Причини нерівномірного зносу шин і приводи для перевірки ходової

25.05.2020
Шина і протектор можуть багато розповісти про підвіску. Зокрема, нерівномірний знос може показати, чи знаходяться кути, розвал сходження і важливі компоненти в межах норми. Чим небезпечний нерівномірний знос і як його запобігти? У цій статті ми розповімо про причини нерівномірного зносу шин і розберемо обставини, які впливають на виникнення проблем з ходовою автомобіля, щоб попередити небажані наслідки.

Безумовно, шини з часом зношуються через тертя і тепло, з якими їм доводиться стикатися при русі по асфальтованих дорогах. Згодом протектор шини стає меншим, а характеристики зчеплення шин знижуються. Це може бути небезпечно, і ви повинні замінити шину якомога швидше, якщо протектор зношений.

Чому протектор шини важливий?


Чим менше протектор, тим вище ймовірність втрати зчеплення з дорогою, особливо на мокрих поверхнях. Коли вода опиняється між шинами і дорогою, потрібно, щоб протектор прорізав її, і мав якомога більше зчеплення з поверхнею дороги. З низьким протектором лихачити небезпечно, в таких умовах розумно їздити на помірній швидкості, зберігаючи оптимальну стійкість автомобіля. Докладніше в статті: Шини з мінімально допустимої глибиною протектора - головна причина аквапланування.

Що може привести до нерівномірного зносу протектора шини?


ХАРАКТЕР ЗНОСУ ЗАГАЛЬНА ПРИЧИНА РІШЕННЯ


ОПЕРЕННЯ ПРОТЕКТОРА

  • Неправильний кут розвалу-сходження

  • Зношені або пошкоджені деталі рульового управління або підвіски

  • Жорсткі повороти

  • Перевірте правильне вирівнювання

  • Перевірте або замінить деталі рульового управління і підвіски

  • В залежності від глибини протектора, перевірте і замініть шину


вигин і вм'ятини

  • Зношені або пошкоджені деталі рульового управління або підвіски

  • Неправильна балансування

  • Перевірити і замінити деталі рульового управління або підвіски

  • Перевірити і виправити баланс

  • Перевірити і замінити колеса

  • В залежності від глибини протектора перевірте покришку, якщо залишок протектора мінімальний - замініть шину


ОДИН КРАЙ

  • Неправильне вирівнювання

  • Зношені або пошкоджені деталі рульового управління або підвіски

  • Перевірте правильне вирівнювання

  • Перевірити і замінити деталі рульового управління або підвіски


ЦЕНТР

  • Центральний знос - перекачані шини

  • Відрегулюйте тиск повітря

  • Перевірте установку


ОБИДВА КРАЮ

  • Бічні ребра - недостатній тиск

  • Перевірте і відрегулюйте тиск, усуньте причини витоку повітря



"Оперення" протектора


Індикатором надмірного позитивного або негативного розвал-сходження є розтріскування або потертості, які можна виявити, погладжуючи кінчиками пальців по краю кожного протектора. Як це виглядає? Цей вид зносу візуально схожий на оперення птахів, бічні блоки протектора стерті таким чином, що один край протектора закруглюється, в той час як інший край протектора стає гострим. Це можна зрозуміти тільки при огляді протектора з боків і на дотик.

Край пера на внутрішній стороні протектора вказує на надмірну розбіжність кутів, в той час як край пера на зовнішній стороні протектора вказує на сходження колісних кутів. Оскільки на кут впливають зміни в кутах розвалу, потрібно відрегулювати їх в процесі вирівнювання коліс. Крім того, будь-яка зміна кутів розвалу негайно змінить становище зносу. Геометрія кута сходження також може сильно залежати від зміни висоти підвіски.

Вигини і опуклості шини


Пружні або хвилясті провали, що з'являються навколо поверхні протектора, можуть вказувати на ослаблені, зношені або зігнуті деталі підвіски. Зношені амортизатори або незбалансовані шини також можуть стати причиною утворення складок, але вони, як правило, більш показові для концентричного малюнка. Удари і наїзди на перешколи є найбільш імовірним винуватцем. Коли шини, точніше колеса мають навіть незначний люфт, може з'явитися хвилястий малюнок. Довга відсутність поїздок також може викликати такі проблеми.

Надмірний або недостатній тиск - навантаження на центр або край


  • Перекачані шини

  • Перекачані шини призводять до зносу протектора в центрі шин. Дуже високий тиск повітря призводить до того, що центр шини несе все навантаження, що призводить до більшого зносу протектора в центрі шини. Знос шин в центрі малюнка протектора говорить про надмірний тиск, який призводить до зменшення плями контакту, і центр шини буде зношуватися щвидше. Докладніше в статті:
    Який тиск необхідно підтримувати в шинах?


  • Недокачані шини

  • Коли шини недостатньо накачані, знос протектора буде більше на краях шини. Це відбувається через те, що навантаження на автомобіль переноситься зовнішніми краями шин і пляма контакту збільшується. Знос шин по краях шини зазвичай вказує на те, що тиск в шинах нижче зазначеного. Коли шина недостатньо накачана, контактний ділянку збільшується і навантаження переноситься на зовнішні краї ділянки. Докладніше в статті:
    Причини регулярно перевіряти тиск в шинах.




    Позитивний розвал-сходження - під навантаженням зовнішня смуга шини


    Зазвичай колесо знаходиться під кутом 90 щодо дороги, точно перпендикулярно. Позитивний вигин дає знос протектора по зовнішньому краю шини. Це відбувається тому, що позитивний розвал злегка нахиляє шини всередину, що збільшує навантаження на зовнішній край шин і призводить до більшого зносу протектора. Знос на зовнішньому краю шини в наші дні рідкісний, але це трапляється. Якщо ви бачите знос кромки з одного боку, перевірте тягу і відхилення. Слід зазначити, що основною причиною зносу зовнішніх кромок сучасних автомобілів є надмірне захоплення поворотами.

    Негативний розвал-сходження - під навантаженням внутрішня частина покришки


    Негативний розвал дає знос протектора по внутрішньому краю шини. Це відбувається тому, що негативний розвал злегка нахиляє шини назовні, що збільшує навантаження на внутрішній край шин і призводить до більшого зносу протектора. Знос внутрішньої кромки шин - найпоширеніша проблема, яку бачать більшість технічних фахівців. Кути, що викликають цей тип зносу, зазвичай є негативним зміщенням. Серед складових компонентів, на які також впливають ці відхилення - знос внутрішнього краю: втулки, пружини і надмірні навантаження.

    Стара підвіска або складноші вирівнювання


    У міру старіння підвіска втрачає пружність і вантажопідйомність, через це, навантаження переноситься з підвіски на шини. Тяжкість автомобіля і будь-яка зайве навантаження дуже сильно впливають на ступінь зносу протектора. Оскільки, ми щодня використовуємо наші автомобілі, часте стиснення і відскоки підвіски від вибоїн призводять до зміни кута нахилу. Через це кут розвалу може змінюватися, що може привести до зносу протектора на внутрішній кромці або зовнішній кромці шини в залежності від позитивного чи негативної розбіжності кутів.

    Коли причиною зносу шин стають втулки і пружини?


    Зовнішнє середовище, екстремальні температури і інші атмосферні проблеми призводять до руйнування гумових втулок і зміни кутів вирівнювання ходової автомобіля. З важелями управління на гідравліці, втулки можуть бути пошкоджені і протікати. Коли задня втулка виходить з ладу, додатковий рух призводить до того, що колеса зміщуються, а розвал стає негативним. Коли підвіска стискається і відскакує, кути вирівнювання змінюються. Інженери налаштовують кути вирівнювання для певної висоти руху, щоб максимізувати управління і знос шин.

    Якщо пружина не може підтримувати транспортний засіб - вирівнювання і його настроювання страждають. Більшість інженерів налаштовують підвіску до упору при стисненні задньої підвіски. Це підвищує стійкість автомобіля. Але це також призводить до зносу внутрішнього краю шини. Пружини виготовлені з металу, який піддається термообробці. Це включає листові, спіральні і торсіонні пружини. Якщо ви бачите автомобіль, який потребує значного регулювання розвалу коліс на обох колесах однієї осі, огляньте пружини.

    Завантаження та навантаження


    Навантаження дуже впливає на шини, чим більше ваги в багажнику, тим сильніше машину притискає до землі. Тиск на підвіску передається на колеса, шини відчувають сильніший тиск, тим самим збільшуючи знос протектора на швидкостях. Навантаження в задній частині автомобіля викличуть зміни передньої і задньої осі. У передній частині кут розвалу може стати позитивними, якщо у автомобіля є незалежна задня підвіска, розвал стане негативним. Все це призводить до зносу зовнішнього краю спереду і зносу внутрішнього краю ззаду.

    Висновки


    Шини є критичним компонентом вашого автомобіля, і розумно періодично перевіряти їх і зважати на те, як вони тримаються. Шини можуть постраждати не тільки від високих навантажень або зносу. Вони можуть постраждати від коливань температури, дощу, снігу, солі, спеки і навіть від недостатнього їх використання. Стан шин і нерівномірний знос можуть розповісти: наскільки добре обслуговується автомобіль і чи всі компоненти підвіски і рульового управління справні. Ви повинні серйозно ставитися до перевірки тиску та глибини протектора і регулярно стежити за ними. Зрештою, це питання вашої безпеки.


    Читати інші новини...

    У вашому кошику
    Корзина пуста
    Інформація
    Потрібна інформація не знайдено