Знижуємо витрати мастила, не роблячи капремонт двигуна: 8 робочих методів

12.08.2021
Якщо не зачіпати 2 найважливіші частини мотора (головку та блок), втручання не вважається капремонтом. Не вдаючись до капітального ремонту, для зменшення споживання мастила можна використовувати кілька методів.

Що вважається нормальною витратою


Часто виробники автомобілів пишуть в експлуатаційній рекомендації абсолютно неадекватні показники допустимої витрати. Іноді вказують, що 1 літр витрачається на 1 тис. км пробігу у важких умовах роботи та 1.5 тис. км – у нормальних. Тим самим вони прагнуть себе підстрахувати від претензій автовласників, транспортні засоби яких споживають багато мастила.

У нормальних умовах витрата повинна бути не вище одного літра на 7-8 тисяч кілометрів пробігу. Це означає, що від однієї заміни до іншої долив не потрібний (а взагалі рекомендується це робити вдвічі частіше, ніж зазначено в інструкціях).

Способи усунення


Високе споживання мастила – це недолік, що вимагає усунення.

Виявити та усунути протікання
Причина зайвої витрати мастила, яку найпростіше виявити, – протікання. У двигуні є велика кількість ущільнювачів, які поступово приходять у непридатність. Можуть підтікати:
  • ущільнювачі колінвалу – задній та передній сальники (протікання першого призводить до поломки зчеплення, другого – до пошкодження приводних ременів допоміжних вузлів або ГРМ);
  • сальники розподвалу, у результаті чого приходять у непридатність ремені;
  • з’єднання, що використовують як прокладки, так і герметик;
  • масляний фільтр або затички у піддоні, у який зливається мастило;
  • трубки подачі та зливання мастила турбокомпресора (у двигунів з наддувом).

  • У більшості випадків ремонт полягає у заміні сальників, прокладок та масляних фільтрів

    Виправити систему вентилювання картера
    Вентиляція служить для відведення газів, які прориваються в усмоктувальний тракт через ущільнювачі поршнів циліндрів. Вона дає можливість підтримувати тиск у картері приблизно на тому ж рівні, що в атмосфері. Однак з газами несуться невеликі краплі оливи. Для боротьби з цим створено їхній відділювач, а у низці двигунів передбачений клапан, який регулює тиск газів. Якщо відділювач забивається, то крапельки мастила відлітають у впускну трубу. При цьому на стінках циліндрів утворюється нагар. При заклинюванні клапана системи вентиляції тиск не піддається регулюванню. Це веде до потрапляння мастила на впуск у кількостях, які не прийнятні.

    Для усунення проблеми клапани та мастиловідділювач промивають, чистять або замінюють. Деякі умільці встановлюють додатковий мастиловідстійнік у розріз труби системи. Так допустимо робити, якщо витрата мастила залишається занадто великою при нормально працюючих заводських клапанах та його відділювачі. Не рекомендується використовувати для зворотного затоки мастило, яке зібралося у відстійнику. Використання відстійника допомагає захистити двигун від надлишку мастила, який призводить до нагару, осідає на свічках та стінках циліндрів та впускає тракт.

    Застосовувати більш в'язке масло
    У випадку з мотором, якому вже чимало років, але він не має описаних вище проблем, причиною перевитрати мастила може стати зношування циліндро-поршневої групи. Для вирішення проблеми рекомендується використовувати більш в'язкі мастила, наприклад, 0W-20 або 5W-30 замінити на 5W-40. У більшості випадків завдяки цьому витрата знижується. Однак у цього методу є негативна сторона – при низьких температурах (до мінус 25-30°С) мотор гірше заводиться.

    У ряді випадків також допомагає перехід на використання мастила іншого виробника. Слід поекспериментувати з різними варіантами, точно визначаючи витрату. В каталозі моторних масел в нашому інтернет-магазині ви можете підібрати продукт необхідної в'язкості та певного виробника.

    Додати присадки
    Зниження витрати відбувається через загусники, що містяться у присадках, та речовини, що роблять гуму більш еластичною. Через те, що затверділа гума стає м'якшою, усувається підтікання мастила з-під сальників. У результаті знижується його потрапляння через щілину між клапаном та втулкою у камеру згоряння.

    Розкокосувати маслознімні кільця
    Споживання мастила може збільшитися через закоксування кілець, призначених для його знімання. Використання спеціальних хімічних засобів часто дозволяє їх очистити, не розбираючи двигун. 100%-ої ефективності цей спосіб, швидше за все, не дасть, але при несильній закоксованності допоможе. Краще використовувати засоби, які утворюють піну. Хороша проникаюча здатність дозволяє максимально очистити камеру згорання.

    Поміняти ковпачки
    Ковпачки, призначені для знімання мастила, поступово приходять у непридатність та починають його пропускати. Замінити їх на двигуні з 16 клапанами досить важко та недешево. Однак це ще не капремонт. У деяких випадках є можливість поміняти деталі, не вдаючись до знімання головки блоку циліндрів, але розбирання передньої частини все одно необхідне. Якщо дійде до цієї стадії, то треба готуватися і до наступної.

    Поміняти кільця у поршнях
    Останнім часом випускаються двигуни з поршнями, що мають невелику довжину, та тоненькими кільцями з низькою пружністю. У разі роботи при перегріванні або при рідкісній заміні мастила кільця швидко залипають, та витрата збільшується. У деяких моделях автомобілів до нижніх кришок шатунів можна дістатися, якщо зняти піддон картера.

    Це дозволяє розібрати головку блоку циліндрів та витягнути поршні. У даному випадку треба буде перевірити геометрію циліндра, оглянути хон та переконатися, що немає задирок. Після вимірювання поршня та визначення дефектів можна поміняти кільця, якщо це допускають дозори, та поверхні знаходяться у нормальному стані. Якщо все зробити правильно, витрата мастила повинна значно зменшитися.

    Провести ремонт турбокомпресора
    Якщо двигун має турбонаддув, мастило можуть пропускати ущільнювачі ротора. Значення тиску у масляній системі та втулці має бути однаковим та перевищувати цей показник у компресорі та турбіні. Якщо це не дотримується, то мастило проходить і на впуск, і на випуск. У першому випадку відбувається забруднення поршнів, у другому пошкоджується каталітичний нейтралізатор. Щоб усунути несправність, слід відремонтувати або поміняти картридж у серединній частині одночасно з колесами компресора та турбіни. Однак у більшості випадків справа закінчується заміною турбокомпресора. При його зношуванні заміні підлягає лише картридж. Равлика при цьому перевіряють на наявність тріщин.

    Якщо та після цих процедур витрата мастила не зменшиться, доведеться починати капітальний ремонт (міняти поршні та відновлювати геометрію циліндрів). Це необхідно робити у разі великого зносу. В іншому випадку багато грошей піде на долив мастила та повторний ремонт.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено