Чи небезпечно експлуатувати стабілізатор, у якому зношені стійки?

30.06.2022
Як на передній, так і задній осі в кожній машині є стабілізатор поперечної стійкості. Цей механізм зі стійок та важеля на пружинах з'єднується з кузовом авто (важелем) та іншими елементами підвіски (стійками). Збереження стабільності кузова як у стані статики, так і під час руху здійснюється завдяки скручування стійок. У такому разі, при навантаженні на одне з коліс, на протилежне колесо прикладається така сама сила. Якщо всі елементи механізму працюють справно, машина не перевернеться на бік. Але, на жаль, у процесі експлуатації транспортного засобу із стійками нерідко виникають проблеми.

Наявність стабілізатора є обов'язковою для всіх автомобілів, крім тих моделей, які оснащені адаптивною підвіскою. У цих транспортних засобах рівень демпфування амортизаторів регулюється електронікою (амортизатори покликані запобігати розгойдування авто у різних напрямках) та змінюється виходячи з параметрів руху та особливостей дорожнього покриття. Під параметрами руху слід розуміти швидкість, з якою рухається автомобіль, характер їзди, висоту дорожнього просвіту тощо.

Конструкція стабілізатора


Стійки покликані забезпечувати сполучення між балкою стабілізатора та колесами автомобіля. Стійки є стрижнем з металу, який має кріпильні пристрої по краях. Цей вузол автомобіля покликаний забезпечити захист водія від потрапляння в замет і запобігає ризику потрапляння в аварійні ситуації через несправність авто і неможливість водія впоратися з керуванням. Стійка стабілізатора відповідає за рівень комфорту під час руху. Щоб більш зрозуміла роль стійок стабілізатора розглянемо типи з'єднань, що використовуються.

Кульова опора
Цей елемент ще називають шаровим наконечником. Цей шарнір покликаний давати колесам свободу повороту у горизонтальній площині. При цьому можливість зміщення колеса у вертикальній площині не допускається. Призначення цієї деталі – забезпечити повноцінне пересування шарніра. Як правило, такі деталі встановлюються на балках складних конструкцій і незважаючи на свій великий ресурс та зносостійкість здатні прослужити не так вже й довго. Кульові наконечники відрізняються стабільністю та працюють в умовах високого навантаження. Стійка є рухомим елементом, який функціонує під тиском відцентрової сили.

Сережки стійки
Ця деталь є шпилькою з елементами з гуми, які кріпляться за допомогою стопорних шайб до неї. Стійка з'єднується з балкою стабілізатора завдяки тому, що між елементами з гуми розміщуються вуха деталей, що утримуються металевою шпилькою. Сережки відрізняються ремонтопридатністю, здатні витримувати високі навантаження, тому якщо в автомобілі встановлені стійки з таким типом з'єднання, то власникові пощастило - йому довго не доведеться їх змінювати, вони служать значно довше.

Гумометалевий шарнір
Інша назва цього конструктивного елемента – сайлентблок. Він відрізняється високим експлуатаційним ресурсом. Конструкція включає 2 втулки з металу і вставку з гуми (розташовується між ними). Гумова вставка бере на себе виконання демпфуючої функції. Цей тип з'єднання відрізняється зручністю у використанні, оскільки є ремонтопридатним. Однак у складних по конструкції стабілізаторах цей тип з'єднання не застосовується.

Що робити, якщо стукають стійки стабілізатора?


Якщо власник транспортного засобу зіткнувся зі стукотом стійок стабілізатора, то причина у зносі з'єднань. Щоб забезпечити безпеку експлуатації авто, варто:
  • придбати нові вироби та виконати комплексну заміну всіх деталей;
  • виконати ремонт (якщо це можливо, і з'єднання розбиті не надто сильно). Ступінь зносу може визначити лише фахівець, який має глибокі знання в галузі машинобудування.

  • Причиною стукоту в області підвіски можуть бути не тільки зношені стійки стабілізатора, тому варто звернути увагу на те:
  • чи крениться авто при вході в поворот;
  • чи збільшився радіус траєкторії при повороті авто;
  • чи з'являється вібрація на рульовому колесі при прискоренні чи гальмуванні.
  • Якщо проблема все ж таки у стійках, то краще не відкладати візит на СТО, наслідки крену автомобіля можуть бути найнепередбачуванішими.

    Як зрозуміти, що стійки несправні?


    Насамперед, щоб правильно діагностувати проблему, слід перевірити коректність регулювання всіх конструктивних елементів стабілізатора. Шум стійки можуть видавати через неправильне регулювання механізму в цілому. Правда, шум - досить неспецифічна ознака і тому зрозуміти зношені стійки або вони просто неправильно відрегульовані досить складно. Найкраще звернутися до фахівців, щоправда, можна спробувати щастя і самостійно. Для цього слід підготувати: підставки під раму, домкрат, черевики для коліс і не тільки. Найголовніше мати надійного помічника, який хоча б на мінімальному рівні розуміється на автомобілебудуванні. Перевіряти справність стійок краще при розгризеній підвісці. Для цього необхідно за допомогою домкрата підняти авто з двох сторін і встановити на підставки так, щоб колеса були не в повітрі, а торкалися землі.

    Після того, як установка буде виконана, слід рукою похитати стійки та спробувати визначити наявність люфту. Люфт не буде в тому випадку, якщо всі з'єднання знаходяться у справному стані. Якщо ж стійки стабілізатора видають шум і помітний люфт, то настав час їхати на СТО. Найкраще визначати наявність люфту за допомогою стетоскопа.

    Замінити стійки слід також у разі, якщо геометрія порушена. Якщо самі вироби мають ідеальну форму і відповідають заводським параметрам, варто перевірити на наявність дефектів саме з'єднання. Якщо пошкоджено втулки, сайлентблоки або пильовики, то може лунати звук при похитуванні авто. Щоб визначити його, треба в оглядовій ямі штучно розкачати авто.

    Як виконати заміну стійок?


    Якщо буде виявлено дефект або деталі все ж зносилися, то слід виконати заміну стійок стабілізатора. Для цього слід скористатися спеціальним знімачом, який використовується для демонтажу шарових опор. Щоб зняти стійки, необхідно поставити авто на підставки (як для діагностики), відкрутити гайки та зняти деталі, потім поставити нові та повернути все на свої місця. Єдиний нюанс, спочатку треба просто наживити гайки та затягнути їх лише після опущення авто. Виконання цих маніпуляцій під тиском покликане забезпечити справне функціонування стабілізатора поперечної стійкості.

    На сайті інтернет-магазину Авторадості присутній широкий вибір запчастин для авто, що мають високу якість і надійність. Переходьте до каталогу стійок стабілізатора, де Ви зможете детальніше ознайомитися з асортиментом та підібрати необхідну деталь для авто скориставшись спеціальним підбором по марці та моделі.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено