Біксенон в автомобілі: переваги та недоліки, принцип роботи обладнання

13.05.2021
Світло фар забезпечує безпеку водія та автівки на дорозі. При неякісному освітленні ризик потрапити в аварію збільшується у рази, особливо при русі у щільному потоці машин. Низький рівень ближнього світла змушує придивлятися, викликає втому, можливе попадання колесами в ями. Щоб створити для водіїв максимально комфортні умови за кермом, виробники автомобільних товарів використовують новітні технології та створюють вдосконалені елементи освітлення.

Біксенон – затребуваний варіант автомобільного світла. Він залишається актуальним серед власників транспортних засобів та за характеристиками перевершує галогенні лампи. Колірний спектр – білий або синій, а насиченість світла настільки інтенсивна, що біксенонові лампи повністю висвітлюють ділянку дороги попереду машини. Рівномірне світіння сприяє комфортним поїздкам та підвищує безпеку дорожнього руху.

Що собою являє біксенон

Технологія роботи освітлювального обладнання заснована на використанні інертного газу ксенону, що заповнює корпус лампи. На відміну від галогенних, тут принцип роботи виключає процес розжарювання. Формування дуги, що світиться, забезпечують блоки розпалювання.

Ксенон незначно відрізняється від біксенона. Ксенонові пристрої працюють у режимі ближнього світла, а на далеке освітлення встановлюють галогенні елементи. Перевага біксенонового обладнання полягає у тому, що одна і та ж газорозрядна лампа функціонує у режимі ближнього та дальнього світла. Тому принцип установки блоку фари з ксеноном та біксеноном неоднаковий.

Особливості роботи обладнання

Основа технології освітлення ксеноном та біксеноном ідентична, але лампи працюють по-різному. При використанні ксенону необхідно створити постійну світлову дугу необхідної потужності, просто встановивши лампу в автомобільну оптику. Застосування біксенона має ряд технічних особливостей:

  • У колбі, заповненій газом, знаходиться спеціальна екран-лампа.
  • Електромагніт переміщує колбу при увімкнені дальнього світла.
  • Дорога висвітлюється інакше за рахунок падіння променя на відбивач під іншим кутом.
  • Коли водій включає ближнє світло, колба займає свою попередню позицію.
  • Особлива конструкція біксенона та наявність електромагніту вимагають переробки оптики для використання даного джерела освітлення.

  • У цьому й полягає основний мінус технології – застосовувати біксенон без повного дорогого переобладнання головної оптики неможливо. А у разі виходу освітлювального приладу з ладу ремонт обійдеться недешево.

    Від чого залежить якість освітлення

    При використанні у штатній оптиці галогенних та світлодіодних ламп джерелом світіння виступає фізичний пристрій – елемент розжарювання або діод. Ксенон же повністю заповнює колбу, що сприяє світінню всього корпусу. У результаті при високій щільності газу дорога висвітлюється краще. Формується яскравий, інтенсивний та керований потік світла за рахунок попадання на відбивач значно більшої кількості світлових частинок. Якість освітлення залежить від того, як виробник виготовив лампу, та скільки часу прилад знаходиться у експлуатації.

    Оскільки світіння поширюється по всьому об'єму колби, поліпшується дальність ксенонового освітлення та підвищується яскравість. Водій отримує додатково понад 30-60 м добре освітленого дорожнього полотна при роботі приладу у режимі ближнього світла. Якщо включити пристрій на дальнє світло, освітленість досягає 200 м, чого цілком достатньо для комфортної та безпечної їзди.

    Нюанси функціонування біксенона

    Оскільки принцип роботи та конструкція істотно відрізняються від галогенних та ксенонових ламп, потрібно врахувати, що:

  • Для монтажу оптики варто скористатися заводським переобладнанням.
  • Щоб отримати контрольоване освітлення, потрібне тонке налаштування розміщення джерела світла з оптимальним кутом падіння на відбивач.
  • Самостійно встановити обладнання у домашніх умовах буде складно, якщо фара не розрахована на застосування біксенона.
  • Кут ближнього світла потрібно налаштувати так, щоб не сліпити на дорозі зустрічних водіїв, оскільки це може спровокувати аварійну ситуацію.

  • Застосування біксенона покращує якість освітлення під час поїздки та скорочує витрати автовласника.

    Відмінності біксенонових ламп та лінз

    Виробники біксенонових приладів випускають обладнання у двох варіантах – звичайні лампи та системи з лінзами. Ці елементи мають відмітні особливості. Біксенон – це лампа з потужним яскравим потоком світла, світіння якої відбувається по всьому об'єму колби, за рахунок чого досягається висока ефективність освітлення. Біксенонові лінзи мають деякі відмінності:

  • Налаштування здійснюється у заводських умовах, тому автовласникові нічого не потрібно регулювати самостійно.
  • Лінзи розраховані на функціонування в одному режимі – забезпечують тільки дальнє чи тільки ближнє світло.
  • При монтажі обладнання необхідно виконати єдине налаштування – відрегулювати кут, щоб прилад висвітлював саме дорогу.
  • На склі фари не може бути рифлених фрагментів або відбивачів, оскільки світловий потік від лінзи вузькоспрямований.
  • Якщо у штатній оптиці заздалегідь не передбачений слот для біксенонової лінзи, вона займає весь простір у блоці фари.

  • При встановленні системи слід лише правильно вибрати кут монтажу. Виконувати інші налаштування не потрібно. Тому такі прилади – більш ефективний різновид ксенону, ніж звичайні лампи.

    Серед інших переваг лінз:

  • висока якість та безпека;
  • оптимальне заводське налаштування;
  • контрольований вузькоспрямований потік світла;
  • універсальна застосовність – можна використовувати практично на всіх транспортних засобах.

  • Основним мінусом біксенонової лінзованої системи є висока вартість у порівнянні з класичними біксеноновими лампами. Тому деякі автомобілісти віддають перевагу традиційним приладам, а не лінзам, заміна яких у разі ламання також коштує недешево.

    Основні виробники біксенонового обладнання

    Перед переобладнанням штатної оптики або заміною освітлення на нову технологію потрібно ознайомитися з рейтингом брендів-виробників, які випускають біксенон. Хорошими відгуками та постійним попитом споживачів користуються:

  • IL Trade
  • Infolight
  • MLux
  • Sho-Me

  • Оскільки вартість обладнання та установки біксенона досить висока, потрібно вибирати продукцію перевірених брендів. Неякісні вироби та підробки пропрацюють максимум рік, після чого їх доведеться викинути. Складна технологія монтажу біксенона може створити проблему автомобілісту, якщо купити дешевий, неоригінальний або бракований товар.

    Як вибирати лампи та комплекти ксенону та біксенону

    До покупки дорогого освітлювального обладнання потрібно підходити відповідально. Якість світла впливає на комфортність та безпеку водія під час поїздок. Перед придбанням ксенону та біксенона потрібно звернути увагу на наступні параметри:

  • Виробник – автомобілісти віддають перевагу перевіреної продукції відомих світових брендів.
  • Технологія – необхідно визначитися з типом обладнання: ксенон, біксенонова лампа або лінзована система.
  • Універсальність – виробники випускають оригінальні джерела світла, ресурс яких може перевищувати 10 років.
  • Переобладнання – у бюджет заміни старої технології на нову потрібно закласти вартість переробки штатної оптики під біксенон.
  • Наявність – знайти якісні товари буває важко через обмежений асортимент продукції.
  • Ціна – перед покупкою потрібно визначитися з витратами, які водій готовий понести на придбання обладнання.

  • Варто орієнтуватися на продукцію топових виробників та купувати оригінальні вироби. Краще купити ксенонові або біксенонові лампи високої якості, які прослужать багато років, ніж віддати немаленьку суму за підробку. Крім того, використання низькоякісного дешевого обладнання може створити небезпечну ситуацію на дорозі.

    Недоліки ксенону та біксенону

    Будь-яка технологія має не тільки переваги, але й деякі недоліки. Автомобілісту потрібно знати мінуси, пов'язані з використанням ксенонового та біксенонового обладнання:

  • Висока вартість та складність технології. Утримувати фари з газорозрядними лампами дорого.
  • Дорога заміна ксенонових та біксенонових ламп. Термін служби пристроїв сильно варіюється, не виключений варіант, що міняти прилади доведеться вже через 2 роки.
  • Нелегальність процесу переобладнання. На машинах з ксеноном або біксеноном можна їздити, тільки якщо установка даної техніки передбачена виробником транспортного засобу.
  • Складність налаштування та монтажу. Без допомоги фахівців поставити лампи в оптику важко, а послуги коштують дорого.
  • Витік газу з колби. У процесі експлуатації приладу ксенон може вийти з корпусу пристрою, що сильно знижує якість освітлення та вимагає заміни елементів.
  • Не зважаючи на присутні недоліки, позитивних моментів у використанні біксенона більше.

    Вартість якісного обладнання

    Ціна біксенонових ламп в інтернет-магазинах прийнятна. У середньому можна купити освітлювальний елемент за 1000-1200 гривень. Лінзовані системи коштують дорожче – 2000-3000 гривень. Вартість біксенонових приладів залежить від конкретної моделі, бренду, та інших нюансів. Крім того, доведеться витратити гроші на переобладнання блоку фар під монтаж нової технології.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено