Робочий час:   Call-центр: ПН-СБ - с 09:00 до 19:00, НД - з 10:00 до 17:00

Звідки у моторній оливі з'являються металеві частинки?

12.08.2024
Металлическая стружка в моторном масле
Слід зазначити, що у двигуні не виникає «металевої стружки», як при механічній обробці. Металеві частинки, що виявляються в маслі, з'являються через тертя, що відбувається між металевими компонентами.

Безперечно, це негативне явище, тому інженери приділяють особливу увагу розробці масляних каналів, прагнучи знизити тертя між металевими деталями. Проте створити масляну плівку, яка могла б зменшити тертя у всіх точках дотику, неможливо. Яскравим прикладом є взаємодія між поршневими кільцями та внутрішніми стінками циліндра.

У поршневих двигунах можна виділити три ключові типи кілець:
    Компрессионные кольца
  • Компресійні кільця (верхні кільця) відповідають за підтримку високого ступеня компресії та запобігання витоку продуктів згоряння в картер.

  • Компресійно-маслознімні кільця (центральні кільця) призначені для блокування газів, що проходять через компресійні кільця, а також для видалення надлишкового масла з поверхні циліндра.

  • Маслознімні кільця (нижні кільця) виконують функцію зняття надлишків оливи з внутрішньої поверхні циліндра, залишаючи лише тонкий шар оливи для забезпечення мастила.
Таким чином, у верхній частині циліндра компресійне кільце не стикається з масляною плівкою, оскільки цю можливість обмежують компресійно-маслознімні та скребкові кільця. Це особливо важливо у світлі посилення екологічних норм, що вимагають мінімізації згоряння частинок оливи. Відсутність масляної плівки у верхній частині циліндра і підвищене тертя, що виникає через це, а також прискорене зношування матеріалу, стають очевидними при розбиранні двигуна. Саме відсутність масляної плівки призводить до розширення верхньої частини циліндрів у двигунах, які пройшли тривалу експлуатацію.

Тим не менш, особливості конструкції двигуна менш впливають на його стан у порівнянні з неакуратною експлуатацією. Важливо пам'ятати кілька ключових моментів для забезпечення ефективного мастила, зниження тертя та запобігання появі металевих частинок.

Регулярна заміна оливи та масляного фільтра


Замена масляного фильтра Згодом масло втрачає свої мастильні властивості, що може призвести до неефективного формування захисної плівки, необхідної для безперебійної роботи взаємодіючих компонентів. Тому виробники рекомендують проводити заміну масла через певні інтервали. При цьому вкрай важливо замінити масляний фільтр. Якщо фільтр залишиться засміченим, нове масло не зможе пройти через нього і піде через перепускний клапан, захоплюючи забруднення, що накопичилися, що може призвести до прискореного зносу і пошкодження двигуна. Важливо пам'ятати, що заміна оливи визначається не лише пробігом, а й тривалістю його використання.

Використання оливи низької якості


Кожен двигун вимагає оливи, що відповідає встановленим стандартам та допускам виробника. Нехтування цією вимогою може спричинити порушення цілісності масляної плівки, що призведе до втрати ефективного мастила.

Інтенсивний рух при нерозігрітому двигуні


Коли двигун вимикається і масляний насос припиняє роботу, моторне масло у звичайних двигунах опускається в масляний піддон. У спортивних автомобілях та позашляховиках застосовується система із сухим піддоном, де олива зберігається в окремому резервуарі. При наступному запуску двигуна насос знову подає оливу до системи. У результаті початковому етапі роботи двигуна його компоненти можуть відчувати підвищені навантаження. Саме тому слід уникати інтенсивної експлуатації двигуна, доки він не прогріється до оптимальної робочої температури.

Розбавлення оливи паливом


Прокладка ГБЦ При змішуванні оливи з паливом або охолоджувальною рідиною його мастильні властивості значно погіршуються. Розведення паливом часто відбувається при запуску холодного двигуна, коли в циліндр надходить надмірна кількість палива, і його незгорілі залишки стікають по стінках циліндра в піддон. Це може бути викликано помилками у показаннях датчиків, які передають невірні дані в систему керування двигуном.

Розведення оливи охолоджувальною рідиною, у свою чергу, відбувається в результаті механічних пошкоджень, таких як тріщини в головці блоку циліндрів або пошкодження прокладки головки.

Ушкодження масляного або водяного насоса


Якщо масляний насос виходить з ладу, це може призвести до значного або повного зниження тиску в системі, що, у свою чергу, викликає недостатнє надходження оливи до критичних зон двигуна. При несправності водяного насоса через підвищення робочої температури двигуна окремі його компоненти можуть розширюватися. Це розширення може призвести до порушення масляної плівки, внаслідок чого деталі працюватимуть без необхідного рівня мастила.

Замена моторного масла

Як мінімізувати негативний вплив умов експлуатації та утворення металевих частинок?


Фахівці вважають, що повністю позбавитися утворення металевих частинок у двигуні неможливо. Тим не менш, можна істотно скоротити їх кількість, використовуючи масло, рекомендоване виробником, і регулярно проводячи його заміну у зазначені інтервали або пробіги. Важливо також періодично перевіряти стан системи змащення та охолодження. Частинки металу, що виникають при нормальній експлуатації, повинні бути затримані фільтром і не потрапляти в оливу.

В інтернет-магазині "Авторадості" представлений широкий асортимент моторних масел від провідних виробників. Серед представленої продукції ви знайдете моторні оливи відмінної якості від брендів, таких як Castrol, ELF, XADO, Shell, Bardahl, Mannol, Motul, Liqui Moly, Fuchs, Mobil та інших. Всі представлені оливи відповідають високим стандартам і мають необхідні характеристики, що забезпечує надійний захист і стабільну роботу вашого двигуна. Вибирайте відповідну оливу залежно від рекомендацій виробника вашого автомобіля та умов експлуатації, щоб підтримувати двигун у відмінному стані.


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено