Що краще - гідравлічний або електричний підсилювач керма?

02.04.2020
В автомобілях підсилювач керма представляє собою систему рульового управління, яка використовує потужність від двигуна, в якості допомоги водієві для кращого управління. Вибираючи між механізмами управління в машині, можна зіткнутися з комплектами рульового управління з електроприводом або з гідравлічним підсилювачем керма. Про головні відмінності, переваги та недоліки рульових механізмів посилення ми і розповімо в цій статті.

Гідравлічний підсилювач керма і електрогідравлічні системи


Електрична система посилення рульового управління (ЕУР) все частіше стає частиною сучасних автомобілів, хоча, як відомо - гідравлічний підсилювач керма (ГУР) з'явився набагато раніше електричного. Привід гідронасоса вимагає багато енергії, навіть при русі прямо. Таке споживання енергії довгий час не було проблемою, проте, в світі, де кожна дрібниця має велике значення, після старанних пошуків альтернативи, рішенням став електропідсилювач керма, який вимагає енергії тільки при повороті керма.

ГУР для роботи використовує рідинний привід, зі звичайним гідравлічним підсилювачем рульового управління насос працює безперервно. Коли автомобіль рухається прямо, обмін рідин відбувається по колу. Якщо траєкторія змінюється і автомобіль повертає, рідина надходить у внутрішні порожнини розподільної гільзи, далі - в ліву чи праву порожнину, в залежності від того в яку сторону повернути кермо. При повороті коліс, коли автомобіль стоїть на парковці, зусилля, які виробляються насосом, не вистачає для повного повороту керма і виробники автомобілів враховують дану особливість. В таких умовах блок управління подає команду для додаткового ходу клапанів. У циліндр рейки починає надходити більша рідини, щоб обертати кермо при маневрах на стоянці було простіше. Водій повинен враховувати, що в цей момент насос знаходиться на межах своєї продуктивності, тому занадто завзяте вивертання керма не дуже добре може позначатися на його робочому ресурсі.


Чому в автомобілі стали частіше використовувати електропідсилювач керма?


ЕУР масово почали використовувати, як альтернативу традиційним системам рульового управління, таким як гідравлічні і електрогідравлічні системи. Електричний підсилювач керма використовує електромотор для допомоги водієві. Цей двигун включається для допомоги водієві тільки тоді, коли рульове колесо повертається в одну або іншу сторону, що забезпечує кращу економію палива. Електродвигун встановлюється на рульовій колонці або на редукторі і надає крутний момент на колонку, щоб допомогти водієві плавно повернути рульове колесо. ЕУР порівняно дуже легкий у використанні, що призводить до плавного руху колеса. Керований комп'ютером, агрегат може біти запраграмований, щоб зробити управління кермом більш безпечним і приємним. Даний механізм став досить швидко популярним. Основна відмінність ЕУР від ГУР - це відсутність гідравлічного приводу і ременів.


Комплектації електричного підсилювача керма


Коли зусилля електричного двигуна передаються на колісну вісь? Для передачі зусилля на колісну вісь найбільш часто застосовують так званий електромеханічний тип. Вид електромотора, який використовується - асинхронний. Передача крутного моменту на колісну рейку походить від електродвигуна.

Коли зусилля електричного двигуна передаються на рульовий вал? Для передачі на вал керма потрібна система, що має безлічь датчиків, взаємопов'язаних з антиблокувальною системою коліс (ABS) і електронним блоком управління (ЕБУ). Завдяки інформації з радарів, камер і навігаційних даних, електропідсилювач керма здатний незалежно визначати маршрут, щоб допомоги, наприклад, зручно перестоюватися в смугу руху.

Що краще, ГУР або ЕУР?


Системи гідравлічного посилення керма нижче за вартістю, тому ціна на автомобілі з ГУР, як правило, буде меншою. При необхідності ремонту, ГУР обслуговується простіше і дешевше, звичайно якщо рейка в цілісності. З недоліків пристосування: габарити самого механізму і вага конструкції. А зі складностей ремонту - труднощі заміни ременя ГРМ, щоб його змінити, найчастіше доводиться демонтувати шківи з ГУР, що не просто.

Вибираючи між механізмами ГУР або ЕУР, необхідно думати про можливість їх подальшого обслуговування. Для ГУР знадобиться періодичний технічний огляд. Необхідно не забувати міняти спеціальні рідини для гідропідсилювача керма, перевіряти стан ременя, інакше в найближчому майбутньому не уникнути ремонту підсилювача. ГУР часто виходить з ладу через перевантаження. Правильне функціонування даного вузла буде залежати багато в чому від потужності двигуна, адже ГУР вимагає більшої продуктивності. Зараз ГУР встановлюють в основному на позашляховики.


У ЕУР більше плюсів, ніж мінусів. Механізм не використовує потужності автомобільного двигуна. Особливість конструкції не вимагає регулярного ТО системи, для того, щоб вивести його з ладу, потрібна тривала експлуатація. Відгук, або реакція від керма проходить швидше, механізм компактний, не займає багато місця під капотом, в разі необхідності ремонту інших вузлів, його габаритність можна вважати плюсом. Зрештою, у цих систем не буває перевантажень насоса при вивертанні керма в крайнє положення.


Підводячи підсумки, можна резюмувати, що для легкових автомобілів і позашляховиків може використовуватися ЕУР. Механізм ГУР залишається кращим для використання в більшості транспортних засобах.


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено