Рульове управління авто: діагностика, усунення проблем

13.02.2020
Всім зрозуміло, що коли ви крутите кермо в своїй машині, колеса повертаються в заданому напрямку. Причина та наслідок, вірно? Але щоб це відбувалося, між кермом і колесами твориться багато цікавого. У цій статті ми докладніше розглянемо сучасні системи рульового управління, розповімо про найбільш популярних проблемах рульової тяги, і дамо відповіді на питання, які стосуються діагностики рульового управління.

Принципи роботи рульового механізму


Спершу нам необхідно зрозуміти основи роботи системи гідропідсилювача керма, перш ніж ми зможемо розглядати діагностику різних типів рульового управління. Посилення при повороті керма забезпечується за допомогою насоса і подання ним рідини під високим тиском на одну зі сторін колісного блоку. Коли рульове колесо не повертається, обидві гідравлічні лінії забезпечують однаковий тиск на рульовий механізм.

Типи систем рульового управління автомобіля


Є пара різних типів рульових механізмів. Найбільш поширеними є рейкові і рециркулируют кульки. Виходячи з їх назви ключових компонентів виділяють два основних.

1. Рейкове рульове управління.

Рейковий редуктор укладений в металеву трубу, причому кожен кінець рейки виступає з труби. Стрижень, званий сполучною, з'єднується з кожним кінцем стійки. Шестерня прикріплена до валу рульового управління. Коли ви повертаєте кермо, передача обертається, переміщуючи стійки. Тяга на кожному кінці стійки з'єднується з важелем рульового управління на шпинделі.

2. Рециркуляційно-кулькове рульове управління.

Тяга даного типу, яка обертає колеса, трохи відрізняється від системи рейкової передачі. Рульовий механізм з рециркуляційним кулькою містить "черв'ячний" привід. Замість болта, безпосередньо зчіпною різьблення в блоці, одна з частин представляє собою металевий стрижень з різьбленням, блок наповнений шарикоподшипниками, які змінюють положення шестерні при повороті.

Важливо відзначити, що підсилювач керма в системі з рецирку- кульками працює аналогічно системі рейкової передачі.

Як проводиться перевірку рульового управління автомобіля?


Оскільки стан рульового механізму є питанням безпеки, стежити і дбати про його стан вкрай важливо. Комплексна діагностика рульового управління необхідна у випадках, коли автомобіль має значний пробіг або точно не ясно, що в системі пошкоджено, тоді і потрібно перевірити буквально все.

Насос рульового управління є серцем системи гідропідсилювача керма, тому всі починають з перевірки рівня рідини в гідропідсилювачі, щоб визначити чи немає витоків. Також, перевіряють колір і в'язкість рідини, почорніла рідина може вказувати на знос шлангів або знос самого насоса.

При діагностиці компонентів тестують взаємодія системи, перевіряють роботу ГУР, прослуховують роботу насоса, перевіряють рульову тягу. Дивляться на хід рульового колеса і вал, перевіряючи його на люфт і наявність зайвих звуків. Перевіряють стан ременя ГРМ, пиляків, наконечників, стан рейки і рульової колодки.

Навіть найдрібніші несправності гідропідсилювача керма можуть бути причиною великих проблем пов'язаних з управлінням авто, тому усувати їх слід своєчасно. Не варто чекати, поки кряхтение керма перетворитися в повну відмову - при перших сигналах несправності ГУР - зверніться до фахівців СТО.

Симптоми несправності ГУР


Скуляни шум при поворотах
Причинами можуть бути витік в насосі гідропідсилювача, і як наслідок - низький рівень рідини, що в довгостроковій перспективі шкодить всій системі рульового управління. Якщо рідина піниться, вона може бути забруднена, і системі може знадобитися промивання, щоб виправити цей стан.

Повільне реагування керма
Як тільки ви помітите незвичайні шуми, які виходять із вашого автомобіля, слід очікувати, що незабаром рульове управління стане працювати погано і жорстко. Частина компонентів механізму можуть бути пошкоджені, слабкий тиск в системі призводить до того, що гідропідсилювача керма не працює.

Жорсткий момент обертання керма
Якщо в рульовому колесі спостерігається туге обертання або надмірний люфт, огляньте універсальний шарнір рульового вала, рульовий механізм, опори рульового механізму і рульову тягу на предмет ослаблення і зносу. Перевіряйте все на предмет зносу і ослаблених болтів.

поскрипування шум при запуску
Коли рульовий механізм досягає повного блокування, шиплячий шум зазвичай вказує на те, що перепуск тиску масла обмежує максимальний тиск насоса. Скрипучий шум насоса при запуску - один з перших ознак того, що ремінь через зношування або неправильного регулювання прослизає.

Насос видає стогнуть звуки
Стогін - це найгірші звуки, які може видавати насос гідропідсилювача. Вони будуть ставати все гірше і гірше, оскільки ваш насос гідропідсилювача керма продовжує виходити з ладу.

Усередині бачка ГУР завжди повинна бути рекомендована виробником і відповідна рідина для гідропідсилювача керма , при цьому її повинно бути достатньо. Запам'ятайте, що якщо система гідропідсилювача руйнується, це може пошкодити всю систему рульового управління, включаючи рульову рейку і трубопроводи. В кожному окремому випадку, насос гідропідсилювача керма повинен бути перевірений, а потенційно пошкоджені частини замінені.



Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено