадку можна також помітити масляні плями під передньою частиною машини.
Якщо ж ви побачили течі тільки на поверхнях і деталях у місці з'єднання трансмісії та силового агрегату, то рівень мастила швидше за все особливо не відрізнятиметься від очікуваного. У цьому випадку необхідно також провести додаткову оцінку рідини, що підтікає.
Моторне масло характеризується світлішим рудувато-бурштиновим відтінком, воно більш плинне, його підтікання умовно «вбирають» у себе пил і бруд. Трансмісійне масло зазвичай темніше і може мати червоний відтінок (олива ATF). Таке мастило густіше, відрізняється їдким запахом, підтікання при цьому швидко обростають товстим шаром пилу, накопичують забруднення на своїй поверхні у вигляді «шуби».
Насправді також часто використовується наступний спосіб. Частину рідини, що витікає, треба зібрати в ємність, в яку була до цього залита вода. Моторне масло при попаданні у воду згортається, але при цьому зберігається форма краплі, після – воно опускається вниз. Трансмісійна рідина на дно не опускатиметься, але при цьому воно розпливатиметься по поверхні характерною плямою.
У цій групі причин може бути набагато більше. Це можуть бути такі причини:
Почнемо із силового агрегату. Зазвичай витік у разі проблем із герметичністю заднього сальника коленвала ДВЗ. Він найчастіше ламається в машинах із великим пробігом.
Сальник даного елемента виконаний з гуми, що характеризується стійкістю до дії оливи. Але в процесі експлуатації деталь втрачає свою еластичність і стає твердішою, а також вона може видавлюватися в результаті зношування завзятих кілець коленвала. В результаті цього масло після прогріву ДВЗ витікає назовні.
Додамо ще, що до проблем із заднім сальником колінвала може призвести ситуація, коли авто простоює довгий час без запуску силового агрегату. Справа в тому, що під час такого простою все мастило стікає в картер, ущільнювачі стають сухими, відбувається їх деформація або руйнування.
Також течі з ДВЗ виникають через те, що в картері двигуна підвищується тиск. Його підвищення найчастіше пов'язане з тим, що відбувається інтенсивний прорив газів, що відпрацювали, з камери згоряння через зношені поршневі кільця, додатково позначається загальний знос ЦПГ. Також причина може бути в тому, що система вентиляції картера не функціонує коректно через забруднення.
Додамо, що ситуація з підвищеним тиском може виникнути і в КПП. Якщо тиск зростає, тоді сальники, прокладки та ущільнювачі не справляються з навантаженням і пропускають мастило назовні. Мастильний матеріал може витікати дуже активно, що підвищує ризики серйознішої поломки проблемного агрегату. Іншими словами, якщо проблему вчасно не усунути, тоді може знадобитися капремонт ДВЗ або перебирання КПП. При цьому слід розуміти, що протікання оливи через задній сальник може призвести до швидкого зменшення рівня мастильної рідини в картері. На МКПП і РКПП мастило з двигуна також може потрапляти на зчеплення, що може призводити до втрати тяги, пробуксовки, а також певному дискомфорту під час їзди у вигляді ривків.
Якщо зазначені симптоми збігаються з тим, що на панелі приладів загоряється лампочка тиску масла, то потрібно обов'язково виконати перевірку рівня мастила в двигуні. Течі в області стику коробки та ДВЗ вкажуть на те, що потрібно якнайшвидше виконати заміну заднього сальника коленвала.
Щодо вентиляції картера слід зазначити наступне – потрібно виконати перевірку масловідбиваючого клапана в клапанній кришці та виконати оцінку його стану. Якщо ви побачите темний бурий або сизий наліт, це означатиме, що в системі вентиляції є несправності. Щоб підтвердити діагноз, слід відкрутити кришку маслозаливної горловини, після – перекрити отвір листом чистого картону.
Після цього двигун можна запустити та погазувати на холостому ходу, піднімаючи оберти до 900-1100 об/хв. У тому випадку, якщо картон щільно притискається до горловини, це свідчить про те, що система вентиляції справна і в картері створюється розрідження. Якщо ж це не так, тоді патрубки та інші елементи системи потребують очищення, продування або їх заміни.
Вище ми вже говорили про те, що мастильний матеріал, який ви можете виявити на стику мотора і КПП, може бути як моторним маслом, так і трансмісійним маслом. МКПП течуть досить рідко, оскільки масло в них знаходиться нижче за підшипник первинного валу. З цього можна зробити висновок про те, що для таких пристроїв більш властиві витоку мастила в зоні розташування прокладки кришки піддону КПП або сапуна. Але все ж таки витікання масла між мотором і коробкою - це більшою мірою "проблема" АКПП. Олива в АКПП подається до сполучених деталей не шляхом розбризкування, а під тиском (воно створюється масляним насосом). Тиск усередині АКПП вищий.
У багатьох випадках масло з коробки автомат витікає між АКПП та двигуном з вини несправного гідротрансформатора. Зазвичай його вихід із ладу супроводжується виходом з ладу маслонасоса. У такому разі потрібен дорогий ремонт або повна заміна АКПП.
Ще відзначимо, що іноді витік мастила супроводжується спінюванням. Поява піни в трансмісійній оливі може статися через перелив або зниження рівня, а також після заливання мастила, яке не відповідає допускам і вимогам. Також це є справедливим і до моторного масла в ДВС. Якщо по щупу видно, що рівень масла в моторі або КПП перевищує норму, потрібно видалити надлишки.
Що стосується АКПП, то в таку коробку категорично заборонено доливати оливу, яка відрізняється за своїми властивостями від тієї оливи, яка була залита раніше. Трансмісійні оливи змішувати не можна. З моторною оливою ситуація аналогічна. Для переходу на інші рідини слід спочатку промивати двигун або КПП, щоб видалити залишки старого мастила. І тільки після цього можна говорити про повну заміну оливи в КПП або двигуні.
Часто навіть серйозний ремонт АКПП може не дати бажаних результатів, причому дані маніпуляції ще й дешевими не назвеш. З цієї причини найкраще провести повну діагностику даного вузла, після чого вже можна прийняти рішення про те, що буде вигідніше виконувати ремонт АКПП або замінити її на контрактну або нову.
Також у процесі діагностики АКПП або іншого типу коробок важливо пам'ятати про те, що витікання масла можуть виникати з різних причин, які усуваються в принципі нескладно. Це означає, що знімати коробку одразу не варто.
Наприклад, до витоку призведе навіть нещільно вставлений щуп для перевірки рівня масла або ситуація, якщо зливна пробка затягнута не надто. Ще мастило може витікати у місцях установки різних датчиків. Нерідко причиною цього є недостатня затяжка зазначених елементів, пошкодження кілець ущільнювачів у місці їх монтажу і т.д.
Якщо мастило витікає через датчики ЕСУД, це може свідчити про те, що гумовий ущільнювач пошкоджений, пережати або є інші дефекти. Також сам датчик може бути повністю деформований. У такому випадку пристрій змінюється на новий або здійснюється тільки заміна ущільнювального елемента.
Якщо при пересуванні в авто ви чуєте шум або відзначаєте збій у роботі, то це може свідчити про проблеми зі змащувальним матеріалом. Це може бути втрата властивостей оливи, невідповідність мастила допускам, занадто високий рівень оливи в системі і навпаки, та про інші проблеми.
Так, наприклад, якщо коробка гуде на нейтральній передачі, то з ладу може вийти підшипник на провідному валу або має місце зниження рівня трансмісійного масла. Якщо ж є проблеми з блокатором або муфтою синхронізатора, то шум з'являтиметься на певній передачі.
Шум від КПП може виникнути і тоді, коли є ослаблення кріплення КПП.
Недостатнє вичавлювання педалі зчеплення або проблеми з цим вузлом (особливо це стосується машин з однодисковим «роботом» РКПП) можуть стати причиною хрускоту, поштовхів і перемикання, що супроводжується деякими труднощами. При цьому деталь під час експлуатації зазнає підвищених навантажень, після чого вже з'являються дефекти, які і провокують появу масла на стику.
Якщо ситуація аварійна, тобто витік мастила виявився тоді, коли ви не можете поставити машину на ремонт, то тут алгоритм дій буде дещо інший. Спробувати зупинити протікання може за допомогою спеціальних присадок. Зазвичай розм'якшувальні герметики типу "стоп-теч" мають у своєму складі компоненти, які дають можливість повернути пружність ущільнювальним елементам. По суті так можна на якийсь час відновити герметичність між валами та сальниками. Це дозволяє виграти час на шляху на СТО. Вирішення проблеми в такий спосіб є короткочасним. Адже проблема нікуди не подіється. І навіть більше – посилюється. Адже присадки негативно впливають на характеристики моторної чи трансмісійної оливи, засмічує систему змащення двигуна та КПП. Як результат, після розбирання агрегату виявляється повна неремонтопридатність або значне зношування не тільки спочатку проблемних, але й інших елементів конструкції. Занадто захоплюватися присадками не варто. Герметик треба застосовувати за необхідності. Водії зі стажем не радять після виявлення течій переходити на більш густе мастило, яке не рекомендовано виробником авто.
Аналогічна ситуація має місце і зі спеціальними загусниками оливи.
Дуже часто ситуація наступна - водій може протягом тривалого часу не помічати проблеми, особливо якщо сальники, прокладки і ущільнювачі не течуть, а «потіють». По суті, проблема носить дещо прихований характер. Адже рівень мастила в такому разі знижується не надто різко. Небезпека полягає в тому, що пристрій у будь-якому випадку схильний до зносу і текти рано чи пізно в будь-якому випадку з'явиться.
Дуже важливо бути уважним до деталей - при появі стуків і шумів у ДВЗ та трансмісії слід обов'язково виконувати дії, про які йшлося вище. Для КПП (особливо АКПП) також не можна залишати поза увагою утруднене перемикання, поява ривків під час руху, затримок при включенні КПП тощо. Щодо витоків оливи, то відтягувати затягувати з ремонтом у цьому випадку ніяк не варто.
Змащення, що витікає, не тільки сприяє тому, що КПП і ДВС забруднюється, а й негативно впливає на інші елементи в підкапотному просторі. Не забувайте також і про те, що зниження рівня мастила у двигуні або коробці є причиною швидкого зношування та поломок зазначених агрегатів у майбутньому.
Незалежно від того, яка у вас проблема, ви можете звернутися до нашого магазину, щоб поповнити рідину в системі. Так, трансмісійні масла доступні до замовлення.
У цій статті ми поговоримо про те, чому міг з'явитися підтікання оливи між КПП та силовим агрегатом, а також про подальший “план дій”. Інформації багато, тому сідайте зручніше і поринайте в цікаве читання.
Поговоримо про причини появи оливи між мотором та коробкою
Щоб краще зрозуміти і швидко виявити проблеми почнемо з особливостей мастильних рідин у ДВЗ та КПП. Це з тим, що умови роботи трансмісії і силового агрегату сильно відрізнятися між собою. З цієї причини в двигун заливається моторне масло, а в КПП – спеціальне трансмісійне. При цьому в обох випадках оливи можуть мати як синтетичну, так і мінеральну або напівсинтетичну основу. На цьому подібність закінчується. Звертаємо вашу увагу на те, що зазначені рідини відрізняються за своїми базовими властивостями (йдеться про в'язкість) та пакети хімічних присадок, що відповідають за особливості рідини. Це пов'язано з тим, що у двигуні мастило подається до навантажених вузлів та деталей під певним тиском, до елементів з меншими навантаженнями надходить шляхом розбризкування. Паралельно моторне масло сильно нагрівається, знаходиться в умовах, коли воно схильне до окислювальних процесів і т.д. У більшості КПП (виключення становлять лише гідротрансформаторні АКПП) сполучені деталі змащуються за допомогою розбризкування мастильного матеріалу під час обертання вузлів, навантаження на деталі всередині трансмісії набагато менше порівняно з ДВЗ. Ці нюанси роботи визначають і загальний термін експлуатації мастильних матеріалів у кожному вузлі авто. У середньому це становить 10 тис км для моторного масла і близько 50-80 тис км для трансмісійного масла. Але тут є ще один момент - для кожного вузла авто виробник визначає індивідуальні допуски за в'язкістю та іншими параметрами мастила. Далі про все поговоримо докладніше.
Не підходить в'язкість моторного або трансмісійного масла
Повертаючись до теми статті відзначимо, що цілком логічно, що якщо протікання між КПП і двигуном утворюється відразу після переходу з більш «густої» по SAE оливи на мастило, яке менш в'язке (наприклад, власник авто змінив мінералку на рідку синтетику), тоді має місце висока ймовірність банальної невідповідності залитого матеріалу параметрам, які рекомендовані до застосування. Щоб було зрозуміліше пояснити іншими словами, застосування малов'язких мастил в КПП і ДВС може спровокувати появу течій. Виходячи з цього слід зазначити наступне: якщо масло в моторі або КПП буде невідповідним, то підтікання можна буде легко усунути шляхом виконання заміни мастильного матеріалу на той, що є рекомендованим виробником.
Якщо інших передумов для появи течі не виявлено, то буде доречно говорити, що є несправність. При цьому аналіз самого масла дає змогу визначити, звідки воно тече, із коробки чи двигуна.
Виникла несправність у ДВЗ чи КПП: як точно визначити
Якщо залиті в двигун і КПП рідини відповідають всім параметрам, тоді течі масла в місці з'єднання двигуна і КПП є результатом поломки одного з зазначених агрегатів. Рідше, але все ж таки може статися одночасне виникнення неполадок відразу в двох вузлах. Як ми вже говорили, мастило в КПП і ДВЗ може відрізнятися за консистенцією, кольором та запахом, що дає можливість зробити певні висновки. Для того щоб виконати первинну діагностику це вкрай важливо, адже якомога точніше визначити, який агрегат протікає і що стало причиною цього. Для цього необхідно детально вивчити течі, колір оливи, пил та бруд на ньому.
Тепер поговоримо про перевірку. Відразу зазначимо, що точно визначити, що призвело до течі, зазвичай заважає обмежений доступ, візуальний огляд місця з'єднання двигуна і коробки в більшості випадків просто неможливий. У такій ситуації найпростіше визначити, звідки тече рідина, можна буде перевіркою рівня олии у двигуні. Рівень оливи оцінюється по щупу. Якщо рівень масла буде нижчим, ніж очікуваний, це свідчить про проблеми з мотором. Зазначимо, що КПП в деяких машинах може мати свій масляний щуп. Однак ця перевірка дає можливість точно визначити проблемний агрегат тоді, коли оливи інтенсивно витікає назовні. У такому випадку можна також помітити масляні плями під передньою частиною машини.
Якщо ж ви побачили течі тільки на поверхнях і деталях у місці з'єднання трансмісії та силового агрегату, то рівень мастила швидше за все особливо не відрізнятиметься від очікуваного. У цьому випадку необхідно також провести додаткову оцінку рідини, що підтікає.
Моторне масло характеризується світлішим рудувато-бурштиновим відтінком, воно більш плинне, його підтікання умовно «вбирають» у себе пил і бруд. Трансмісійне масло зазвичай темніше і може мати червоний відтінок (олива ATF). Таке мастило густіше, відрізняється їдким запахом, підтікання при цьому швидко обростають товстим шаром пилу, накопичують забруднення на своїй поверхні у вигляді «шуби».
Насправді також часто використовується наступний спосіб. Частину рідини, що витікає, треба зібрати в ємність, в яку була до цього залита вода. Моторне масло при попаданні у воду згортається, але при цьому зберігається форма краплі, після – воно опускається вниз. Трансмісійна рідина на дно не опускатиметься, але при цьому воно розпливатиметься по поверхні характерною плямою.
Олива підтікає з двигуна або КПП: основні причини та виконання ремонту
У цій групі причин може бути набагато більше. Це можуть бути такі причини:
- має місце знос чи вихід із ладу сальників);
- у процесі експлуатації авто з'явилися різні дефекти валів та ущільнювачів;
- виникли та збільшилися люфти валів (первинний вал тощо);
- герметик не забезпечує потрібного ущільнення;
- ущільнювачі та прокладки втратили свої експлуатаційні властивості;
- відбулася амортизація сальника на первинному валі коробки;
- має місце зношування корінного сальника;
- порушена геометрія чи цілісність піддону і не лише.
Мастило тече з двигуна: чому так відбувається і що робити?
Почнемо із силового агрегату. Зазвичай витік у разі проблем із герметичністю заднього сальника коленвала ДВЗ. Він найчастіше ламається в машинах із великим пробігом.
Сальник даного елемента виконаний з гуми, що характеризується стійкістю до дії оливи. Але в процесі експлуатації деталь втрачає свою еластичність і стає твердішою, а також вона може видавлюватися в результаті зношування завзятих кілець коленвала. В результаті цього масло після прогріву ДВЗ витікає назовні.
Додамо ще, що до проблем із заднім сальником колінвала може призвести ситуація, коли авто простоює довгий час без запуску силового агрегату. Справа в тому, що під час такого простою все мастило стікає в картер, ущільнювачі стають сухими, відбувається їх деформація або руйнування.
Також течі з ДВЗ виникають через те, що в картері двигуна підвищується тиск. Його підвищення найчастіше пов'язане з тим, що відбувається інтенсивний прорив газів, що відпрацювали, з камери згоряння через зношені поршневі кільця, додатково позначається загальний знос ЦПГ. Також причина може бути в тому, що система вентиляції картера не функціонує коректно через забруднення.
Додамо, що ситуація з підвищеним тиском може виникнути і в КПП. Якщо тиск зростає, тоді сальники, прокладки та ущільнювачі не справляються з навантаженням і пропускають мастило назовні. Мастильний матеріал може витікати дуже активно, що підвищує ризики серйознішої поломки проблемного агрегату. Іншими словами, якщо проблему вчасно не усунути, тоді може знадобитися капремонт ДВЗ або перебирання КПП. При цьому слід розуміти, що протікання оливи через задній сальник може призвести до швидкого зменшення рівня мастильної рідини в картері. На МКПП і РКПП мастило з двигуна також може потрапляти на зчеплення, що може призводити до втрати тяги, пробуксовки, а також певному дискомфорту під час їзди у вигляді ривків.
Якщо зазначені симптоми збігаються з тим, що на панелі приладів загоряється лампочка тиску масла, то потрібно обов'язково виконати перевірку рівня мастила в двигуні. Течі в області стику коробки та ДВЗ вкажуть на те, що потрібно якнайшвидше виконати заміну заднього сальника коленвала.
Щодо вентиляції картера слід зазначити наступне – потрібно виконати перевірку масловідбиваючого клапана в клапанній кришці та виконати оцінку його стану. Якщо ви побачите темний бурий або сизий наліт, це означатиме, що в системі вентиляції є несправності. Щоб підтвердити діагноз, слід відкрутити кришку маслозаливної горловини, після – перекрити отвір листом чистого картону.
Після цього двигун можна запустити та погазувати на холостому ходу, піднімаючи оберти до 900-1100 об/хв. У тому випадку, якщо картон щільно притискається до горловини, це свідчить про те, що система вентиляції справна і в картері створюється розрідження. Якщо ж це не так, тоді патрубки та інші елементи системи потребують очищення, продування або їх заміни.
Олива витікає з КПП
Вище ми вже говорили про те, що мастильний матеріал, який ви можете виявити на стику мотора і КПП, може бути як моторним маслом, так і трансмісійним маслом. МКПП течуть досить рідко, оскільки масло в них знаходиться нижче за підшипник первинного валу. З цього можна зробити висновок про те, що для таких пристроїв більш властиві витоку мастила в зоні розташування прокладки кришки піддону КПП або сапуна. Але все ж таки витікання масла між мотором і коробкою - це більшою мірою "проблема" АКПП. Олива в АКПП подається до сполучених деталей не шляхом розбризкування, а під тиском (воно створюється масляним насосом). Тиск усередині АКПП вищий.
У багатьох випадках масло з коробки автомат витікає між АКПП та двигуном з вини несправного гідротрансформатора. Зазвичай його вихід із ладу супроводжується виходом з ладу маслонасоса. У такому разі потрібен дорогий ремонт або повна заміна АКПП.
Ще відзначимо, що іноді витік мастила супроводжується спінюванням. Поява піни в трансмісійній оливі може статися через перелив або зниження рівня, а також після заливання мастила, яке не відповідає допускам і вимогам. Також це є справедливим і до моторного масла в ДВС. Якщо по щупу видно, що рівень масла в моторі або КПП перевищує норму, потрібно видалити надлишки.
Що стосується АКПП, то в таку коробку категорично заборонено доливати оливу, яка відрізняється за своїми властивостями від тієї оливи, яка була залита раніше. Трансмісійні оливи змішувати не можна. З моторною оливою ситуація аналогічна. Для переходу на інші рідини слід спочатку промивати двигун або КПП, щоб видалити залишки старого мастила. І тільки після цього можна говорити про повну заміну оливи в КПП або двигуні.
Часто навіть серйозний ремонт АКПП може не дати бажаних результатів, причому дані маніпуляції ще й дешевими не назвеш. З цієї причини найкраще провести повну діагностику даного вузла, після чого вже можна прийняти рішення про те, що буде вигідніше виконувати ремонт АКПП або замінити її на контрактну або нову.
