Знос гальмівних дисків - своєчасна заміна та обслуговування
30.04.2021
При технічному обслуговуванні автомобіля, в основному, всі перевіряють на знос тільки гальмівні колодки, абсолютно забуваючи про те, що і гальмівний диск вимагає уваги.
Існує думка, що гальмівний диск зовсім не схильний до зносу, але це далеко не так. Він є такою ж експлуатованою деталлю, як і гальмівні колодки.
Причини, з яких відбувається знос гальмівних дисків
Знос гальмівних дисків - це абсолютно нормальне явище. У момент гальмування на диск відбувається не тільки сильне механічне навантаження, але і температурне. При натисканні на педаль гальма колодки з великим зусиллям притискаються до диска, а нагрів в точці дотику може досягати понад 350 С. Все це призводить до поступового зносу, тому виробники розглядають гальмівний диск і гальмівні колодки як витратний матеріал.
Бувають випадки, коли знос гальмівних дисків відбувається набагато швидше, ніж потрібно. На це може впливати ряд причин, основні з них:
Гальмівні колодки
Причини, з яких відбувається знос гальмівних дисків
Знос гальмівних дисків - це абсолютно нормальне явище. У момент гальмування на диск відбувається не тільки сильне механічне навантаження, але і температурне. При натисканні на педаль гальма колодки з великим зусиллям притискаються до диска, а нагрів в точці дотику може досягати понад 350 С. Все це призводить до поступового зносу, тому виробники розглядають гальмівний диск і гальмівні колодки як витратний матеріал.
Бувають випадки, коли знос гальмівних дисків відбувається набагато швидше, ніж потрібно. На це може впливати ряд причин, основні з них:
У гальмівних колодках, як правило, присутній спеціальний наповнювач, який сприяє збільшенню їх терміну експлуатації. Наповнювач складається з опилок м'яких металів, найчастіше міді. У дешевих і неякісних колодках може бути присутній наповнювач з твердого металу, що призводить до максимально швидкого зносу гальмівного диска. Варто враховувати, що колодки з подібним наповнювачем не настільки ефективні при гальмуванні.
Гальмівний супорт
При несправному гальмівному супорті колодки не можуть повернутися в початкове положення і не повністю відпустять гальмівний диск. Що викличе підвищений нагрів і вкрай інтенсивний знос як диска, так і самих колодок.
Колісна ступиця
При гальмуванні колодки повинні рівномірно притискатися всією поверхнею до диска, але при розбитому підшипнику ступиці це стає неможливим. Внаслідок, ви помітите характерне биття гальмівного диска і знижену ефективність гальмування, що значно вплине на безпеку пересування.
Гальмівний диск
При гальмуванні колодки повинні рівномірно притискатися всією поверхнею до диска, але при розбитому підшипнику ступиці це стає неможливим. Внаслідок, ви помітите характерне биття гальмівного диска і знижену ефективність гальмування, що значно вплине на безпеку пересування.
На торці гальмівних дисків зазвичай знаходиться маркування з основними його параметрами (діаметр, мінімальна і максимальна товщина). Якщо на диску немає маркування, це означає, що товар не відповідає стандартам. Подібні диски схильні до швидкого зносу, перегріву і деформації, оскільки виготовляються з найдешевшого металу і не мають ніякої захисної обробки. Експлуатація автомобіля з такими гальмівними дисками вкрай небезпечна.
Ресурс гальмівних дисків розрахований приблизно на 100 тисяч кілометрів пробігу, після яких рекомендована їх заміна. Але дуже важливо враховувати, що термін служби може відрізнятися в залежності від якості раніше встановлених дисків, колодок, умов експлуатації, доріг, маси автомобіля і його особливостей.
Якщо у вас більш агресивна манера керування автомобілем і з різким гальмуванням, то знос дисків значно прискоритися, а термін їх експлуатації зменшитися.
Мінімальна товщина гальмівного диска
Загальноприйнято вказувати мінімально можливу товщину диска у вигляді лазерного гравіювання безпосередньо на самому диску. Це значення вказує на те, при якій товщині в міліметрах він ще може справно функціонувати. Виміряти його фактичну товщину можна за допомогою штангенциркуля або мікрометра. Точок вимірювання на диску повинно бути мінімум 4, а орієнтуватися варто на найменше значення. Якщо воно менше того діапазону, що вказаний виробником, то рекомендовано в найкоротший термін провести заміну.
