Чи можна використовувати моторну оливу в коробці передач? Чому?

14.01.2021
Єдина логічна причина, по якій можна припустити змішування моторної оливи і трансмісійної рідини - це ситуація, коли коробка передач вимагає мастила, а з технічних рідин під рукою тільки мастило для двигуна. Хоча, по суті, моторні і трансмісійні оливи працюють як мастильний матеріал в обох випадках, але різниця між ними суттєва. У цій статті ми розповімо, чи можна змішувати моторне мастило з трансмісійним, і як це впливає на роботу коробки передач?

Що станеться, якщо в машині недостатньо трансмісійної рідини?


Недолік трансмісійної оливи в коробці передач - це одна проблема, у якої може бути декілька наслідків:
  • Нестійке перемикання передач.
  • Складне перемикання передач.
  • Коробка передач швидше нагрівається.
  • Виклик проблем всередині шестерні.

Що, якщо долити моторне мастило в коробку передач?


Важко сказати однозначно, але і радити вам це перевіряти, ми не ризикнемо. Краще застосовувати мастило, рекомендоване автовиробником. Однак, все буде залежати від самої коробки передач. Якщо ми говоримо про механічну коробку, деякі автомобілі дійсно допускають використання моторної оливи в трансмісії.

Хорошим прикладом є старі Honda. У заводських інструкціях з обслуговування моделей на механіці, для багатьох старих автомобілів зазначено звичайне моторне мастило 10W30 або 10W40. Фактично, для механічних коробок передач Honda рекомендує використовувати власне трансмісійне мастило MTF, аналогічне моторному. Тому, звичайне моторне мастило все ще можна використовувати, принаймні, в їх старих трансмісіях.

Якщо рекомендацій по змішуванню рідин немає в керівництві користувача вашого автомобіля - краще не використовувати моторне мастило, як трансмісійне. Для більшості сучасних коробок передач використовувати моторні оливи як мастило НЕ МОЖНА. І на те є причини!

Чому краще не використовувати звичайні моторні оливи в трансмісіях?


Кожна олива має фізичні і хімічні властивості, придатні для певної області застосування. Якщо мастило використовується в механізмах, для яких воно не призначене, це знизить продуктивність системи.

Різниця полягає в тому, що моторна олива є в'язкою рідиною, а трансмісійне мастило - напівбрудним мастильним матеріалом.

Моторне мастило має відносно низьку в'язкість. Оливи класу 15w40 або 20w40/20w50, мають в'язкість, яка дозволяє йому текти і змащувати різні рухомі компоненти двигуна на дуже високих швидкостях. Така щільність моторного мастила допомагає знизити навантаження на масляний насос, в той час, як для коробки передач потрібно трансмісійне мастило в'язкості 75 або 90, а це більш густе мастило.

Трансмісійне мастило більш щільне і липке, ніж моторне, і створено для зменшення зносу шестерень. І не всі трансмісійні мастила підходять для всіх трансмісій або диференціалів, і неправильне мастило може також зашкодити підшипникам. Для коробок передач потрібна мастило стандарту SAE 80 або SAE 90 (гущі моторного мастила). У міру збільшення в'язкості мастила, також збільшується і чіпкість до зубчастих коліс коробки передач, які відповідають за зчеплення.


Різниця в добавках!


Проблеми з іржею і корозією в двигунах не так поширені, як в трансмісії. Тому, моторне мастило містить інші присадки, такі як детергенти і диспергатори, для боротьби з хімічними побічними продуктами запалювання бензину або дизельного палива. У добавках присадок до моторних олив, таких як ті, що використовуються в трансмісійних мастилах, немає необхідності.

Оскільки, компоненти трансмісії складаються з чорних металів, мастило повинне запобігати іржу і можливу корозію інших матеріалів. Тому, в трансмісійних мастилах буде присутній комплекс присадок, і в залежності від застосування, склади будуть дещо відрізнятися. Мастила та трансмісійні рідини для ручної коробки передач (МКПП) маркуються, як MTF, а для автоматичної коробки передач (АКПП) - маркуються, як ATF.

Якщо для коробки передач використовується більш густе мастило, це збільшує опір руху шестерень в коробці передач. Якщо використовується занадто текуче мастило, воно може просочитися через ущільнення на кінцях вала, і диск зчеплення може стати вологим, що або знизить ефективність трансмісії, або може спровокувати заміну фрикційної накладки.

На цій діаграмі ви можете побачити деякі поширені значення в'язкості мастил:


Все це означає лише те, що Ви не завжди можете використовувати звичайне моторне мастило як мастило в коробці передач. Адже варто враховувати, що моторні оливи містять миючі засоби, які не потрібні в трансмісії. Таким чином, якщо ви додаєте моторну оливу замість трансмісійного мастила, період заміни мастила в коробці передач значно скоротиться. Більш того, всередині коробки передач буде виділятися більше тепла, що призведе до виходу з ладу шестерень.

Підводячи підсумки, хочемо підкреслити, що найкращим способом підтримати свій автомобіль в хорошому робочому стані - це дотримуватися всіх рекомендацій виробника вашого автомобіля. Застосовуйте технічні рідини відповідного класу і в'язкості, використовуючи сертифіковані продукти. Дізнайтеся, які типи мастил допустимі для застосування в вашому автомобілі, звернувшись до керівництва користувача.

Підберіть необхідні рідини для обслуговування трансмісії свого автомобіля в нашому інтернет магазині Авторадості! Великий вибір сертифікованих продуктів ви знайдете в каталозі: Трансмісійні мастила.


Читати інші новини...

У вашому кошику
Корзина пуста
Інформація
Потрібна інформація не знайдено