Також у процесі діагностики АКПП або іншого типу коробок важливо пам'ятати про те, що витікання масла можуть виникати з різних причин, які усуваються в принципі нескладно. Це означає, що знімати коробку одразу не варто.
Наприклад, до витоку призведе навіть нещільно вставлений щуп для перевірки рівня масла або ситуація, якщо зливна пробка затягнута не надто. Ще мастило може витікати у місцях установки різних датчиків. Нерідко причиною цього є недостатня затяжка зазначених елементів, пошкодження кілець ущільнювачів у місці їх монтажу і т.д.
Якщо мастило витікає через датчики ЕСУД, це може свідчити про те, що гумовий ущільнювач пошкоджений, пережати або є інші дефекти. Також сам датчик може бути повністю деформований. У такому випадку пристрій змінюється на новий або здійснюється тільки заміна ущільнювального елемента.
Поради та рекомендації
Якщо при пересуванні в авто ви чуєте шум або відзначаєте збій у роботі, то це може свідчити про проблеми зі змащувальним матеріалом. Це може бути втрата властивостей оливи, невідповідність мастила допускам, занадто високий рівень оливи в системі і навпаки, та про інші проблеми.
Так, наприклад, якщо коробка гуде на нейтральній передачі, то з ладу може вийти підшипник на провідному валу або має місце зниження рівня трансмісійного масла. Якщо ж є проблеми з блокатором або муфтою синхронізатора, то шум з'являтиметься на певній передачі.
Шум від КПП може виникнути і тоді, коли є ослаблення кріплення КПП.
Недостатнє вичавлювання педалі зчеплення або проблеми з цим вузлом (особливо це стосується машин з однодисковим «роботом» РКПП) можуть стати причиною хрускоту, поштовхів і перемикання, що супроводжується деякими труднощами. При цьому деталь під час експлуатації зазнає підвищених навантажень, після чого вже з'являються дефекти, які і провокують появу масла на стику.
Якщо ситуація аварійна, тобто витік мастила виявився тоді, коли ви не можете поставити машину на ремонт, то тут алгоритм дій буде дещо інший. Спробувати зупинити протікання може за допомогою спеціальних присадок. Зазвичай розм'якшувальні герметики типу "стоп-теч" мають у своєму складі компоненти, які дають можливість повернути пружність ущільнювальним елементам. По суті так можна на якийсь час відновити герметичність між валами та сальниками. Це дозволяє виграти час на шляху на СТО. Вирішення проблеми в такий спосіб є короткочасним. Адже проблема нікуди не подіється. І навіть більше – посилюється. Адже присадки негативно впливають на характеристики моторної чи трансмісійної оливи, засмічує систему змащення двигуна та КПП. Як результат, після розбирання агрегату виявляється повна неремонтопридатність або значне зношування не тільки спочатку проблемних, але й інших елементів конструкції. Занадто захоплюватися присадками не варто. Герметик треба застосовувати за необхідності. Водії зі стажем не радять після виявлення течій переходити на більш густе мастило, яке не рекомендовано виробником авто.
Аналогічна ситуація має місце і зі спеціальними загусниками оливи.
Висновки
Дуже часто ситуація наступна - водій може протягом тривалого часу не помічати проблеми, особливо якщо сальники, прокладки і ущільнювачі не течуть, а «потіють». По суті, проблема носить дещо прихований характер. Адже рівень мастила в такому разі знижується не надто різко. Небезпека полягає в тому, що пристрій у будь-якому випадку схильний до зносу і текти рано чи пізно в будь-якому випадку з'явиться.
Дуже важливо бути уважним до деталей - при появі стуків і шумів у ДВЗ та трансмісії слід обов'язково виконувати дії, про які йшлося вище. Для КПП (особливо АКПП) також не можна залишати поза увагою утруднене перемикання, поява ривків під час руху, затримок при включенні КПП тощо. Щодо витоків оливи, то відтягувати затягувати з ремонтом у цьому випадку ніяк не варто.
Змащення, що витікає, не тільки сприяє тому, що КПП і ДВС забруднюється, а й негативно впливає на інші елементи в підкапотному просторі. Не забувайте також і про те, що зниження рівня мастила у двигуні або коробці є причиною швидкого зношування та поломок зазначених агрегатів у майбутньому.
Незалежно від того, яка у вас проблема, ви можете звернутися до нашого магазину, щоб поповнити рідину в системі. Так, трансмісійні масла доступні до замовлення.
Читати інші новини...