Існує й інший спосіб перевірити чи придатний гальмівний диск до справної роботи. Деякі виробники роблять контрольні мітки, у вигляді додаткового проточування. Ці мітки є певним індикатором зносу. Якщо проточування в точці дотику диска з гальмівною колодкою зникло, то це свідчить про те, що гальмівний диск потребує заміни.
Зовні так само можна визначити стан дисків. Якщо на них присутні помітні деформації, тріщини або відколи, то використання таких дисків або їх відновлення категорично заборонено, оскільки при гальмуванні вони можуть зруйнуватися. Важливо пам'ятати, що слід проводити заміну дисків з двох сторін, навіть якщо значення менше норми тільки в одного диска. Це необхідно робити для того, щоб виключити їх нерівномірний знос.
Признаки, що пора звернути увагу на гальмівні диски
Про знос гальмівного диска можна дізнатися після виникнення певних характерних ознак.
Ресурс гальмівних дисків розрахований приблизно на 100 тисяч кілометрів пробігу, після яких рекомендована їх заміна. Але дуже важливо враховувати, що термін служби може відрізнятися в залежності від якості раніше встановлених дисків, колодок, умов експлуатації, доріг, маси автомобіля і його особливостей.
Якщо у вас більш агресивна манера керування автомобілем і з різким гальмуванням, то знос дисків значно прискоритися, а термін їх експлуатації зменшитися.
Мінімальна товщина гальмівного диска
Загальноприйнято вказувати мінімально можливу товщину диска у вигляді лазерного гравіювання безпосередньо на самому диску. Це значення вказує на те, при якій товщині в міліметрах він ще може справно функціонувати. Виміряти його фактичну товщину можна за допомогою штангенциркуля або мікрометра. Точок вимірювання на диску повинно бути мінімум 4, а орієнтуватися варто на найменше значення. Якщо воно менше того діапазону, що вказаний виробником, то рекомендовано в найкоротший термін провести заміну.
Існує й інший спосіб перевірити чи придатний гальмівний диск до справної роботи. Деякі виробники роблять контрольні мітки, у вигляді додаткового проточування. Ці мітки є певним індикатором зносу. Якщо проточування в точці дотику диска з гальмівною колодкою зникло, то це свідчить про те, що гальмівний диск потребує заміни.
Зовні так само можна визначити стан дисків. Якщо на них присутні помітні деформації, тріщини або відколи, то використання таких дисків або їх відновлення категорично заборонено, оскільки при гальмуванні вони можуть зруйнуватися. Важливо пам'ятати, що слід проводити заміну дисків з двох сторін, навіть якщо значення менше норми тільки в одного диска. Це необхідно робити для того, щоб виключити їх нерівномірний знос.
Признаки, що пора звернути увагу на гальмівні диски
Про знос гальмівного диска можна дізнатися після виникнення певних характерних ознак.
При виникненні одного або декількох з вищезазначених сигналів рекомендуємо найближчим часом перевірити справність гальмівної системи.
Наслідки нехтування заміною гальмівних дисків
Експлуатація автомобіля зі зношеними гальмівними дисками може призвести до серйозних наслідків. Зменшення товщини спричиняє зниження його механічної міцності, і здатності розсіювати тепло. Так само, чим тонше диск, тим далі доводиться висуватись поршню, щоб притиснути гальмівні колодки. У якийсь момент його може перекосити та заклинити.
Наслідків в даній ситуації може бути безліч. Від деформації гальмівного диска з виникненням сторонніх шумів і вібрацій до повного його руйнування і відмови гальмівної системи автомобіля. Навіть якщо не враховувати катастрофічні наслідки, то використання зношених дисків призводить до розбалансування всієї гальмівної системи автомобіля, що може спричинити досить дорогий ремонт.
В інтернет-магазині Авторадості ви можете вибрати і придбати гальмівні диски та гальмівні колодки відмінної якості. Приємних і корисних покупок!